Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Utenfor tema > Hobby




Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 20-07-2008, 20:01   #1
VIP-Medlem
 
Medlem siden: Jan 2007
Meldinger: 6,494
MP Rating: 100% (5)
Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.
Noen som har peiling på Undulat her?

Vi har bestemt oss for å skaffe oss undulat igjen.
(Hadde en for flere år siden, men den fløy sin vei da vi hadde glemt å lokke buret før vi åpnet verandadøra. )

Er det sånn at det ikke spiller noen rolle hvor vi kjøper en fra?
Tenkte jeg skulle sette meg litt mer inn i ting denne gangen.
Har bl.a. fått med meg at vi skal gi pellets (og ikke frøblandinger). Kan det gis fra dag 1 ?



Sist endret av Mamma Rosa; 20-07-2008 kl 20:04.
Mamma Rosa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-07-2008, 20:14   #2
Æresmedlem
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Sted: Rogaland
Meldinger: 20,415
MP Rating: 100% (4)
Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Noen som har peiling på Undulat her?

Jeg ville anbefalt å finne en privat oppdretter. Da kan dere få undulaten så snart den er leveringsklar. I butikker har de ofte undulatene lenge før noen kjøper dem, så det er verre å få dem tamme.

Jeg hadde én undulat fra dyrebutikk (de to andre fra oppdretter) og den var koko i ukevis og ble aldri like tam og kosete som de to andre var.
__________________
“God, grant me the serenity to accept the things I cannot change,
the courage to change the things I can,
and the wisdom to know the difference.”
Reinhold Niebuhr

Hjertemamma med hjertebarnet'05 Støtt LHL!

Niobe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-07-2008, 20:42   #3
VIP-Medlem
 
Medlem siden: Jan 2007
Meldinger: 6,494
MP Rating: 100% (5)
Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Noen som har peiling på Undulat her?

Man får jo vite når de er født? Er det ikke bare å sjekke at den ikke er for "gammel" ?
Hvor gamle er de når de er leveringsklare?
Mamma Rosa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-07-2008, 20:48   #4
Medlem
 
*Kit sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Meldinger: 166
MP Rating: 0% (0)
*Kit har en strålende fremtid.*Kit har en strålende fremtid.*Kit har en strålende fremtid.*Kit har en strålende fremtid.*Kit har en strålende fremtid.*Kit har en strålende fremtid.*Kit har en strålende fremtid.*Kit har en strålende fremtid.*Kit har en strålende fremtid.*Kit har en strålende fremtid.*Kit har en strålende fremtid.
Sv: Noen som har peiling på Undulat her?

Du kan se på øynene og stripene på hodet om undulatene er ungfugler eller voksne. Har de store øyne og striper helt ned til nebbet er de unger. Øynene blir mindre og stripene trekker seg bakover når de vokser til.
*Kit er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-07-2008, 20:50   #5
Æresmedlem
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Sted: Rogaland
Meldinger: 20,415
MP Rating: 100% (4)
Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Noen som har peiling på Undulat her?

Sitat:
Opprinnelig postet av Mamma Rosa Vis post
Man får jo vite når de er født? Er det ikke bare å sjekke at den ikke er for "gammel" ?
Hvor gamle er de når de er leveringsklare?
De skal være leveringsklare når de er 6-7 uker (fra de kan spise selv). Jeg har jobbet i dyrebutikk, så jeg hadde vel ikke stolt hundre prosent på opplysningene man evt. får der...
__________________
“God, grant me the serenity to accept the things I cannot change,
the courage to change the things I can,
and the wisdom to know the difference.”
Reinhold Niebuhr

Hjertemamma med hjertebarnet'05 Støtt LHL!

Niobe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-07-2008, 21:08   #6
VIP-Medlem
 
Medlem siden: Jan 2007
Meldinger: 6,494
MP Rating: 100% (5)
Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Noen som har peiling på Undulat her?

Sitat:
Opprinnelig postet av *Kit Vis post
Du kan se på øynene og stripene på hodet om undulatene er ungfugler eller voksne. Har de store øyne og striper helt ned til nebbet er de unger. Øynene blir mindre og stripene trekker seg bakover når de vokser til.
Er det lett å se for en amatør asså?

Sitat:
Opprinnelig postet av Niobe Vis post
De skal være leveringsklare når de er 6-7 uker (fra de kan spise selv). Jeg har jobbet i dyrebutikk, så jeg hadde vel ikke stolt hundre prosent på opplysningene man evt. får der...
Ja, det skjønner jeg.
Mamma Rosa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-07-2008, 18:58   #7
Medlem
 
*Kit sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Meldinger: 166
MP Rating: 0% (0)
*Kit har en strålende fremtid.*Kit har en strålende fremtid.*Kit har en strålende fremtid.*Kit har en strålende fremtid.*Kit har en strålende fremtid.*Kit har en strålende fremtid.*Kit har en strålende fremtid.*Kit har en strålende fremtid.*Kit har en strålende fremtid.*Kit har en strålende fremtid.*Kit har en strålende fremtid.
Sv: Noen som har peiling på Undulat her?

Sitat:
Opprinnelig postet av Mamma Rosa Vis post
Er det lett å se for en amatør asså?
Det med stripene er jo veldig greit å se i hvertfall. Er det striper helt frem er den ung, er det ikke det er den eldre. Øynene er ganske mye større på unger, så skal være ganske greit å se det også, men hold deg til stripene du.

Her ser du en ung undulat:
Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Mens denne er eldre:
Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Her ser du både forskjell på øynene (den eldste har litt mindre øyne og en hvit kant rundt) og på stripene på hodet.

(Kjønn ser du forresten på området over nebbet, men er ikke alltid like lett å se når de er helt unge. Den voksne over her er en hann, for den er blå over nebbet, hunnene er mer brunaktig på det området. Ofte er hannene litt hyggeligere å ha med å gjøre, hunnene har en tendens til å bli litt bitchy )
*Kit er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-07-2008, 19:00   #8
Medlem
 
*Kit sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Meldinger: 166
MP Rating: 0% (0)
*Kit har en strålende fremtid.*Kit har en strålende fremtid.*Kit har en strålende fremtid.*Kit har en strålende fremtid.*Kit har en strålende fremtid.*Kit har en strålende fremtid.*Kit har en strålende fremtid.*Kit har en strålende fremtid.*Kit har en strålende fremtid.*Kit har en strålende fremtid.*Kit har en strålende fremtid.
Sv: Noen som har peiling på Undulat her?

Mener forresten du skal kunne gi pellets helt fra starten av, ja.
*Kit er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-07-2008, 19:01   #9
VIP-Medlem
 
Medlem siden: Jan 2007
Meldinger: 6,494
MP Rating: 100% (5)
Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Noen som har peiling på Undulat her?

Jeg holder på å sette meg skikkelig inn i dette her nå og har funnet en oppdretter i nærheten.
Takk for bilder Kit. Da skjønner jeg hva du mener med stripene ja.

Etterhvert skal vi nok ha to, derfor tenkte jeg en hunn først.
Har lest at hannen ofte kan synes det er vanskelig å plutselig skulle bli skjefet rundt av en dame.
At det er bedre om hunnen er der fra før slik at hun kan oppdra han fra første dag.

Vi har hatt en hunn før og hun sjefet kattene og kaninen rundt.
Skikkelig ertekrok! Bet de i halen når de ikke så på, så stakk hun av.
Gikk rundt på gulvet og snek seg innpå de bakfra. Kjefta og smelte da hun fløy tilbake til buret sitt.

Sist endret av Mamma Rosa; 21-07-2008 kl 19:04.
Mamma Rosa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-07-2008, 19:05   #10
VIP-Medlem
 
Medlem siden: Jan 2007
Meldinger: 6,494
MP Rating: 100% (5)
Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Noen som har peiling på Undulat her?

Sitat:
Opprinnelig postet av *Kit Vis post
Mener forresten du skal kunne gi pellets helt fra starten av, ja.
Forhåpentligvis har oppdretter gitt pellets, ellers kan det vel være vanskelig å få de over på det visstnok.
I verstefall får de bare frø og så får jeg passe på at de får det de trenger ved siden av.
Men prøver selvsagt pellets først.
Mamma Rosa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 04:30.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com