Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Utenfor tema > Hobby
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 06-01-2007, 14:24   #1
Medlem

LilleBulle sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Sted: Aurskog/Høland
Meldinger: 206
MP Rating: 0% (0)
LilleBulle er fantastisk mot andre.LilleBulle er fantastisk mot andre.LilleBulle er fantastisk mot andre.LilleBulle er fantastisk mot andre.LilleBulle er fantastisk mot andre.LilleBulle er fantastisk mot andre.LilleBulle er fantastisk mot andre.LilleBulle er fantastisk mot andre.LilleBulle er fantastisk mot andre.LilleBulle er fantastisk mot andre.LilleBulle er fantastisk mot andre.
Scrapbook..?

Hei hei!
Noen som driver med scrapbooks her?
Kunne du/dere ha fortalt meg litt om dette, hvordan man gjør det - hva man trenger o.l? og kanskje dere har noen gode tips på lur?
Har lyst til å lage en sånn, for den syns jeg blir litt mer personlig enn den babyboka jeg har kjøpt...
Hadde vært kjempe snillt!
Gammel 06-01-2007, 14:35   #2
Seniormedlem

midi sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Sted: Utpå bøgda!!
Meldinger: 2,908
midi har et ubeskrivelig bra rykte.midi har et ubeskrivelig bra rykte.midi har et ubeskrivelig bra rykte.midi har et ubeskrivelig bra rykte.midi har et ubeskrivelig bra rykte.midi har et ubeskrivelig bra rykte.midi har et ubeskrivelig bra rykte.midi har et ubeskrivelig bra rykte.midi har et ubeskrivelig bra rykte.midi har et ubeskrivelig bra rykte.midi har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Scrapbook..?

Jeg driver med det og har holdt på i over 2 år nå. Kan vel kalle meg scrapoholiker tenker jeg...

Vel...det finnes mange sider du kan titte på og det er jo en del på NM og.

Litt av det du bør ha er :

- ark/kartong ensfarga og mønstrete
-skjærebrett
-pynt til en side (ofte kalt LO=layout) men,personlig holder jeg meg til Norsken

Skal se om jeg ikke finner en link her slik at du kan få det ordentlig forklart.
Gammel 06-01-2007, 14:45   #3
Seniormedlem

midi sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Sted: Utpå bøgda!!
Meldinger: 2,908
midi har et ubeskrivelig bra rykte.midi har et ubeskrivelig bra rykte.midi har et ubeskrivelig bra rykte.midi har et ubeskrivelig bra rykte.midi har et ubeskrivelig bra rykte.midi har et ubeskrivelig bra rykte.midi har et ubeskrivelig bra rykte.midi har et ubeskrivelig bra rykte.midi har et ubeskrivelig bra rykte.midi har et ubeskrivelig bra rykte.midi har et ubeskrivelig bra rykte.

Album. Man får kjøpt spesielle album til scrapping, med plastlommer for å beskytte bildene og holde på plass pynt og div ting man putter på LO`en. Finnes mange forskjellige, men det vanligste å scrappe er vel i str 12x12 (inch?!)
-Kartong til å scrappe på
-Mønsterark i massevis
-Stempel
-Bokstaver i form av klistermerker, rubons (for å gni på) stempel
- Bånd
-Eye lets
-Splittbinders i forskjellige farger og varianter

Pris er vel forskjellig etter hvor du handler. Men det er vel generellt billigere på nettet, i hvertfall hvis man skal handle litt stort.

Sider det er verdt å ta en titt på:
www.scrappegleder.no (norsk)
www.scrapshop.no (norsk)
www.scrappejungelen.no (norsk)
www.scrapping.no
www.papirgleder.no
[/color]
Gammel 06-01-2007, 20:46   #4
Medlem

LilleBulle sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Sted: Aurskog/Høland
Meldinger: 206
LilleBulle er fantastisk mot andre.LilleBulle er fantastisk mot andre.LilleBulle er fantastisk mot andre.LilleBulle er fantastisk mot andre.LilleBulle er fantastisk mot andre.LilleBulle er fantastisk mot andre.LilleBulle er fantastisk mot andre.LilleBulle er fantastisk mot andre.LilleBulle er fantastisk mot andre.LilleBulle er fantastisk mot andre.LilleBulle er fantastisk mot andre.

tusen takk for tipsene, og linkene!
virker spennende og kreativt!
Gammel 06-01-2007, 21:07   #5
Æresmedlem - Moderator

LindaSD sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Sted: Trondheim
Meldinger: 15,592
MP Rating: 100% (6)
LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.

Datascrapping er enda morsommere
Ufattelig mye billigere, mye mindre rot og blir like fint. Om ikke finere Er heeelt avhengig jeg

Ta en titt på scrappehjemmesiden min om du er nysgjerrig. Link i signaturen.

Hvis det likevel er papirscrapping du vil, så anbefaler jeg deg å dra på forumet www.scrapbookexpress.no som er et flott forum. Masse hyggelige og flinke damer som garantert hjelper deg.

Mens vi prøver å lære barna våre alt om livet, lærer barna oss om hvorfor det er verd å leve
(Scrappingen min)

Sist endret av LindaSD; 06-01-2007 kl 21:10.
LindaSD er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-01-2007, 21:05   #6
Medlem

morwen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Meldinger: 317
morwen er fantastisk mot andre.morwen er fantastisk mot andre.morwen er fantastisk mot andre.morwen er fantastisk mot andre.morwen er fantastisk mot andre.morwen er fantastisk mot andre.morwen er fantastisk mot andre.morwen er fantastisk mot andre.morwen er fantastisk mot andre.morwen er fantastisk mot andre.morwen er fantastisk mot andre.

æ har dreve m d i ca 1år nu men har nu nettopp kommen i gang sia æ har tang som man trykker ut alfabet å figurer m.

man kan vel egentli bruke d maste i scrapbooking (så lenge d e syrefritt)
se innom div scrappesider så får du mykje inspirasjon
Gammel 14-01-2007, 20:37   #7
Seniormedlem

Keira sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Sted: Rogaland
Meldinger: 1,646
Keira har et ubeskrivelig bra rykte.Keira har et ubeskrivelig bra rykte.Keira har et ubeskrivelig bra rykte.Keira har et ubeskrivelig bra rykte.Keira har et ubeskrivelig bra rykte.Keira har et ubeskrivelig bra rykte.Keira har et ubeskrivelig bra rykte.Keira har et ubeskrivelig bra rykte.Keira har et ubeskrivelig bra rykte.Keira har et ubeskrivelig bra rykte.Keira har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av LindaSD
Datascrapping er enda morsommere
Ufattelig mye billigere, mye mindre rot og blir like fint. Om ikke finere Er heeelt avhengig jeg

Ta en titt på scrappehjemmesiden min om du er nysgjerrig. Link i signaturen.

Hvis det likevel er papirscrapping du vil, så anbefaler jeg deg å dra på forumet www.scrapbookexpress.no som er et flott forum. Masse hyggelige og flinke damer som garantert hjelper deg.
Men printer du ut datascrappingen din - og har i album og, eller har du bare album på nettet på en måte? Tenker liksm at en album er noe barna kan få med seg når de er store, er jo ikke så enkelt når det bare ligger på nettet liksom...! Har lyst til å begynne med en av delene, men tror det blir papirscraping....
Gammel 14-01-2007, 20:42   #8
Tidl. bruker
Gjest

Meldinger: n/a

Driver også med datascrapping og jeg printer ut mine LO'er i 20x20 - blir knallbra resultat synes jeg Jeg har ikke talent for klipping og liming så det blir data for min del Linda har allerede nevnt den Norske siden, men Datascrapping er enormt stort i blant annet USA for tiden.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-01-2007, 20:42   #9
Æresmedlem - Moderator

LindaSD sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Sted: Trondheim
Meldinger: 15,592
MP Rating: 100% (6)
LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.

Nei framkaller såklart Er fullstendig imot å bare å ting på pc'en. Både vanlige bilder og scrappe-LO'er.
Man kan framkalle på fotobutikk eller hjemme. Hjemme blir billigst har jeg funnet ut - selv om blekk koster litt.

Her kan du se litt av mine albumer:
Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

For å lese mer om datascrapping og se LO'ene mine gå til www.freewebs.com/lindascrapping

Mens vi prøver å lære barna våre alt om livet, lærer barna oss om hvorfor det er verd å leve
(Scrappingen min)
LindaSD er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-01-2007, 09:57   #10
Medlem

Stolt mamma sin avatar

Medlem siden: Mar 2006
Sted: Nordland
Meldinger: 264
Stolt mamma er et navn alle kjenner.Stolt mamma er et navn alle kjenner.Stolt mamma er et navn alle kjenner.Stolt mamma er et navn alle kjenner.Stolt mamma er et navn alle kjenner.Stolt mamma er et navn alle kjenner.Stolt mamma er et navn alle kjenner.Stolt mamma er et navn alle kjenner.Stolt mamma er et navn alle kjenner.Stolt mamma er et navn alle kjenner.Stolt mamma er et navn alle kjenner.

Var å kikket på hjemmesiden din LindaSD. Så mange flotte sider. Syns du er kjempeflink til å skrive passende tekst/dikt ol til bildene.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 06:07.