Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Utenfor tema > Hobby

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 26-09-2008, 13:33   #1
Supermedlem

Medlem siden: Jan 2007
Meldinger: 759
MP Rating: 0% (0)
byggegal har en strålende fremtid.byggegal har en strålende fremtid.byggegal har en strålende fremtid.byggegal har en strålende fremtid.byggegal har en strålende fremtid.byggegal har en strålende fremtid.byggegal har en strålende fremtid.byggegal har en strålende fremtid.byggegal har en strålende fremtid.byggegal har en strålende fremtid.byggegal har en strålende fremtid.
Symaskin, anbefalinger

Skal endelig kjøpe meg symaskin og har tenkt å bruke max kr. 3000,-. Helt uten syerfaring, men har lyst til å lære meg litt.
Hvilken maskin bør jeg kjøpe da?

Var på en symaskin-butikk og de anbefalte denne:
Klikk på bildet for å se det i full størrelse.
Singer 7463
Artikkel nr. : S7463
Sømmer : 30
Knapphulll : 2 st. , 1-steg
Øvrig :
Tryk-knapp sømvalg, 2 ett-trinns knapphullssømmer, Automatisk nålitræer, Drop & Sew!" Spolesystem, 2 StayBright!" LED Lys, Automatisk trådstrammer, Gratis tilbehør inkludert.

Noen som har erfaring med denne? Er det en OK maskin for å reparere litt klær, forhåpentligvis sy litt barneklær og sy gardiner ...
byggegal er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-09-2008, 15:52   #2
Supermedlem

jentemamma sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Ved Oslofjorden
Meldinger: 1,234
jentemamma har en strålende fremtid.jentemamma har en strålende fremtid.jentemamma har en strålende fremtid.jentemamma har en strålende fremtid.jentemamma har en strålende fremtid.jentemamma har en strålende fremtid.jentemamma har en strålende fremtid.jentemamma har en strålende fremtid.jentemamma har en strålende fremtid.jentemamma har en strålende fremtid.jentemamma har en strålende fremtid.
Sv: Symaskin, anbefalinger

Jeg har ikke erfaring med akkurat denne maskinen. Men den ser bra ut.

Jeg syr en god del og synes at Bernina og ELNA er de maskinene som har vært best. Bernina har også et "billig"merke som heter Bernette om du vil ha en helt enkel maskin.

Har også prøvd Singer men syntes at den var vanskeligere å få tredd skikkelig. Be om å få prøve sy den type maskinen du skal ha før du bestemmer deg. Gjerne også trekke tråd og knapphull.
Gammel 26-09-2008, 16:46   #3
Veteranmedlem

Ariadne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Meldinger: 3,499
Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.

Har en Bernette fra Bernina som jeg er veldig fornøyd med

Besøk gjerne Min hobby krok og si hva du syns
Ariadne er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-10-2008, 16:54   #4
Supermedlem

Medlem siden: Jan 2007
Meldinger: 759
byggegal har en strålende fremtid.byggegal har en strålende fremtid.byggegal har en strålende fremtid.byggegal har en strålende fremtid.byggegal har en strålende fremtid.byggegal har en strålende fremtid.byggegal har en strålende fremtid.byggegal har en strålende fremtid.byggegal har en strålende fremtid.byggegal har en strålende fremtid.byggegal har en strålende fremtid.

Takk for svar begge to, noen flere anbefalinger???
byggegal er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-10-2008, 09:06   #5
Supermedlem

Sunny423 sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Sted: Oslo
Meldinger: 1,098
Sunny423 har en strålende fremtid.Sunny423 har en strålende fremtid.Sunny423 har en strålende fremtid.Sunny423 har en strålende fremtid.Sunny423 har en strålende fremtid.Sunny423 har en strålende fremtid.Sunny423 har en strålende fremtid.Sunny423 har en strålende fremtid.Sunny423 har en strålende fremtid.Sunny423 har en strålende fremtid.Sunny423 har en strålende fremtid.

Jeg har ingen kjennskap til den singer maskinen, men den virker da mer enn bra nok til helt enkel bruk. Særlig hvis den koseter under 3000 kr.

Ellers så er jeg veldig fornøyd med Elna-maskinen min jeg, 2110. Har det mest grunnleggende av sømmer og muligheter for å utvide med masse utstyr etter behov. Jeg aner ikke hva den koster da, fikk den i gave for noen år siden...

Liv M: feb -06
Ida T: nov - 07

Bedriver litt vektkrig om dagen, og metoden er lavkarbo. So far so good.
Sunny423 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-10-2008, 14:29   #6
Medlem

Medlem siden: Sep 2007
Meldinger: 327
MP Rating: 100% (1)
lol75 har en strålende fremtid.lol75 har en strålende fremtid.lol75 har en strålende fremtid.lol75 har en strålende fremtid.lol75 har en strålende fremtid.lol75 har en strålende fremtid.lol75 har en strålende fremtid.lol75 har en strålende fremtid.lol75 har en strålende fremtid.lol75 har en strålende fremtid.lol75 har en strålende fremtid.

Jeg har den som heter Singer 7462, og ser nesten likedan ut som den du har avbildet. Jeg er ihvertfall kjempefornøyd!!
lol75 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 04:35.