|
 |
|
16-02-2007, 11:56
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Apr 2005
Sted: Bergen
Meldinger: 724
|
Jeg gjør litt scrapping light dvs at jeg har scrappekartong 12x12 album og limer bilder på. Tenkte å ha ganske mye tekst til bildene, og synes det blir penest om jeg skriver ut fra pc. Går det bra om jeg skriver ut med vanlig printer på vanlig kopipapir og limer inn ved siden av bildene?
Det skal visst helst være syrefritt papir, men gjør det noe med litt vanlig kopipapir som ikke er inntil bildene? Eller vil bildene likevel bli ødelagt siden de ligger i samme lommen?
Hvis alt må være syrefritt, forslag til hva jeg skal gjøre da? Kan vel ikke putte bazzill kartong i printeren eller? De er i allefall i helt feil størrelse så da må de klippes til...
|
|
16-02-2007, 12:15
|
|
Medlem
Medlem siden: Aug 2004
Meldinger: 438
|
Sv: Spørsmål til scrappere
|
|
På forumet www.sprapping.no finner du MASSE tips, råd og innspirasjon. Er også et eget underforum, som heter "jeg er helt ny, hjelp meg".
Det finnes også mange scrappebutikker på nettet, så det er fort gjort, å bli hektet . Lykke til.
|
16-02-2007, 19:52
|
|
Medlem
Medlem siden: May 2006
Sted: Trondheim
Meldinger: 437
|
|
|
Jeg bruker vanlig skriver og skriver ut den teksten jeg vil ha speilvendt på transparet og fører det over der jeg vil ha det. Det blir nesten som rub-on's. Synes det er helt genialt, for da får jeg den skrift-typen og størrelsen jeg vil ha + at jeg kan bruke de transparentene om og om igjen, det er bare å vaske over de med fuktig papir.
kan også bruke denne metoden til bilder, mønster og slikt.
|
|
|
16-02-2007, 22:13
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2003
Sted: Vestfold
Meldinger: 2,337
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Fiona
På forumet www.sprapping.no finner du MASSE tips, råd og innspirasjon. Er også et eget underforum, som heter "jeg er helt ny, hjelp meg".
Det finnes også mange scrappebutikker på nettet, så det er fort gjort, å bli hektet . Lykke til.
|
Forresten blir det strålende resultat av å printe ut på bazill, både tekst og annet.
Særlig lekkert er det å printe ut sort/hvit bilder på bazzill
|
|
|
17-02-2007, 17:43
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Mar 2005
Sted: Tromsø
Meldinger: 3,767
|
|
|
Du kan godt gjøre det slik du gjør det.
For det første, mange printerark er syrefrie, vet ikke om det du bruker er det da.
For det andre, så lenge det ikk er borti bildet, så gjør det ikke noe om det ikke er syrefritt...
|
|
|
19-02-2007, 09:37
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Jan 2006
Meldinger: 666
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av mooica
Jeg bruker vanlig skriver og skriver ut den teksten jeg vil ha speilvendt på transparet og fører det over der jeg vil ha det. Det blir nesten som rub-on's. Synes det er helt genialt, for da får jeg den skrift-typen og størrelsen jeg vil ha + at jeg kan bruke de transparentene om og om igjen, det er bare å vaske over de med fuktig papir.
|
Du det hørtes jammen spennende ut  Har du noen bilder av det du har laget da??

Lillesøster født 17. juni 2008
|
|
|
22-02-2007, 14:02
|
|
Medlem
Medlem siden: Feb 2007
Sted: Langhus
Meldinger: 140
|
|
|
Jeg scrapper, men jeg har aldri hørt om den geniale idèen som å printe ut på transparent og bruke det som rub-on`s.....Dette MÅ prøves straks...
Tusen takk for tipset.
Jeg er forrestn mye inne på www.rubberstamps.no og der er det også mangen idèer å hente.
Lykke til
|
|
|
25-02-2007, 11:12
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Sep 2004
Sted: karmøy
Meldinger: 970
|
|
|
Sitat:
|
HVORDAN SKRIVER DU SPEILVENDT PÅ PC?..FØLER MEG PLUTSELIG VELDIG BLOND HER.....
|
|
25-02-2007, 12:34
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Mar 2005
Sted: Tromsø
Meldinger: 3,767
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av cathrine21
HVORDAN SKRIVER DU SPEILVENDT PÅ PC?..FØLER MEG PLUTSELIG VELDIG BLOND HER..... 
|
samme her
|
|
|
28-02-2007, 10:04
|
|
Medlem
Medlem siden: Feb 2007
Sted: Langhus
Meldinger: 140
|
|
|
Hjelp!!!!!
Jeg lurer fælt på hvordan du klarer å speilvende teksten???????
Har sendt PM til deg, men tenkte det kunne være lurt å skrive det her også.
Sitat:
|
|
|
|
 |
|
Diskusjonsverktøy |
|
Visningsmodus |
Linjærmodus
|
Regler for innlegg
|
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine
HTML kode er Av
|
|
|
Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 05:13.
|