Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Utenfor tema > Hobby




Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 07-04-2008, 11:46   #1
Supermedlem
 
geysirland sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Meldinger: 897
Blogginnlegg: 27
MP Rating: 0% (0)
geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.
strikke oppskrift, må ha litt forklaring!

Hei.
Har begynt å strikke på en heldress med sånn fletting osv osv..

Men så skjønner jeg ikke oppskrifta... Det er ett mønster A og ett mønster B.

Når jeg ser på mønstrene så trodde jeg at mønster b er det som skal være foran og bak på foten på heldressen. Det er tilsammen 29 m hele mønstret b.

Mønster A er på 6 m..

I oppskrifta står det:
Strikk 7 m mønster A...som bare har 6 masker... , Tilpass slik at du avslutter med 3 vrang... mønstret er som følgende VVVRRR... Når jeg skal strikke 7 m...skal jeg da ta den 7 m vrang???

Så står det: strikk så mønster B 15 m... da kommer jo bare halveis i det mønster B ..etter det står det mønster A, mønster B 6 m... , mønster A start med 3 vrang...

blir det ikke mer riktig om jeg strikker det mønster B hele veien som det står i mønsteret 29 m..

Mønster B ser slik ut VVVRRRRVVV3m hjelpe p...fletting.. 3 m motsatt, 3 m andre veien igjen, VVVRRRRVVV.

Hvis jeg skal strikke 15 m så kommer jeg jo bare midt i første fletta...???

Skjønte ikke den jeg... så nå må jeg ha litt hjelp til å skjønne hva de mener.
__________________
Desember 06
August 08
geysirland er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-04-2008, 09:17   #2
Supermedlem
 
geysirland sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Meldinger: 897
Blogginnlegg: 27
MP Rating: 0% (0)
geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: strikke oppskrift, må ha litt forklaring!

Hei... skjønner at ingen svarer...dritt mønster...

Men traff ei strikke mamma på barnehagen idag og hun skjønte ikke bæra av forklaringa demmers skriftelig. Hun var enig med meg ut fra hvordan dressen ser ut og mønstret som er lagt opp. Så da driter jeg egentlig i hva de skriver...
__________________
Desember 06
August 08
geysirland er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-04-2008, 11:23   #3
Veteranmedlem
 
Christinamor sin avatar
 
Medlem siden: May 2002
Sted: Oslo
Meldinger: 3,307
MP Rating: 0% (0)
Christinamor har en strålende fremtid.Christinamor har en strålende fremtid.Christinamor har en strålende fremtid.Christinamor har en strålende fremtid.Christinamor har en strålende fremtid.Christinamor har en strålende fremtid.Christinamor har en strålende fremtid.Christinamor har en strålende fremtid.Christinamor har en strålende fremtid.Christinamor har en strålende fremtid.Christinamor har en strålende fremtid.
Sv: strikke oppskrift, må ha litt forklaring!

Noen oppskrifter har av og til forklaringer som er kliss umulig å forstå. Holder på med et strikkeprosjekt selv, hvor det var EN setning som forvirret meg totalt, og som jeg fant ut til slutt kunne vært utelatt!

Håper du finner ut av det, da!
__________________
Mamma til Mathias (april'02) og Mina (11.juni 2005)


Fødselsrapport
Christinamor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-04-2008, 14:08   #4
VIP-Medlem
 
muslingen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2004
Meldinger: 5,000
MP Rating: 100% (2)
muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: strikke oppskrift, må ha litt forklaring!

Passer det bedre om du skriver "cm" i steded for "m"?
__________________
Gullgutten 4 år
Lille 3 år
muslingen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 04:22.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com