Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Utenfor tema > Hobby
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 24-09-2006, 17:01   #1
Supermedlem

Orchid sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Meldinger: 732
MP Rating: 100% (8)
Orchid har mye å være stolt av.Orchid har mye å være stolt av.Orchid har mye å være stolt av.Orchid har mye å være stolt av.Orchid har mye å være stolt av.Orchid har mye å være stolt av.Orchid har mye å være stolt av.Orchid har mye å være stolt av.Orchid har mye å være stolt av.Orchid har mye å være stolt av.Orchid har mye å være stolt av.
Spørsmål om toving!!

Kan noen fortelle meg hvordan jeg skal tove? Alle tips mottas med stor Takk
Gammel 24-09-2006, 18:07   #2
Supermedlem

modern sin avatar

Medlem siden: May 2004
Meldinger: 763
MP Rating: 0% (0)
modern er fantastisk mot andre.modern er fantastisk mot andre.modern er fantastisk mot andre.modern er fantastisk mot andre.modern er fantastisk mot andre.modern er fantastisk mot andre.modern er fantastisk mot andre.modern er fantastisk mot andre.modern er fantastisk mot andre.modern er fantastisk mot andre.modern er fantastisk mot andre.
Sv: Spørsmål om toving!!

Har det i vaskemaskina på 40 grader med litt gr.såpe å ei dongribukse.
modern er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-09-2006, 09:58   #3
Supermedlem

Orchid sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Meldinger: 732
MP Rating: 100% (8)
Orchid har mye å være stolt av.Orchid har mye å være stolt av.Orchid har mye å være stolt av.Orchid har mye å være stolt av.Orchid har mye å være stolt av.Orchid har mye å være stolt av.Orchid har mye å være stolt av.Orchid har mye å være stolt av.Orchid har mye å være stolt av.Orchid har mye å være stolt av.Orchid har mye å være stolt av.

Sitat:
Opprinnelig postet av modern
Har det i vaskemaskina på 40 grader med litt gr.såpe å ei dongribukse.
Skal jeg ha grønnsåpe på plagget eller der jeg pleier å ha skyllemiddel/vaskepulver? Hvor fort skal vaskemaskinen gå når jeg gjør dette? De har jo forskjellige hastighetsnivår, er det nok med 600?
Gammel 25-09-2006, 10:01   #4
Supermedlem

Medlem siden: Jan 2004
Sted: Langhus
Meldinger: 1,005
Linnen har mye å være stolt av.Linnen har mye å være stolt av.Linnen har mye å være stolt av.Linnen har mye å være stolt av.Linnen har mye å være stolt av.Linnen har mye å være stolt av.Linnen har mye å være stolt av.Linnen har mye å være stolt av.Linnen har mye å være stolt av.Linnen har mye å være stolt av.Linnen har mye å være stolt av.

Jeg hiver det jeg skal tove i vaskemaskinen sammen med alt annet jeg skal vaske jeg... Er ikke så himla nøye på det jeg da.. Jeg tover vesker, sitteunderlag, tøffler og vinvesker. Bruker aldri noe annet vaskemiddel enn det jeg vasker de andre klærne våre i (bruker kun Neutral pga min egen kløe...)
Lykke til!
Toving er gøy!
Linnen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-09-2006, 10:04   #5
Veteranmedlem

Ritamor sin avatar

Medlem siden: Nov 2002
Sted: Finnmark
Meldinger: 4,435
Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.

Det kommer vel litt ann på hva du skal tove.

Når jeg tover votter (ala blånissevotter) prøver jeg meg fram, jeg begynner med 40 grader vanlig vask (1000/1400 omdreininger) og grønnsåpe. Hvis det ikke er nok kjører jeg samme program en gang til.

600 omdreininger kan være nok. Prøv deg fram...
Gammel 25-09-2006, 11:00   #6
Tidl. bruker
Gjest

Meldinger: n/a

Jeg gjør slik jeg og, men en gang kom jeg i skade for å tove nisselua til det ugjenkjennelige, skjønner fortsatt ikke hva jeg gjorde galt. Jeg har gjordt det likt hver gang, men kanskje jeg hadde for mye grønnsåpe?
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-09-2006, 21:49   #7
Juniormedlem

Medlem siden: Aug 2006
Sted: Midt-Norge
Meldinger: 2
Tonemor er som en lysfontene.Tonemor er som en lysfontene.Tonemor er som en lysfontene.Tonemor er som en lysfontene.Tonemor er som en lysfontene.Tonemor er som en lysfontene.Tonemor er som en lysfontene.Tonemor er som en lysfontene.Tonemor er som en lysfontene.Tonemor er som en lysfontene.Tonemor er som en lysfontene.

Sitat:
Opprinnelig postet av Orchid
Skal jeg ha grønnsåpe på plagget eller der jeg pleier å ha skyllemiddel/vaskepulver? Hvor fort skal vaskemaskinen gå når jeg gjør dette? De har jo forskjellige hastighetsnivår, er det nok med 600?
Ha grønnsåpa der du har vaskepulveret. Hvis ikke det blir bra nok tovet med 40 grader, kan du gå opp te 50. Billigste tove-garnet er Vestlandsgarn, 11.90 på Nille
Gammel 30-09-2006, 10:02   #8
Medlem

nummi sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Sted: Lillestrøm
Meldinger: 449
nummi er fantastisk mot andre.nummi er fantastisk mot andre.nummi er fantastisk mot andre.nummi er fantastisk mot andre.nummi er fantastisk mot andre.nummi er fantastisk mot andre.nummi er fantastisk mot andre.nummi er fantastisk mot andre.nummi er fantastisk mot andre.nummi er fantastisk mot andre.nummi er fantastisk mot andre.

Det er lettere å svare om du skriver feks hva du skal tove og hvilket garn du bruker.
Store ting tover mer enn små. Og det kommer også ann på hvor tett garnet er spunnet.
Når du tover er det først og fremst bevegelsen som gjør at tøyet toves.
Om du har noe i maskinen som nevnt over blir det mer bevegelse. (Lyst tøy om du tover noe som er lyst for å hindre avfarving).
Det er lurt å begynne med lav tempratur(40gr), og heller tove i flere omganger.

Mai-04 Mai-06 og April-08

nummi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-09-2006, 10:06   #9
Supermedlem

Malinkk sin avatar

Medlem siden: Jan 2002
Sted: Forblåst by
Meldinger: 1,473
MP Rating: 100% (1)
Malinkk har en strålende fremtid.Malinkk har en strålende fremtid.Malinkk har en strålende fremtid.Malinkk har en strålende fremtid.Malinkk har en strålende fremtid.Malinkk har en strålende fremtid.Malinkk har en strålende fremtid.Malinkk har en strålende fremtid.Malinkk har en strålende fremtid.Malinkk har en strålende fremtid.Malinkk har en strålende fremtid.

Du kan tove i vaskemaskinen med vanlig vaskepulver for farget tøy, det er kun vaskepulver for hvitvask du ikke kan bruke

Husbloggen min http://hammerogmalekost.blogspot.com/
Malinkk er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-10-2006, 10:23   #10
Supermedlem

Emblis sin avatar

Medlem siden: May 2002
Sted: Trøndelag
Meldinger: 1,062
Emblis har en strålende fremtid.Emblis har en strålende fremtid.Emblis har en strålende fremtid.Emblis har en strålende fremtid.Emblis har en strålende fremtid.Emblis har en strålende fremtid.Emblis har en strålende fremtid.Emblis har en strålende fremtid.Emblis har en strålende fremtid.Emblis har en strålende fremtid.Emblis har en strålende fremtid.

Tips: ha ei dongeribukse inni sammen med det du skal tove. Ikke kjør det alene i maskina - da blir ikke fibrene like godt "vevd". Bruker du håndkle vil det du tover få nupper
Bruker litt grønnsåpe i såpekammeret jeg.

og her.

Emblis er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 05:05.