Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Utenfor tema > Hobby




Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 13-03-2008, 22:32   #1
Supermedlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Sted: Sørlandet
Meldinger: 1,067
MP Rating: 100% (2)
Smulamor har et ubeskrivelig bra rykte.Smulamor har et ubeskrivelig bra rykte.Smulamor har et ubeskrivelig bra rykte.Smulamor har et ubeskrivelig bra rykte.Smulamor har et ubeskrivelig bra rykte.Smulamor har et ubeskrivelig bra rykte.Smulamor har et ubeskrivelig bra rykte.Smulamor har et ubeskrivelig bra rykte.Smulamor har et ubeskrivelig bra rykte.Smulamor har et ubeskrivelig bra rykte.Smulamor har et ubeskrivelig bra rykte.
Noen strikkedamer her? har et lite spørsmål..

Jeg kan egentlig ikke strikke. Men KAN jo strikke fram og tilbake da. Så nå har jeg gitt meg i kast med mor signes babyteppe.
Men nå skal jeg komme med et teit spørsmål: skal man strikke den første masken, eller skal man bare ta den over på pinnen? har en rundpinne, og innbiller meg, at man løfter av første masken hele veien for da blir det finere? eller er jeg helt på tyttebærtur nå?
__________________
How are you to JUDGE the life i live?
I know im not PERFECT and i dont live to be
But before you start POINTING fingers
Make sure your HANDS are clean
Smulamor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-03-2008, 22:35   #2
Supermedlem
 
mor -igjen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 1,491
MP Rating: 0% (0)
mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Noen strikkedamer her? har et lite spørsmål..

Sitat:
Opprinnelig postet av Smulamor Vis post
Jeg kan egentlig ikke strikke. Men KAN jo strikke fram og tilbake da. Så nå har jeg gitt meg i kast med mor signes babyteppe.
Men nå skal jeg komme med et teit spørsmål: skal man strikke den første masken, eller skal man bare ta den over på pinnen? har en rundpinne, og innbiller meg, at man løfter av første masken hele veien for da blir det finere? eller er jeg helt på tyttebærtur nå?
Jeg pleier å strikke den første masken også. Nå er ikke jeg noen reser, men det blir fint nok det. Men kanskje noen andre svarer noe annet.
__________________
Mor -igjen

med 02 og 05
mor -igjen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-03-2008, 22:41   #3
VIP-Medlem
 
Elise_ sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Sted: Telemark
Meldinger: 5,267
MP Rating: 0% (0)
Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Noen strikkedamer her? har et lite spørsmål..

Jeg har lært at man aldri skal strikke den første masken.
__________________
mars.05
august.07
Elise_ er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-03-2008, 22:45   #4
Supermedlem
 
Bimalv sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Sted: Hjemme ;)
Meldinger: 768
MP Rating: 0% (0)
Bimalv har en strålende fremtid.Bimalv har en strålende fremtid.Bimalv har en strålende fremtid.Bimalv har en strålende fremtid.Bimalv har en strålende fremtid.Bimalv har en strålende fremtid.Bimalv har en strålende fremtid.Bimalv har en strålende fremtid.Bimalv har en strålende fremtid.Bimalv har en strålende fremtid.Bimalv har en strålende fremtid.
Sv: Noen strikkedamer her? har et lite spørsmål..

En kan vel gjøre begge deler. Men jeg har lært at man bare tar første masken av, ikke strikker den.
__________________
14.okt '04 2.sept '06
Hobbybloggen: wilma-design.blogspot.com
Bimalv er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-03-2008, 09:56   #5
Supermedlem
 
Gullet's mamma sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Meldinger: 556
MP Rating: 0% (0)
Gullet's mamma har en strålende fremtid.Gullet's mamma har en strålende fremtid.Gullet's mamma har en strålende fremtid.Gullet's mamma har en strålende fremtid.Gullet's mamma har en strålende fremtid.Gullet's mamma har en strålende fremtid.Gullet's mamma har en strålende fremtid.Gullet's mamma har en strålende fremtid.Gullet's mamma har en strålende fremtid.Gullet's mamma har en strålende fremtid.Gullet's mamma har en strålende fremtid.
Sv: Noen strikkedamer her? har et lite spørsmål..

Det blir jevnest og finest hvis du tar den første masken av
__________________
Gullet's mamma
Gullet's mamma er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 15-03-2008, 08:40   #6
Veteranmedlem
 
AnneK27 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 3,898
Blogginnlegg: 6
MP Rating: 0% (0)
AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.
Sv: Noen strikkedamer her? har et lite spørsmål..

Min erfaring er at når man skal sy ting sammen så blir det bes å ta av masken, men som ved et mor signeteppe blir det finest å strikke første maske

Det er tydelig at man sitter med forskjellig erfaring, så gjør som du vil. Prøv deg frem på et lite stykke med det du tror blir best og rakne det opp hvis du blir misfornøyd og prøv så på den andre måten
__________________
Prinsen 04 og prinsessa 07
AnneK27 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 15-03-2008, 20:59   #7
Medlem
 
bitte lille my sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Sted: Rogaland
Meldinger: 149
MP Rating: 0% (0)
bitte lille my har mye å være stolt av.bitte lille my har mye å være stolt av.bitte lille my har mye å være stolt av.bitte lille my har mye å være stolt av.bitte lille my har mye å være stolt av.bitte lille my har mye å være stolt av.bitte lille my har mye å være stolt av.bitte lille my har mye å være stolt av.bitte lille my har mye å være stolt av.bitte lille my har mye å være stolt av.bitte lille my har mye å være stolt av.
Sv: Noen strikkedamer her? har et lite spørsmål..

Jeg har strikket et morsigne teppe der jeg tar av den første masken, og ett morsigne teppe der jeg har strikket den føste masken.
Forskjellen er heller lite merkbar. Vi bruker jo så tykke pinner på disse teppene så "effekten" med å ta av den første masken "forsvinner" liksom.
__________________
Bitte lille my

06 09
bitte lille my er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 15-03-2008, 21:18   #8
Tidl. bruker
Gjest
 
Meldinger: n/a
Sv: Noen strikkedamer her? har et lite spørsmål..

Eg tar alltid av første maska.
Synest kanten blir jamnast og finast da
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-03-2008, 09:14   #9
Supermedlem
 
mor -igjen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 1,491
MP Rating: 0% (0)
mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Noen strikkedamer her? har et lite spørsmål..

Litt på siden her; hva er egentlig Mor signes babyteppe??? Ligger det oppskrift på nettet??

Jeg ble interessert når det sto at man strikker det med tykke pinner....
__________________
Mor -igjen

med 02 og 05
mor -igjen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-03-2008, 09:24   #10
VIP-Medlem
 
Elise_ sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Sted: Telemark
Meldinger: 5,267
MP Rating: 0% (0)
Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Noen strikkedamer her? har et lite spørsmål..

mor-igjen, oppskriften er bare "frem og tilbake til det er passe stort på ganske tykke pinner".

Neida, det finnes vel en oppskrift. Man får kjøpt den hos Nøstebarn, men jeg fikk bare en ca-oppskrift av noen, og det er like greit det.
__________________
mars.05
august.07
Elise_ er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 04:31.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com