Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Utenfor tema > Hobby

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 14-04-2008, 11:13   #1
Veteranmedlem

AnneK27 sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 3,898
Blogginnlegg: 6
MP Rating: 0% (0)
AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.
Nøstebarnoppskrifter/nøstebarngarn

Jeg lurer på å skaffe meg nøstebarn boka men vet ikke 100% ennå.
Jeg har sett for meg undertøy til barn og en jakke men det sparer seg vel

Dere som strikker av nøstebarnoppskriftene, hvor kjøper dere garn hen? Er det beste å kjøpe av nøstebarn eller blir det like bra å å kjøpe fra vanlig garnbutikk?
Gammel 14-04-2008, 11:27   #2
Seniormedlem

efios sin avatar

Medlem siden: Nov 2002
Sted: Up north
Meldinger: 1,702
efios er fantastisk mot andre.efios er fantastisk mot andre.efios er fantastisk mot andre.efios er fantastisk mot andre.efios er fantastisk mot andre.efios er fantastisk mot andre.efios er fantastisk mot andre.efios er fantastisk mot andre.efios er fantastisk mot andre.efios er fantastisk mot andre.efios er fantastisk mot andre.
Sv: Nøstebarnoppskrifter/nøstebarngarn

Når du kjøper oppskrifter så må du kjøpe garn også, så jeg har strikket alle oppskriftene fra Nøstebarn i garn fra dem også. Men du kan helt sikkert bruke noe annet, men for å få oppskriftene altså, så må du nok shoppe litt garn.
Gammel 14-04-2008, 12:31   #3
Supermedlem

Medlem siden: Jan 2007
Meldinger: 759
byggegal har en strålende fremtid.byggegal har en strålende fremtid.byggegal har en strålende fremtid.byggegal har en strålende fremtid.byggegal har en strålende fremtid.byggegal har en strålende fremtid.byggegal har en strålende fremtid.byggegal har en strålende fremtid.byggegal har en strålende fremtid.byggegal har en strålende fremtid.byggegal har en strålende fremtid.

Kjøper du boka MÅ du vel ikke kjøpe garn til alle oppskriftene.... Og da kan du vel kjøpe litt garn andre plasser. Garnet er visst veldig bra, men ikke spesielt billig...
byggegal er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-04-2008, 12:38   #4
Medlem

Medlem siden: Apr 2007
Sted: Akershus
Meldinger: 215
Ingeborg's mamma er fantastisk mot andre.Ingeborg's mamma er fantastisk mot andre.Ingeborg's mamma er fantastisk mot andre.Ingeborg's mamma er fantastisk mot andre.Ingeborg's mamma er fantastisk mot andre.Ingeborg's mamma er fantastisk mot andre.Ingeborg's mamma er fantastisk mot andre.Ingeborg's mamma er fantastisk mot andre.Ingeborg's mamma er fantastisk mot andre.Ingeborg's mamma er fantastisk mot andre.Ingeborg's mamma er fantastisk mot andre.

Tror ikke du trenger å kjøp garn for å kjøpe boka. Jeg kjøpte ikke boka på nettet, men i bokhandel, og der har de jo ikke garn
Er en kjempebra bok med bare nyttige ting i. Du kan bruke hva som helst av garn, men jeg bruker nok mest nøstebarngarn, eller garn fra Bånsull. Alpacca-garn er også fint å bruke.

Oline, , juli-08
Ingeborg's mamma er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-04-2008, 14:42   #5
IOA
Supermedlem

Medlem siden: Oct 2005
Sted: Oslo
Meldinger: 759
IOA har mye å være stolt av.IOA har mye å være stolt av.IOA har mye å være stolt av.IOA har mye å være stolt av.IOA har mye å være stolt av.IOA har mye å være stolt av.IOA har mye å være stolt av.IOA har mye å være stolt av.IOA har mye å være stolt av.IOA har mye å være stolt av.IOA har mye å være stolt av.

Du kan godt bruke annet garn. Men Nøstebarn er ikke så dyrt egentlig, for det er 100 g garn i hver bunt, og det utrolig drøyt. Men tre bunter (300 kr) har jeg strikket en jakke, en kjole og et par votter til Snuppa på 3 år, og jeg har enda litt garn til overs. Dessuten er Nøstebarngarnet utrolig mykt og varmt!

IOA er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-04-2008, 17:55   #6
Supermedlem

litoja sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Sted: I et hus
Meldinger: 796
litoja har en strålende fremtid.litoja har en strålende fremtid.litoja har en strålende fremtid.litoja har en strålende fremtid.litoja har en strålende fremtid.litoja har en strålende fremtid.litoja har en strålende fremtid.litoja har en strålende fremtid.litoja har en strålende fremtid.litoja har en strålende fremtid.litoja har en strålende fremtid.

Om du vil ha et alternativ til garnet som nøstebarn selger så vil jeg anbefale www.123knit.com
Se på lammeuld, det er samme tykkelse som nøstebarn sitt garn, så det passer helt fint, men er mye billigere. Og bestiller du for under 200 kr er det kun porto du betaler i tillegg til prisen, og portoen er på 30 dkk.
litoja er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-04-2008, 11:04   #7
Medlem

Medlem siden: May 2006
Sted: Trøndelag
Meldinger: 90
puselure er en ukjent størrelse akkurat nå.

Sitat:
Opprinnelig postet av litoja Vis post
Om du vil ha et alternativ til garnet som nøstebarn selger så vil jeg anbefale www.123knit.com
Se på lammeuld, det er samme tykkelse som nøstebarn sitt garn, så det passer helt fint, men er mye billigere. Og bestiller du for under 200 kr er det kun porto du betaler i tillegg til prisen, og portoen er på 30 dkk.
Har du prøvd lammeullen? Så det var veldig billig ift nøstebarn sin ull. Lurer på om den klør eller om den er lik i kvalitet som nøstebarn ullen. Det var mange fine farger
puselure er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-04-2008, 12:09   #8
Juniormedlem

Medlem siden: Nov 2006
Meldinger: 43
Hegre er et navn alle kjenner.Hegre er et navn alle kjenner.Hegre er et navn alle kjenner.Hegre er et navn alle kjenner.Hegre er et navn alle kjenner.Hegre er et navn alle kjenner.Hegre er et navn alle kjenner.Hegre er et navn alle kjenner.Hegre er et navn alle kjenner.Hegre er et navn alle kjenner.Hegre er et navn alle kjenner.

Vet ikke om du får tilgang til denne linken uten å være medlem av forumet, men her står det hvertfall masse om garnet til 123knit: http://hobbyboden.com/forum/showthread.php?t=14287
Hegre er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-04-2008, 13:16   #9
Medlem

Medlem siden: May 2006
Sted: Trøndelag
Meldinger: 90
puselure er en ukjent størrelse akkurat nå.

Sitat:
Opprinnelig postet av Hegre Vis post
Vet ikke om du får tilgang til denne linken uten å være medlem av forumet, men her står det hvertfall masse om garnet til 123knit: http://hobbyboden.com/forum/showthread.php?t=14287

Kommer meg ikke inn
Er dette en plass en kan melde seg inn som bruker? Et slags diskusjonsforum?
puselure er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-04-2008, 22:05   #10
Supermedlem

Malinkk sin avatar

Medlem siden: Jan 2002
Sted: Forblåst by
Meldinger: 1,475
MP Rating: 100% (1)
Malinkk har en strålende fremtid.Malinkk har en strålende fremtid.Malinkk har en strålende fremtid.Malinkk har en strålende fremtid.Malinkk har en strålende fremtid.Malinkk har en strålende fremtid.Malinkk har en strålende fremtid.Malinkk har en strålende fremtid.Malinkk har en strålende fremtid.Malinkk har en strålende fremtid.Malinkk har en strålende fremtid.

Enig med de to over her, ullgarnet fra 123 knit er supert og like fint som nøstebarngarnet- strikkefastheten stemmer også

Husbloggen min http://hammerogmalekost.blogspot.com/
Malinkk er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 04:31.