Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Utenfor tema > Hobby




Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 15-06-2008, 16:09   #1
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Meldinger: 157
MP Rating: 0% (0)
Nettebetten har mye å være stolt av.Nettebetten har mye å være stolt av.Nettebetten har mye å være stolt av.Nettebetten har mye å være stolt av.Nettebetten har mye å være stolt av.Nettebetten har mye å være stolt av.Nettebetten har mye å være stolt av.Nettebetten har mye å være stolt av.Nettebetten har mye å være stolt av.Nettebetten har mye å være stolt av.Nettebetten har mye å være stolt av.
Male motiv på tremøbler - jeg trenger hjelp!

Jeg har tenkt å gi en malt barnestol i dåpsgave til nevøen min, men har ingen erfaring med tremaling. Noen som kan gi meg noen tips om utstyr og fremgangsmåte?

Hvis jeg f.eks. skal ha en mørkeblå stol med et Ole Brumm motiv e.l., kan jeg male hele stolen mørkeblå først da? Er den type maling såpass tett at det viser godt om man maler over mørke farger?

Takker så mye for tips! Klikk på bildet for å se det i full størrelse.
Nettebetten er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-06-2008, 21:43   #2
Supermedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Akershus
Meldinger: 511
MP Rating: 0% (0)
moranne har mye å være stolt av.moranne har mye å være stolt av.moranne har mye å være stolt av.moranne har mye å være stolt av.moranne har mye å være stolt av.moranne har mye å være stolt av.moranne har mye å være stolt av.moranne har mye å være stolt av.moranne har mye å være stolt av.moranne har mye å være stolt av.moranne har mye å være stolt av.
Sv: Male motiv på tremøbler - jeg trenger hjelp!

Når du sier at du ikke har noen erfaring med tremaling, tenker jeg at det kanskje hadde vært enklere med decopage og så heller bare stemplet/malt på navn og dato f.eks. og lakke godt over til slutt?
Min erfaring er ihvertfall at det er vanskelig å få f.eks hobbymaling (panduro sin) til dekke på en mørk overflate,-og mange strøk kan fort bli litt kladdete. Da ville jeg eventuelt hatt en litt lysere bakgrunn.
Men kan du ikke prøve deg på en liten fjøl først, så ser du jo fort om det fungerer?
Koselig med en personlig gave fra tanten sin da!
moranne er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-06-2008, 21:49   #3
Æresmedlem
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Sted: Rogaland
Meldinger: 20,415
MP Rating: 100% (4)
Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Male motiv på tremøbler - jeg trenger hjelp!

Sitat:
Opprinnelig postet av Nettebetten Vis post
Jeg har tenkt å gi en malt barnestol i dåpsgave til nevøen min, men har ingen erfaring med tremaling. Noen som kan gi meg noen tips om utstyr og fremgangsmåte?

Hvis jeg f.eks. skal ha en mørkeblå stol med et Ole Brumm motiv e.l., kan jeg male hele stolen mørkeblå først da? Er den type maling såpass tett at det viser godt om man maler over mørke farger?

Takker så mye for tips! Klikk på bildet for å se det i full størrelse.
Jeg malte en hvit Ikeastol med vanlig hobbylakk. Damen i butikken mente det var unødvendig å lakke den etterpå, og det ser ut til å stemme foreløpig. Jeg malte dåpsbarnets navn og dåpsdato på "ryggen", og velsignelsen på setet. Jeg skrev på med blyant først, og malte på med tynn pensel etterpå.
__________________
“God, grant me the serenity to accept the things I cannot change,
the courage to change the things I can,
and the wisdom to know the difference.”
Reinhold Niebuhr

Hjertemamma med hjertebarnet'05 Støtt LHL!

Niobe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-06-2008, 22:32   #4
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Meldinger: 157
MP Rating: 0% (0)
Nettebetten har mye å være stolt av.Nettebetten har mye å være stolt av.Nettebetten har mye å være stolt av.Nettebetten har mye å være stolt av.Nettebetten har mye å være stolt av.Nettebetten har mye å være stolt av.Nettebetten har mye å være stolt av.Nettebetten har mye å være stolt av.Nettebetten har mye å være stolt av.Nettebetten har mye å være stolt av.Nettebetten har mye å være stolt av.
Sv: Male motiv på tremøbler - jeg trenger hjelp!

Jeg ombestemte meg og kjøpte denne lekekassen på Ikea istedenfor. I de hvite feltene skal jeg klistre selvklebende Ole Brumm tapet, og listene rundt skal males eplegrønne. På lokket skal jeg male et Ole Brumm motiv, navnet til barnet, samt fødsels- og dåpsdato. Jeg grunner lokket med heftgrunn først, maler med vanlig kunstmaling (akryl) og lakker til slutt. Tror det blir bra!

Har såvidt begynt, men slik ser det ut foreløpig:

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Sist endret av Nettebetten; 17-06-2008 kl 22:39.
Nettebetten er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-06-2008, 09:05   #5
Supermedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Akershus
Meldinger: 511
MP Rating: 0% (0)
moranne har mye å være stolt av.moranne har mye å være stolt av.moranne har mye å være stolt av.moranne har mye å være stolt av.moranne har mye å være stolt av.moranne har mye å være stolt av.moranne har mye å være stolt av.moranne har mye å være stolt av.moranne har mye å være stolt av.moranne har mye å være stolt av.moranne har mye å være stolt av.
Sv: Male motiv på tremøbler - jeg trenger hjelp!

Det kommer til å bli en fin gave! Fint med tapeten og!
Håper du legger ut bilder av det ferdige resultatet?
moranne er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-06-2008, 22:34   #6
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Meldinger: 157
MP Rating: 0% (0)
Nettebetten har mye å være stolt av.Nettebetten har mye å være stolt av.Nettebetten har mye å være stolt av.Nettebetten har mye å være stolt av.Nettebetten har mye å være stolt av.Nettebetten har mye å være stolt av.Nettebetten har mye å være stolt av.Nettebetten har mye å være stolt av.Nettebetten har mye å være stolt av.Nettebetten har mye å være stolt av.Nettebetten har mye å være stolt av.
Sv: Male motiv på tremøbler - jeg trenger hjelp!

Sitat:
Opprinnelig postet av moranne Vis post
Det kommer til å bli en fin gave! Fint med tapeten og!
Håper du legger ut bilder av det ferdige resultatet?
Det skal jeg gjøre!
Nettebetten er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-06-2008, 17:34   #7
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Meldinger: 157
MP Rating: 0% (0)
Nettebetten har mye å være stolt av.Nettebetten har mye å være stolt av.Nettebetten har mye å være stolt av.Nettebetten har mye å være stolt av.Nettebetten har mye å være stolt av.Nettebetten har mye å være stolt av.Nettebetten har mye å være stolt av.Nettebetten har mye å være stolt av.Nettebetten har mye å være stolt av.Nettebetten har mye å være stolt av.Nettebetten har mye å være stolt av.
Sv: Male motiv på tremøbler - jeg trenger hjelp!

Lekekassen ble stor suksess! Har lagt inn bilder av hele prosessen her.
Nettebetten er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 04:18.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com