Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Utenfor tema > Hobby
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 23-02-2007, 22:12   #1
Medlem

Medlem siden: Feb 2007
Meldinger: 233
MP Rating: 0% (0)
ny_her er fantastisk mot andre.ny_her er fantastisk mot andre.ny_her er fantastisk mot andre.ny_her er fantastisk mot andre.ny_her er fantastisk mot andre.ny_her er fantastisk mot andre.ny_her er fantastisk mot andre.ny_her er fantastisk mot andre.ny_her er fantastisk mot andre.ny_her er fantastisk mot andre.ny_her er fantastisk mot andre.
Trenger hjelp til valg av symaskin!!

Siden jeg har sett bilder av alle de flotte snøggelbøgglene, har jeg også lyst til å lage min egen pose. Men da må jeg først anskaffe meg en symaskin (blir dyrt, da). Har vært rundt og kikket litt, men synes det er vanskelig å vite hva jeg skal kjøpe. Hadde egentlig håpet å finne en maskin til rundt 3-4000 kroner, men frykter at jeg kanskje må opp noe i pris?? (Men vi snakker ikke om 10-15000kroners-klassen, altså!)

Kriteriene mine er:
- Må kunne sy like bra i tynt stoff som chiffong osv. som i tykke stoffer (jeg må alltid legge opp dongeribuksene...) + kunne sy i stretchstoffer
- Den må være solid og forholdsvis enkel å bruke. Trenger egentlig bare basic funksjoner, og hadde sett for meg en mekanisk maskin. Men kommer jeg til å angre at jeg ikke kjøper en digital maskin med diverse funksjoner som automatisk knapphullsfunksjon, mulighet til å brodere alfabetet, stoppefunksjon osv?
- Siden jeg skal sy ting med flere lag stoff/vatt, vil jeg også ha en maskin som har overtransportør. Tror at en del Pfaff-maskiner har dette integrert i standardfoten, mens det går an å kjøpe ekstra føtter til Janome, Singer og Husquarna. Er det noen som har noen erfaring med fordeler/ulemper ved de forskjellige modellene?

Please: Er det noen som kan tipse meg om en god maskin, som jeg kan ha glede av i mange år fremover (blir nok aldri noen quilter, men kan jo bli litt leketepper, Barbieklær osv. når tulla blir større...)?
Dersom noen vet om noen steder de tilfeldigvis har salg på aktuelle modeller, gjør det selvsagt heller ikke noe om dere nevner det i en bisetning
ny_her er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-02-2007, 22:14   #2
Seniormedlem

Arwen* sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Sted: Vestfold
Meldinger: 2,336
MP Rating: 100% (9)
Arwen* har en strålende fremtid.Arwen* har en strålende fremtid.Arwen* har en strålende fremtid.Arwen* har en strålende fremtid.Arwen* har en strålende fremtid.Arwen* har en strålende fremtid.Arwen* har en strålende fremtid.Arwen* har en strålende fremtid.Arwen* har en strålende fremtid.Arwen* har en strålende fremtid.Arwen* har en strålende fremtid.
Sv: Trenger hjelp til valg av symaskin!!

Dette lurer jeg også på, så skal følge med på tråden din.
Blir også voldsomt frista av å se alt folk kan få til med maskinene sine her inne.

født 15. august-07
Arwen* er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-03-2007, 21:04   #3
Supermedlem

Bergensmamma sin avatar

Medlem siden: Dec 2004
Sted: Bergen
Meldinger: 1,260
MP Rating: 100% (1)
Bergensmamma har mye å være stolt av.Bergensmamma har mye å være stolt av.Bergensmamma har mye å være stolt av.Bergensmamma har mye å være stolt av.Bergensmamma har mye å være stolt av.Bergensmamma har mye å være stolt av.Bergensmamma har mye å være stolt av.Bergensmamma har mye å være stolt av.Bergensmamma har mye å være stolt av.Bergensmamma har mye å være stolt av.Bergensmamma har mye å være stolt av.

Jeg sverger til Janome. www.janome.no
Gammel 02-03-2007, 21:13   #4
Medlem

mooica sin avatar

Medlem siden: May 2006
Sted: Trondheim
Meldinger: 437
mooica har mye å være stolt av.mooica har mye å være stolt av.mooica har mye å være stolt av.mooica har mye å være stolt av.mooica har mye å være stolt av.mooica har mye å være stolt av.mooica har mye å være stolt av.mooica har mye å være stolt av.mooica har mye å være stolt av.mooica har mye å være stolt av.mooica har mye å være stolt av.

Jeg har Bernette, og er kjempefornøyd. Den er god å bruke og enkel å lære seg.
Kostet ikke så mye heller, jeg betalte litt under 2000,-

mooica er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-03-2007, 22:19   #5
Medlem

Meldinger: 233
ny_her er fantastisk mot andre.ny_her er fantastisk mot andre.ny_her er fantastisk mot andre.ny_her er fantastisk mot andre.ny_her er fantastisk mot andre.ny_her er fantastisk mot andre.ny_her er fantastisk mot andre.ny_her er fantastisk mot andre.ny_her er fantastisk mot andre.ny_her er fantastisk mot andre.ny_her er fantastisk mot andre.

Sitat:
Opprinnelig postet av Bergensmamma
Jeg sverger til Janome. www.janome.no

Er det Easy Jeans du har? Har sett på den, og den virker jo grei, også prismessig (4000,-). Men damen i butikken mente at jeg kanskje burde vurdere å legge til et par tusen for å få en bedre maskin med mere finesser, som f.eks. Jubilee85. Er det noen som har denne modellen og som kan si noe om den er verd forskjellen i pris (+ lurte på en ting til: er alfabetet bare a-z, eller er æ,ø og å også med?).
ny_her er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-03-2007, 22:31   #6
Supermedlem

Bergensmamma sin avatar

Medlem siden: Dec 2004
Sted: Bergen
Meldinger: 1,260
MP Rating: 100% (1)
Bergensmamma har mye å være stolt av.Bergensmamma har mye å være stolt av.Bergensmamma har mye å være stolt av.Bergensmamma har mye å være stolt av.Bergensmamma har mye å være stolt av.Bergensmamma har mye å være stolt av.Bergensmamma har mye å være stolt av.Bergensmamma har mye å være stolt av.Bergensmamma har mye å være stolt av.Bergensmamma har mye å være stolt av.Bergensmamma har mye å være stolt av.

Sitat:
Opprinnelig postet av ny_her
Er det Easy Jeans du har? Har sett på den, og den virker jo grei, også prismessig (4000,-). Men damen i butikken mente at jeg kanskje burde vurdere å legge til et par tusen for å få en bedre maskin med mere finesser, som f.eks. Jubilee85. Er det noen som har denne modellen og som kan si noe om den er verd forskjellen i pris (+ lurte på en ting til: er alfabetet bare a-z, eller er æ,ø og å også med?).
Jeg har en MC 300 mener jeg, tror ikke de selger den lenger. Det med alfabetet husker jeg ikke men kan sjekke en av de nærmeste dagene.
Gammel 02-03-2007, 22:38   #7
Seniormedlem

betters sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Sted: Oppland
Meldinger: 2,251
MP Rating: 100% (2)
betters har en strålende fremtid.betters har en strålende fremtid.betters har en strålende fremtid.betters har en strålende fremtid.betters har en strålende fremtid.betters har en strålende fremtid.betters har en strålende fremtid.betters har en strålende fremtid.betters har en strålende fremtid.betters har en strålende fremtid.betters har en strålende fremtid.

Jeg anbefaler IKKE den de selger på Clas Ohlson hvertfall
Gammel 03-03-2007, 14:24   #8
Supermedlem

Sjøstjerne sin avatar

Medlem siden: Aug 2004
Sted: Vestfold
Meldinger: 1,433
Sjøstjerne har en strålende fremtid.Sjøstjerne har en strålende fremtid.Sjøstjerne har en strålende fremtid.Sjøstjerne har en strålende fremtid.Sjøstjerne har en strålende fremtid.Sjøstjerne har en strålende fremtid.Sjøstjerne har en strålende fremtid.Sjøstjerne har en strålende fremtid.Sjøstjerne har en strålende fremtid.Sjøstjerne har en strålende fremtid.Sjøstjerne har en strålende fremtid.

Jeg har en Easy Jeans. Veldig lett og bruke, og aldri noen tull med! Kjøpte den av min sivermors venninne som selger symaskiner. Hun anbefalte denen fordi sen er så lett, har alle de vanlige funksjonene, og i tillegg en "sakte" funksjon. Så hvis barna vil sy, kan man sette den på denne saktefunskjonen, så selv om de setter pedalen i bådd, klarer de å styre og sy allikevell. Denne funksjonen gjør at den visstnok er mye brukt i skoler. (ihvertfall i Arendalområder der hun hadde butikk ...)

Ihvertfall anbefales maskinen. Holder i massevis for meg som "kun" syr vognposer og gardiner, pluss litt til...
Minstebror ble født 30. juli 2008

Sjøstjerne er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-03-2007, 15:32   #9
Seniormedlem

Vimsevips sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Meldinger: 1,626
Vimsevips har en strålende fremtid.Vimsevips har en strålende fremtid.Vimsevips har en strålende fremtid.Vimsevips har en strålende fremtid.Vimsevips har en strålende fremtid.Vimsevips har en strålende fremtid.Vimsevips har en strålende fremtid.Vimsevips har en strålende fremtid.Vimsevips har en strålende fremtid.Vimsevips har en strålende fremtid.Vimsevips har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Kristin H
Jeg har en Easy Jeans. Veldig lett og bruke, og aldri noen tull med! Kjøpte den av min sivermors venninne som selger symaskiner. Hun anbefalte denen fordi sen er så lett, har alle de vanlige funksjonene, og i tillegg en "sakte" funksjon. Så hvis barna vil sy, kan man sette den på denne saktefunskjonen, så selv om de setter pedalen i bådd, klarer de å styre og sy allikevell. Denne funksjonen gjør at den visstnok er mye brukt i skoler. (ihvertfall i Arendalområder der hun hadde butikk ...)

Ihvertfall anbefales maskinen. Holder i massevis for meg som "kun" syr vognposer og gardiner, pluss litt til...

Denne anbefaler jeg også. Jeg har sydd brudekjolen min, 1 parkdress, 1 selskapskjole til meg selv, flere fine kjoler til jentene, gardiner og noen andre småting på den. For mitt bruk passer den utmerket
Lot Store Trollet få prøve seg her om dagen, og det fungerte kjempe fint, ho fikk en fin søm som gikk litt i sikk-sakk tvers over tøystykket sitt. "Helt perfekt!" i følge henne selv
Gammel 04-03-2007, 10:05   #10
Medlem

Lonelotte sin avatar

Sted: Langhus
Meldinger: 140
Lonelotte er fantastisk mot andre.Lonelotte er fantastisk mot andre.Lonelotte er fantastisk mot andre.Lonelotte er fantastisk mot andre.Lonelotte er fantastisk mot andre.Lonelotte er fantastisk mot andre.Lonelotte er fantastisk mot andre.Lonelotte er fantastisk mot andre.Lonelotte er fantastisk mot andre.Lonelotte er fantastisk mot andre.Lonelotte er fantastisk mot andre.

Jeg vet hva du kan bruke de til, for de kan man jo sy i papir med. uten å være redd for at de blir ødlagt. Duger jo ikke til sying av stoff, har jeg hørt

Sitat:
Opprinnelig postet av betters
Jeg anbefaler IKKE den de selger på Clas Ohlson hvertfall

Gutt 1995 jente 1999
Lonelotte er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 04:42.