Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Utenfor tema > Hobby
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 09-11-2007, 22:56   #1
Seniormedlem

Reggius sin avatar

Medlem siden: May 2007
Meldinger: 1,621
MP Rating: 0% (0)
Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.
Tips og triks i Paint.NET

OK
Jeg er på ingen måte her inne for å konkurrere med PS folka, men jeg vil bare gi et lite hint til de som av en eller annen grunn ikke bruker PS!

Paint.NET er et gratis (helt og holdent) bildebehnadlingsprogram som ligger tett opp mot PS, men er selvfølgelig ikke så avansert som PS. Dog så har det mer en nok til å redigere bilder og/eller drive med scrapping. (Her er mitt scrap lagd med PDN: http://gallery.scrapscandistyle.com/...ry.php?cat=630) det som er dårlig der, er ikke PDN sin skyld kun min, det er altså mine første scrap

Men det er mye jeg IKKE kan bruke i PDN og det er sikkert fler! KAnskje vi kan hjelpe hverandre med tips og triks her?! PDN har også egen tutorialside, der det står ganske mye rart!!

Dessuten kan mange av tutsen som blir brukt i PS også brukedsi PDN!!

OK - her kan dere få tak i PDN: http://www.getpaint.net/
og her er det en haug med tuts: http://paintdotnet.forumer.com/viewf...9953aedea57122

Lykke til

MVH Reggius!! PDN Lover
Gammel 16-11-2007, 23:15   #2
Supermedlem

olebrumm sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
Sted: sørlandet
Meldinger: 1,068
olebrumm har en strålende fremtid.olebrumm har en strålende fremtid.olebrumm har en strålende fremtid.olebrumm har en strålende fremtid.olebrumm har en strålende fremtid.olebrumm har en strålende fremtid.olebrumm har en strålende fremtid.olebrumm har en strålende fremtid.olebrumm har en strålende fremtid.olebrumm har en strålende fremtid.olebrumm har en strålende fremtid.
Sv: Tips og triks i Paint.NET

Så fine de var, å takk for kjempetips håper jeg skjønner meg bedre på dette enn PS... Greit i disse julekort tider.....
Gammel 17-11-2007, 00:18   #3
Seniormedlem

nynne sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Meldinger: 1,784
MP Rating: 100% (1)
nynne har en strålende fremtid.nynne har en strålende fremtid.nynne har en strålende fremtid.nynne har en strålende fremtid.nynne har en strålende fremtid.nynne har en strålende fremtid.nynne har en strålende fremtid.nynne har en strålende fremtid.nynne har en strålende fremtid.nynne har en strålende fremtid.nynne har en strålende fremtid.

ja, tar gjerne imot "kom-igang-tips"
nynne er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-11-2007, 01:16   #4
Seniormedlem

Reggius sin avatar

Medlem siden: May 2007
Meldinger: 1,621
Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.

Bruk layers/lag, det er uvurderlig!

F.eks julekort!

Bakgrunn i layer nr. 1
Bildet i layer nr. 2
Tekst i layer nr. 3
"Pynt" i layer nr. 4

Dermed kan man endre feks bare pynten, uten å ødelegge noe annet!!
Om pynten skal "under" teksten, så er det bare å "flytte" layeret/laget et hakk under teksten. Lurt å gi navn til laga (feks. tekstlag, bildelag, - ellers er det lett å miste oversikten)

Spør gjerne konkret om hva dere lurer på, så skal jeg svare etter beste evne!!

MVH Reggius!!
Gammel 17-11-2007, 01:34   #5
Supermedlem

Mariposamamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Sted: Oslobygda
Meldinger: 1,058
Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg sitter her og trykker og forsøker å lage et julekort jeg da.. Men for å lage en enkel, ensfarget bakgrunn..altså som første layer. Hvordan gjør man det? Mer basic en det kan det neppe bli.. Men her starter man virkelig på null altså!

Jeg er veldig takkenemlig for litt hjelp altså!
Gammel 17-11-2007, 22:45   #6
Supermedlem

Mariposamamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Sted: Oslobygda
Meldinger: 1,058
Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.

Hmmm.. Jeg sitter å forsøker å lage julekort jeg da! Var gøy dette, takk for tipset Reggius!

Men jeg har et spm: Nå jobber jeg med ulike Layers.. Når jeg skal sette inn et bilde/figur i f.eks layer nr 2: hvordan får jeg plassert det der jeg ønsker? Jeg får bare bildene til å bli som et helt lag om du forstår..

Sist endret av Mariposamamma; 17-11-2007 kl 23:35.
Mariposamamma er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 05:26.