Siden jeg har sett bilder av alle de flotte snøggelbøgglene, har jeg også lyst til å lage min egen pose. Men da må jeg først anskaffe meg en symaskin (blir dyrt, da

). Har vært rundt og kikket litt, men synes det er vanskelig å vite hva jeg skal kjøpe. Hadde egentlig håpet å finne en maskin til rundt 3-4000 kroner, men frykter at jeg kanskje må opp noe i pris?? (Men vi snakker ikke om 10-15000kroners-klassen, altså!)
Kriteriene mine er:
- Må kunne sy like bra i tynt stoff som chiffong osv. som i tykke stoffer (jeg må alltid legge opp dongeribuksene...) + kunne sy i stretchstoffer
- Den må være solid og forholdsvis enkel å bruke. Trenger egentlig bare basic funksjoner, og hadde sett for meg en mekanisk maskin. Men kommer jeg til å angre at jeg ikke kjøper en digital maskin med diverse funksjoner som automatisk knapphullsfunksjon, mulighet til å brodere alfabetet, stoppefunksjon osv?
- Siden jeg skal sy ting med flere lag stoff/vatt, vil jeg også ha en maskin som har overtransportør. Tror at en del Pfaff-maskiner har dette integrert i standardfoten, mens det går an å kjøpe ekstra føtter til Janome, Singer og Husquarna. Er det noen som har noen erfaring med fordeler/ulemper ved de forskjellige modellene?
Please: Er det noen som kan tipse meg om en god maskin, som jeg kan ha glede av i mange år fremover (blir nok aldri noen quilter, men kan jo bli litt leketepper, Barbieklær osv. når tulla blir større...)?
Dersom noen vet om noen steder de tilfeldigvis har salg på aktuelle modeller, gjør det selvsagt heller ikke noe om dere nevner det i en bisetning