Er det noen som har strikket Mariusmønsteret i andre farger enn de som er standard (rød, hvit, blå)? I såfall vil jeg gjerne se bilder og få inspirasjon! Så ta frem kamereraet og legg ut skrytebilder!!!
Ååå, men den var fiiiin!!!!! Med rosa strikkebukse hadde den vært helt topp....
Jeg som har en blå mariusgenser etter de to eldste mine som skal videre til lillesnupp... kanskje jeg skal smiske med mamma alikevel.. hehe..
Takk!
Men den er faktisk finere med brun strikkebukse til syns jeg da. Har både brun og rosa og den brune er uten tvil mest brukt.
Tusen takk for at du la inn bilde. Flotte gensere og flotte unger du har der. Spennende å se at din søster har brukt hele 6 farger i hver genser - det hadde jeg faktisk ikke tenkt på som en mulighet, men det er jo veldig kreativt og åpner for mange muligheter. Den jentegenseren har skikkelig tur-preg med Kvikk-lunsj farger. Er det bevisst tro ?
Jeg har ikke bilde av de. Men da de 2 eldste mine var små, strikket jeg jeg blå til sønnen min og så byttet jeg farge til datteren min slik at hennes var rød i bunnfargen. Det ble veldi stilig syntes jeg da. Men en nabokjærring likte ikke det helt. for ho mente jeg ikke skulle tukle med gamle erverdige mønstre.
Jeg har ikke bilde av de. Men da de 2 eldste mine var små, strikket jeg jeg blå til sønnen min og så byttet jeg farge til datteren min slik at hennes var rød i bunnfargen. Det ble veldi stilig syntes jeg da. Men en nabokjærring likte ikke det helt. for ho mente jeg ikke skulle tukle med gamle erverdige mønstre.
Rødt er da en av de klassiske fargene er det ikke??
Det er i alle fall bra at ikke alle er slik som den nabokjærringa, da hadde jo ikke verden gått videre.... Mariusgenseren i seg selv er jo en tukling med den gamle mønsteret til setedalskoften.