|
 |
|
06-10-2006, 09:26
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Dec 2002
Sted: Sørlandet
Meldinger: 738
|
Noen som har tips til julekalender?
|
|
I år er storesøster 4 år så da tenker jeg det er på tide å begynne med julekalender - og skal hun få så må også lillebror få.
Jeg tenkte jeg kunne lage en kalender, men aner ikke hvordan. Vet ikke helt hva det skal være i, men det blir ikke godteri hver dag og ikke noe som koster alt for mye. I tillegg må det være plass til noe til begge to på samme kalenderen - tror jeg...
Er det noen som har noen smarte tips?
|
06-10-2006, 16:04
|
|
VIP-Medlem
Medlem siden: Nov 2001
Sted: Rogaland
Meldinger: 5,804
|
Sv: Noen som har tips til julekalender?
|
|
Hvis du ikke vil sy eller mekke så voldsomt, så kan du jo f.eks bruke 2 kleshengere, en til hver av ungene. Du pynter hengerne med et fint, julete stoff, eller kreppapir. Så henger du rett og slett bare 24 gaver i hver av hengerne, og vips! en flott kalender. Har sett en slik, og den var faktisk veldig stilig.
Evt kan du henge en lang snor oppunder taket, og henge alle gavene ned fra den. Har sett det også, det var skikkelig koselig med alle de små gavene hengende der.
Til lillebror kan du jo kjøpe en stor pakkke med småbiler og dele opp. Eller en eske duplo eller noe sånt. Storesøster kan få hårstrikker, klemmer, lapper med opplevelser (i dag skal vi bake pepperkaker f.eks, kanskje vedlagt en pepperkakeform). Så er det jo tilbud på barnebøker hos flere bokhandlere nå. Jeg har selv kjøpt en 4-pakning med flott Ole Brumm bøker til 49kr som jeg deler opp i 4 gaver. De har også andre kjekke småbøker til 10 og 20 kroner. Det går også an å kjøpe en pakke med diverse hobbyartikler som kan deles opp i flere gaver.
Uansett veldig greit å begynne med det nå, så har du tid til å finne noe som virkelig blir satt pris på og ikke er så dyrt. Sånn i-siste-liten handling har en tendens til å bli altfor dyrt.
Lykke til.
|
|
|
06-10-2006, 18:21
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2004
Sted: Boston
Meldinger: 1,788
|
|
|
I år har jeg kjøpt kalenderposer fra panduro. Ferdige små poser som jeg knytter igjen med bånd og fester etikker på med nummer. Så henger jeg alle posene på en snor og henger den opp på en vegg eller dør e.l. Posene skal fylles med hårstrikk, spenner, mio pastiller og kjærligheter, gullpenger, bittesmå badedyr, fine blyanter, såpebobler og lignende, på juleaften har jeg kjøpt en pippidvd. Storebror på 11 skal jeg pakke inn en masse pakker og få festet nummer på alle. Og legge alle pakkene i en kurv.
|
|
|
08-10-2006, 17:51
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2005
Sted: Trondheim
Meldinger: 2,210
|
|
|
Jeg har et tips til deg  :
-kjøp kasser på Ikea, mal dem røde, skriv på tall(evt. lim på el.l), og putt oppi pakker  . Helmaks, og god plass er det i dem også  . Miks de du vil, men husk at det skal være 24 skuffer da  .
Her har du link!!!

|
|
09-10-2006, 12:45
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Jan 2004
Sted: Langhus
Meldinger: 1,005
|
|
|
Jeg tenkte å sy en "postkasse" til Andrea i år.
Skal sy den i grønn filt, med navnet hennes og litt julepynt på.
Der skal jeg legge en pakke hver kveld.
Da slipepr jeg å ha alle pakkene klare før desember, og det er litt bedre plass. Tenker også å legge oppi brev, med info om pepperkakebaking, shopping, tur til Mc'ern eller filmtid.
Denne kan hun bruke lenge håper jeg..
|
|
|
09-10-2006, 14:07
|
|
Supermedlem
|
|
|
Tusen takk! Her var de mange gode ideer til både kalender og kalendergaver!!
Da skal jeg nok klare å ordne noe jeg også, ja.
|
10-10-2006, 21:21
|
|
Medlem
Medlem siden: Oct 2006
Meldinger: 428
|
|
|
Ei venninne har en girlander (er det det det heter tro... sånn grønn...?) den henger hun opp i taket (loddrett) med pakker med tall på - også - her kommer det lure; etterhvert som hun får julekort henges disse opp på girlanderen, altså blir den aldri tom.. Hun bruker trekleskliper til å feste både pakker og kort. Når det nærmer seg jul ser det ut som et lite juletre med kort på
|
11-10-2006, 09:46
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Jun 2005
Meldinger: 826
|
|
|
I reklamen fra Lidl i går har de en trillekoffert full av masse leker. Det kan jo deles opp til pakker... Kosta under 100 lappen.
|
|
11-10-2006, 20:37
|
|
Supermedlem
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Katharina
I reklamen fra Lidl i går har de en trillekoffert full av masse leker. Det kan jo deles opp til pakker... Kosta under 100 lappen.
|
Da skal jeg løpe bort og se om jeg finner den i boksen for papiravfall (har ikke kastet det ut enda, altså)
|
12-10-2006, 09:50
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Oct 2003
Meldinger: 661
|
|
|
Så et fint tips i et av de julebladene jeg kjøpte nå.
Der hadde de brukt en planke, ca 1 meter bred, malt den hvit, og limt på 24 klesklyper i tre.  Og pyntet den litt ellers og satt på tall som var skrevet ut på printeren. Syns denne var knallfin, og der kan man jo henge flere gaver på en dag om man har flere barn.
|
|
 |
|
Diskusjonsverktøy |
|
Visningsmodus |
Linjærmodus
|
Regler for innlegg
|
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine
HTML kode er Av
|
|
|
Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 22:51.
|