Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Utenfor tema > Hobby

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 21-03-2008, 18:10   #1
Seniormedlem

M&C sin mamma sin avatar

Medlem siden: Nov 2003
Sted: Vest er Best:-)
Meldinger: 2,095
MP Rating: 100% (2)
M&C sin mamma har et ubeskrivelig bra rykte.M&C sin mamma har et ubeskrivelig bra rykte.M&C sin mamma har et ubeskrivelig bra rykte.M&C sin mamma har et ubeskrivelig bra rykte.M&C sin mamma har et ubeskrivelig bra rykte.M&C sin mamma har et ubeskrivelig bra rykte.M&C sin mamma har et ubeskrivelig bra rykte.M&C sin mamma har et ubeskrivelig bra rykte.M&C sin mamma har et ubeskrivelig bra rykte.M&C sin mamma har et ubeskrivelig bra rykte.M&C sin mamma har et ubeskrivelig bra rykte.
Trolldeig

Tenkte å lage trolldeig med ungene i morgen. Men det står i oppskriften av det skal steikes i 12 timer Hvordan gjør jeg det da? Jeg tenker på når vi skal ut og om natten, skal jeg bare la komfyren stå på da? Og hvilken maling skal jeg bruke å male den med? Vanlig vannmaling?
Gammel 28-03-2008, 22:37   #2
Æresmedlem - Moderator

LindaSD sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Sted: Trondheim
Meldinger: 16,575
MP Rating: 100% (6)
LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Trolldeig

Jeg har prøvd å søke på dette, men viser seg å være vanskelig med noe fasitsvar
Jeg finner alt fra 30.min i ovnen, til 1 døgn. Men det som går igjen er at hvor lang steketid figurene har avhenger av hvor tykke de er, hvor svak varme og ovnen da ja.
Gjennomsnittlig så har de artiklene jeg har lest 3-4 timers steketid. Men håper noen NM-mammaer som faktisk har holdt på med trolldeig her kan svare deg

Hobbymaling tror jeg blir det beste å male med ja - sånne små krukker med maling. Fine og sterke. Vannmaling tror jeg blir veldig tynt

Mens vi prøver å lære barna våre alt om livet, lærer barna oss om hvorfor det er verd å leve
(Scrappingen min)
LindaSD er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-03-2008, 22:45   #3
Seniormedlem

Tuppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Sted: Sør-Trøndelag
Meldinger: 1,576
MP Rating: 0% (0)
Tuppa har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppa har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppa har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppa har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppa har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppa har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppa har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppa har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppa har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppa har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppa har et ubeskrivelig bra rykte.

Tror nok også vanmaling blir for "simpelt", noe hobby mailing av noe slag må nok til.

Ellers er det jo ikke noe problem å la ovnen stå på, det er jo veldig svak varme som skal til.
Lenge siden jeg drev med dette, men det blir nok et bedre resultat med lang tørking, enn med bråsteking, da kan det lettere sprekke og kanskje få en mørk stekeskorpe.

et annet tips er å grave ut litt bak om figuren du lager er veldig tykk.
Gammel 28-03-2008, 23:48   #4
Medlem

Krista sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Meldinger: 175
MP Rating: 0% (0)
Krista er fantastisk mot andre.Krista er fantastisk mot andre.Krista er fantastisk mot andre.Krista er fantastisk mot andre.Krista er fantastisk mot andre.Krista er fantastisk mot andre.Krista er fantastisk mot andre.Krista er fantastisk mot andre.Krista er fantastisk mot andre.Krista er fantastisk mot andre.Krista er fantastisk mot andre.

Gikk på et trolldeigkurs for mange, mange år siden. Da brukte vi vannmaling, men mye maling og lite vann og sprayet med lakk etterpå. Hobbymaling er det jo allerede lakk i.
Krista er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 04:23.