Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Utenfor tema > Hobby

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 24-08-2008, 20:27   #1
Seniormedlem

Boya sin avatar

Medlem siden: Dec 2002
Sted: trondheim
Meldinger: 2,455
MP Rating: 0% (0)
Boya har et ubeskrivelig bra rykte.Boya har et ubeskrivelig bra rykte.Boya har et ubeskrivelig bra rykte.Boya har et ubeskrivelig bra rykte.Boya har et ubeskrivelig bra rykte.Boya har et ubeskrivelig bra rykte.Boya har et ubeskrivelig bra rykte.Boya har et ubeskrivelig bra rykte.Boya har et ubeskrivelig bra rykte.Boya har et ubeskrivelig bra rykte.Boya har et ubeskrivelig bra rykte.
Speilrefleks...

Ønsker meg nytt kamera..

Står mellom 3 stykker tror jeg..

Sony DSLR A300

Nikon D60

Canon EOS 450D

Noen som har noen av disse og kan hjelpe meg litt i valget?

Store 02
Lille 07

Bittelille mars 09

Boya er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-08-2008, 23:09   #2
Urt
Seniormedlem

Urt sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Sted: På toppen
Meldinger: 2,740
Urt har et ubeskrivelig bra rykte.Urt har et ubeskrivelig bra rykte.Urt har et ubeskrivelig bra rykte.Urt har et ubeskrivelig bra rykte.Urt har et ubeskrivelig bra rykte.Urt har et ubeskrivelig bra rykte.Urt har et ubeskrivelig bra rykte.Urt har et ubeskrivelig bra rykte.Urt har et ubeskrivelig bra rykte.Urt har et ubeskrivelig bra rykte.Urt har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Speilrefleks...

Har Nikon D60. Storkoser meg med det eg. Enkel og grei meny, lett å sette seg inn i.
Tar gode bilder og i det heile tatt.

Såg på canon kamera då eg skulle kjøpe, var i butikken og prøve holdt dei begge. For meg var det Nikon som passa best i hånda. Det har ein del og sei.

Fotorier, min lille fotoblogg
Urt er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-08-2008, 08:56   #3
Seniormedlem

lille L sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Meldinger: 2,198
MP Rating: 100% (1)
lille L har et ubeskrivelig bra rykte.lille L har et ubeskrivelig bra rykte.lille L har et ubeskrivelig bra rykte.lille L har et ubeskrivelig bra rykte.lille L har et ubeskrivelig bra rykte.lille L har et ubeskrivelig bra rykte.lille L har et ubeskrivelig bra rykte.lille L har et ubeskrivelig bra rykte.lille L har et ubeskrivelig bra rykte.lille L har et ubeskrivelig bra rykte.lille L har et ubeskrivelig bra rykte.

Vi har 450D. Liker det fordi :
- godt grep
- enkel meny
- mye forbedret fra feks 400D
- enkel betjening

Det beste er å teste dem mot hverandre, for å kjenne grepet osv..

Min hobbyverden
lille L er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-08-2008, 21:27   #4
Seniormedlem

Lottiz sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Meldinger: 2,099
Lottiz har en strålende fremtid.Lottiz har en strålende fremtid.Lottiz har en strålende fremtid.Lottiz har en strålende fremtid.Lottiz har en strålende fremtid.Lottiz har en strålende fremtid.Lottiz har en strålende fremtid.Lottiz har en strålende fremtid.Lottiz har en strålende fremtid.Lottiz har en strålende fremtid.Lottiz har en strålende fremtid.

Jeg sverger til Canon av gammel vane....
Lottiz er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-08-2008, 13:18   #5
Isa
VIP-Medlem

Isa sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Sted: Tr.heim
Meldinger: 8,320
Blogginnlegg: 36
Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.

Kjøpte Canon for noen uker siden, og er suuuuper fornøyd. Blir så bra bilder, og den er bare herlig å holde på med!

Har ikke prøvd den andre, så kan ikke sammenligne..

Om man begår en feil, trenger ikke den ene feilen å bety noe. Det er hva du gjør med feilen som er viktig

-- Leif Askeland --
Isa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-08-2008, 22:45   #6
Supermedlem

Tone-Lone sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Meldinger: 961
Tone-Lone har en strålende fremtid.Tone-Lone har en strålende fremtid.Tone-Lone har en strålende fremtid.Tone-Lone har en strålende fremtid.Tone-Lone har en strålende fremtid.Tone-Lone har en strålende fremtid.Tone-Lone har en strålende fremtid.Tone-Lone har en strålende fremtid.Tone-Lone har en strålende fremtid.Tone-Lone har en strålende fremtid.Tone-Lone har en strålende fremtid.

Jeg har Canon 400D og er superfornøyd med det.
Jeg vurderte også Nikon D80, men for meg passet Canon bedre i hånda mi
Gammel 30-08-2008, 22:48   #7
Medlem

Medlem siden: Aug 2008
Meldinger: 92
Tussalus har mye å være stolt av.Tussalus har mye å være stolt av.Tussalus har mye å være stolt av.Tussalus har mye å være stolt av.Tussalus har mye å være stolt av.Tussalus har mye å være stolt av.Tussalus har mye å være stolt av.Tussalus har mye å være stolt av.Tussalus har mye å være stolt av.Tussalus har mye å være stolt av.Tussalus har mye å være stolt av.

Jeg har Canon 350, Er kjempefornøyd, men kunne selvfølgelig tenkt meg en nyere utgave, men det holder til mitt bruk!
Tussalus er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-08-2008, 22:50   #8
Æresmedlem

Berta sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 16,813
MP Rating: 100% (24)
Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.

Helt klart Nikon, det er en Rolls Royce.
Styrer glatt unna Canon av mange årsaker, men en av dem er elendig service fra Canon.

...og Berta er atter igjen nybakt mamma
Berta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-08-2008, 23:01   #9
Veteranmedlem

Emmami sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Sted: Bergen, vel
Meldinger: 4,972
Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.

Hvis du virkelig er entusiast ville jeg ha valgt Sony A300. Det er et semiprofesjonelt kamera, i motsetning til de andre som er enklere nybegynnerkameraer. Har aldri prøvd det selv, men det skal være et glimrende kamera som både er brukervennlig og har svært god billedkvalitet. Og kitobjektivet skal være bra (i motsetning til den dritten de andre sender med) og ha mer tele (18-70 i motsetning til 18-55). Utrolig mye kamera for pengene med andre ord.

Men har du tenkt å drive en del med foto, og utvide med flere objektiv osv i fremtiden, "gifter" du deg jo inn i en familie, det blir viktig hvilket utstyr merket kan tilby. Her ligger nok Canon og Nikon foran.

Selv er jeg Canonmenneske, men har brukt Nikon og. (men ikke billigmodellene til noen av dem) Vet ikke hva jeg hadde valgt idag, med lavt budsjett sannsynligvis Sony. Men for meg er resten av utsyret veldig viktig også, så vet ikke, har ikke satt meg nok inn i det ettersom jeg har kamera og heller vil bruke pengene på objektiv osv!

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 04:33.