Jeg kan egentlig ikke strikke. Men KAN jo strikke fram og tilbake da. Så nå har jeg gitt meg i kast med mor signes babyteppe. Men nå skal jeg komme med et teit spørsmål: skal man strikke den første masken, eller skal man bare ta den over på pinnen? har en rundpinne, og innbiller meg, at man løfter av første masken hele veien for da blir det finere? eller er jeg helt på tyttebærtur nå?
Jeg kan egentlig ikke strikke. Men KAN jo strikke fram og tilbake da. Så nå har jeg gitt meg i kast med mor signes babyteppe. Men nå skal jeg komme med et teit spørsmål: skal man strikke den første masken, eller skal man bare ta den over på pinnen? har en rundpinne, og innbiller meg, at man løfter av første masken hele veien for da blir det finere? eller er jeg helt på tyttebærtur nå?
Jeg pleier å strikke den første masken også. Nå er ikke jeg noen reser, men det blir fint nok det. Men kanskje noen andre svarer noe annet.
Min erfaring er at når man skal sy ting sammen så blir det bes å ta av masken, men som ved et mor signeteppe blir det finest å strikke første maske
Det er tydelig at man sitter med forskjellig erfaring, så gjør som du vil. Prøv deg frem på et lite stykke med det du tror blir best og rakne det opp hvis du blir misfornøyd og prøv så på den andre måten
Jeg har strikket et morsigne teppe der jeg tar av den første masken, og ett morsigne teppe der jeg har strikket den føste masken.
Forskjellen er heller lite merkbar. Vi bruker jo så tykke pinner på disse teppene så "effekten" med å ta av den første masken "forsvinner" liksom.