|
|
|
14-04-2008, 11:13
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Oct 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 3,898
|
Nøstebarnoppskrifter/nøstebarngarn
|
|
Jeg lurer på å skaffe meg nøstebarn boka men vet ikke 100% ennå.
Jeg har sett for meg undertøy til barn og en jakke men det sparer seg vel
Dere som strikker av nøstebarnoppskriftene, hvor kjøper dere garn hen? Er det beste å kjøpe av nøstebarn eller blir det like bra å å kjøpe fra vanlig garnbutikk?
|
14-04-2008, 11:27
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2002
Sted: Up north
Meldinger: 1,702
|
Sv: Nøstebarnoppskrifter/nøstebarngarn
|
|
Når du kjøper oppskrifter så må du kjøpe garn også, så jeg har strikket alle oppskriftene fra Nøstebarn i garn fra dem også. Men du kan helt sikkert bruke noe annet, men for å få oppskriftene altså, så må du nok shoppe litt garn.
|
14-04-2008, 12:31
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Jan 2007
Meldinger: 759
|
|
|
Kjøper du boka MÅ du vel ikke kjøpe garn til alle oppskriftene.... Og da kan du vel kjøpe litt garn andre plasser. Garnet er visst veldig bra, men ikke spesielt billig...
|
|
|
14-04-2008, 12:38
|
|
Medlem
Medlem siden: Apr 2007
Sted: Akershus
Meldinger: 215
|
|
|
Tror ikke du trenger å kjøp garn for å kjøpe boka. Jeg kjøpte ikke boka på nettet, men i bokhandel, og der har de jo ikke garn
Er en kjempebra bok med bare nyttige ting i. Du kan bruke hva som helst av garn, men jeg bruker nok mest nøstebarngarn, eller garn fra Bånsull. Alpacca-garn er også fint å bruke.
|
|
14-04-2008, 14:42
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Oct 2005
Sted: Oslo
Meldinger: 759
|
|
|
Du kan godt bruke annet garn. Men Nøstebarn er ikke så dyrt egentlig, for det er 100 g garn i hver bunt, og det utrolig drøyt. Men tre bunter (300 kr) har jeg strikket en jakke, en kjole og et par votter til Snuppa på 3 år, og jeg har enda litt garn til overs. Dessuten er Nøstebarngarnet utrolig mykt og varmt!
|
14-04-2008, 17:55
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Sep 2006
Sted: I et hus
Meldinger: 796
|
|
|
Om du vil ha et alternativ til garnet som nøstebarn selger så vil jeg anbefale www.123knit.com
Se på lammeuld, det er samme tykkelse som nøstebarn sitt garn, så det passer helt fint, men er mye billigere. Og bestiller du for under 200 kr er det kun porto du betaler i tillegg til prisen, og portoen er på 30 dkk.
|
|
|
18-04-2008, 11:04
|
|
Medlem
Medlem siden: May 2006
Sted: Trøndelag
Meldinger: 90
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av litoja
Om du vil ha et alternativ til garnet som nøstebarn selger så vil jeg anbefale www.123knit.com
Se på lammeuld, det er samme tykkelse som nøstebarn sitt garn, så det passer helt fint, men er mye billigere. Og bestiller du for under 200 kr er det kun porto du betaler i tillegg til prisen, og portoen er på 30 dkk.
|
Har du prøvd lammeullen? Så det var veldig billig ift nøstebarn sin ull. Lurer på om den klør eller om den er lik i kvalitet som nøstebarn ullen. Det var mange fine farger
|
|
|
18-04-2008, 12:09
|
|
Juniormedlem
Medlem siden: Nov 2006
Meldinger: 43
|
|
|
Vet ikke om du får tilgang til denne linken uten å være medlem av forumet, men her står det hvertfall masse om garnet til 123knit: http://hobbyboden.com/forum/showthread.php?t=14287
|
|
|
18-04-2008, 13:16
|
|
Medlem
Medlem siden: May 2006
Sted: Trøndelag
Meldinger: 90
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Hegre
|
Kommer meg ikke inn
Er dette en plass en kan melde seg inn som bruker? Et slags diskusjonsforum?
|
|
|
18-04-2008, 22:05
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Jan 2002
Sted: Forblåst by
Meldinger: 1,475
|
|
|
Enig med de to over her, ullgarnet fra 123 knit er supert og like fint som nøstebarngarnet- strikkefastheten stemmer også
|
|
|
|
|
Diskusjonsverktøy |
|
Visningsmodus |
Linjærmodus
|
Regler for innlegg
|
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine
HTML kode er Av
|
|
|
Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 04:31.
|