Hvis du ser på den oppskriften som er på forsiden (den med eplestoff) så ser du hvordan den syes sammen. Legg vrang mot vrang og sy sammen. Husk å legg inn stropper, og ikke sy sammen der stroppene henger ut (selvfølgelig). Når du vrenger syr du enda en søm rundt kanten. Skal du ha platevatt syr du dette inni kroppen, ja. Jeg bruker polarfleece istedenfor platevatt fordi jeg synes platevatten mister piffen (blir flat) etter en stund.
Stroppene sikrer jeg ved å sy tett sikksakk over stroppene og stoffet på innsiden (før vrenging). På den måten blir det skjult sikring, og man trenger ikke mer enn en "pyntekant" rundt på utsiden.
Første gang jeg sydde MT brukte jeg vel 8-9 timer, tror jeg. Nå bruker jeg rundt 3 timer, men nå har jeg sydd en god del også, så det går mye på rutine for meg nå. Jeg vet hvordan jeg vil ha det, hvilken vinkel stroppene skal ha osv.
Hvilken størrelse du ønsker på panelet er helt opp til deg. Vil anbefale deg å prøve deg litt frem til du finner en fasong som passer dere.
Du trenger ikke være spesielt flink med symaskina for å få det, til, men itt erfaring trenger man hvis man skal få det pent (rette sømmer gjør seg jo godt...

)