Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Utenfor tema > Hobby
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 08-07-2007, 12:11   #1
Tidl. bruker
Gjest

Meldinger: n/a
Oppskrift, vrengte seatinserts slaraffenstyle

Her er en oppskrift med bilder:
1. Lag en mal. Klipp ut et stykke stoff i den formen du vil ha. Dette er basert på OTH sitt.
Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

2. Dette er fleece, så da må det strykes vlieselin på, ellers strekker det seg og rynker. Syr du bomull, så er det bare å sikke kanten.

3.Legg to stykker sammen, rette mot rette. Sy dem sammen rundt, men husk å la det være igjen en åpning slik at du får vrengt det.
4. Sy på fyll. Her har jeg brukt sommerdyne. Du kan også bruke platevatt eller helt tynn skumgummi.
5. Klipp av overflødig fyll rundt kanten, og vreng. Det lille hullet som er igjen, syr du for hånd. Etterpå syr jeg en kant rundt, fordi jeg synes det blir finere. Men det trengs ikke.

6.Mål bredden på ryggen for å finne ut hvor bredt det skal være mellom vingene, og legg insertet i vogna for å markere hvor selehullene skal være.Jeg har en pappmal.
Selehullene syes med tett sikksakksøm for at stoffet ikke skal revne. Klipp dem åpne inni.

Sist endret av Tidl. bruker; 08-07-2007 kl 12:19.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-07-2007, 12:16   #2
Tidl. bruker
Gjest

Resultat:

Camobomull

Svart fleeceside
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-07-2007, 12:38   #3
VIP-Medlem

Fjolla sin avatar

Medlem siden: Oct 2005
Sted: Sørlandet
Meldinger: 5,895
MP Rating: 100% (4)
Fjolla har et ubeskrivelig bra rykte.Fjolla har et ubeskrivelig bra rykte.Fjolla har et ubeskrivelig bra rykte.Fjolla har et ubeskrivelig bra rykte.Fjolla har et ubeskrivelig bra rykte.Fjolla har et ubeskrivelig bra rykte.Fjolla har et ubeskrivelig bra rykte.Fjolla har et ubeskrivelig bra rykte.Fjolla har et ubeskrivelig bra rykte.Fjolla har et ubeskrivelig bra rykte.Fjolla har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Oppskrift, vrengte seatinserts slaraffenstyle

Artig å se fremgangsmåten din; vi gjør det igrunnen nokså forskjellig - i ulik rekkefølge og forskjellig sted for åpning til vrenging og lukking Jeg syr bl.a ikke for hånd i det hele tatt. Vittig å se hvordan resultatet blir nær sagt det samme allikevel
Fjolla er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-07-2007, 12:44   #4
Tidl. bruker
Gjest

Sitat:
Opprinnelig postet av Fjolla
Artig å se fremgangsmåten din; vi gjør det igrunnen nokså forskjellig - i ulik rekkefølge og forskjellig sted for åpning til vrenging og lukking Jeg syr bl.a ikke for hånd i det hele tatt. Vittig å se hvordan resultatet blir nær sagt det samme allikevel
Hvordan greier du å sy sammen med maskin? Jeg greier ikke, det ser fryyyyktelig ut når jeg prøver.
Gammel 08-07-2007, 13:31   #5
VIP-Medlem

Fjolla sin avatar

Fjolla har et ubeskrivelig bra rykte.Fjolla har et ubeskrivelig bra rykte.Fjolla har et ubeskrivelig bra rykte.Fjolla har et ubeskrivelig bra rykte.Fjolla har et ubeskrivelig bra rykte.Fjolla har et ubeskrivelig bra rykte.Fjolla har et ubeskrivelig bra rykte.Fjolla har et ubeskrivelig bra rykte.Fjolla har et ubeskrivelig bra rykte.Fjolla har et ubeskrivelig bra rykte.Fjolla har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av slaraffen
Hvordan greier du å sy sammen med maskin? Jeg greier ikke, det ser fryyyyktelig ut når jeg prøver.
Jeg syr det enten igjen samtidig med at jeg kanter, eller jeg lager en ekstra søm på ca 15 helt i ytterkant nederst - lukker alltid i enden nede.

Lar det være en ekstra lengde igjen nederst og bretter det inn før jeg syr over. Skal se om ikke jeg kan få tatt bilde
Fjolla er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-07-2007, 13:39   #6
Supermedlem

Snuppsi*Duppsi sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Sted: Buskerud
Meldinger: 637
MP Rating: 0% (0)
Snuppsi*Duppsi har en strålende fremtid.Snuppsi*Duppsi har en strålende fremtid.Snuppsi*Duppsi har en strålende fremtid.Snuppsi*Duppsi har en strålende fremtid.Snuppsi*Duppsi har en strålende fremtid.Snuppsi*Duppsi har en strålende fremtid.Snuppsi*Duppsi har en strålende fremtid.Snuppsi*Duppsi har en strålende fremtid.Snuppsi*Duppsi har en strålende fremtid.Snuppsi*Duppsi har en strålende fremtid.Snuppsi*Duppsi har en strålende fremtid.

Kjempestilig!!
Har så lyst til å prøve meg på sånne selv
Bare fikse en mal.. (Tenkte på Simo seat insert).

Men hva mener du med:
Sitat:
2. Dette er fleece, så da må det strykes vlieselin på, ellers strekker det seg og rynker. Syr du bomull, så er det bare å sikke kanten.
Sikke kanten? Hva er sikke?

Men så flink du er Slaraffen..
Og takk for at du deler!

Snuppsi*Duppsi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-07-2007, 13:52   #7
VIP-Medlem

Fjolla sin avatar

Sikke = sy sikk-sakk søm...eller tråkle om du vil
Gammel 08-07-2007, 13:53   #8
Tidl. bruker
Gjest

Sikksakksøm, samme som på selehullene. Da rakner ikke stoffet.
Gammel 08-07-2007, 13:55   #9
Supermedlem

Snuppsi*Duppsi sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Sted: Buskerud
Meldinger: 637
MP Rating: 0% (0)
Snuppsi*Duppsi har en strålende fremtid.Snuppsi*Duppsi har en strålende fremtid.Snuppsi*Duppsi har en strålende fremtid.Snuppsi*Duppsi har en strålende fremtid.Snuppsi*Duppsi har en strålende fremtid.Snuppsi*Duppsi har en strålende fremtid.Snuppsi*Duppsi har en strålende fremtid.Snuppsi*Duppsi har en strålende fremtid.Snuppsi*Duppsi har en strålende fremtid.Snuppsi*Duppsi har en strålende fremtid.Snuppsi*Duppsi har en strålende fremtid.

Aaaaaaah!!
Takker, bukker og neier

Fortsatt mektig imponert over syferdighetene deres

Snuppsi*Duppsi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-07-2007, 15:19   #10
Ewi
Seniormedlem

Medlem siden: Oct 2006
Meldinger: 2,111
MP Rating: 100% (2)
Ewi har en strålende fremtid.Ewi har en strålende fremtid.Ewi har en strålende fremtid.Ewi har en strålende fremtid.Ewi har en strålende fremtid.Ewi har en strålende fremtid.Ewi har en strålende fremtid.Ewi har en strålende fremtid.Ewi har en strålende fremtid.Ewi har en strålende fremtid.Ewi har en strålende fremtid.

Utrolig bra at du delte, takker og bukker!
Da skal vi se om jeg ikke får sydd et insert en dag

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 03:52.