Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Høytider
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 11-11-2002, 15:14   #1
Supermedlem

Gullet sin avatar

Medlem siden: Nov 2001
Sted: Foran PC'en
Meldinger: 644
MP Rating: 0% (0)
Gullet er som en uslipt juvél.Gullet er som en uslipt juvél.Gullet er som en uslipt juvél.Gullet er som en uslipt juvél.Gullet er som en uslipt juvél.Gullet er som en uslipt juvél.Gullet er som en uslipt juvél.Gullet er som en uslipt juvél.Gullet er som en uslipt juvél.Gullet er som en uslipt juvél.Gullet er som en uslipt juvél.
Akkurat nå....

.... er det nøyaktig 4 år og 10 timer siden jeg ble mamma for aller første gang..... til ei utrolig søt lita tulle med verdens klokeste øyne.

*mimre, mimre*

Tenker på livet mitt slik det var før.
Da kunne jeg gå på kino når jeg ville.
Eller jeg kunne spontant dra og besøke noen venner som heller ikke hadde barn.
Eller jeg kunne bestemme meg for at nå trenger gangen en ny farge uten å bry meg om lukt i huset.
Eller jeg kunne sove til kl. 11-12 i helgene (ååååh, lengsel)
Dersom noen inviterte meg ut på byen så kunne jeg si: "Tjaaaa, jeg vet ikke om jeg gidder, jeg var så mye ute i forrige uke".
Om morgenen når jeg skulle på jobben og forsov meg så kunne jeg bare hoppe i buksa, hive på meg en genser og være klar på 5 minutter.

Jeg pleide å betvile alle som sa at det å få barn endret livet deres, Jeg pleide å betvile at det var så utrolig stas å ha barn. Det hender fortsatt jeg tviler ....... men stort sett så er det ganske ålreit egentlig.

Men noen ganger.... noen ganger drømmer jeg om å kunne gjøre en eller flere av akkurat de tingene som er listet opp her over.

Gullet er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-11-2002, 15:19   #2
Seniormedlem

Selini sin avatar

Sted: Hundvåg
Meldinger: 1,699
Selini er et navn alle kjenner.Selini er et navn alle kjenner.Selini er et navn alle kjenner.Selini er et navn alle kjenner.Selini er et navn alle kjenner.Selini er et navn alle kjenner.Selini er et navn alle kjenner.Selini er et navn alle kjenner.Selini er et navn alle kjenner.Selini er et navn alle kjenner.Selini er et navn alle kjenner.

Så flotte ord Gullet!!

Nå er det bare 1 år siden jeg fikk prinsen da, men tankene er der de.. Synes det er en god følelse jeg, og tenke tilbake og svane litt.. for nå har jeg erfaring fra begge livsepokene...

Selini
Mamma til
Christopher Robin (f.26.10.01) og stemamma til Sander (12 år)
Selini er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-11-2002, 15:28   #3
Beamer
Gjest

Meldinger: n/a

Eg snakka akkurat om det samme med mannen i går kveld. Konklusjonen var at vi hadde hatt nokren veldig fine år, og eg kjem alltid til å minnes dei med glede. Så får vi berre håpe at eg kan sei det samme om disse 'småbarns' åra om feks 10 år. Hittil har det i hvert fall våre kjempefint!

Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-11-2002, 14:43   #4
Æresmedlem

Nennemor sin avatar

Meldinger: 32,578
Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg kan av og til også ha øyeblikk da jeg ikke er helt sikker på at det er så stas med unger, men så kommer de øyeblikkene jeg ikke kan tenke å være uten og dem er det heldigvis mange flere av!

Vi hadde ei fin tid som kjærestepar uten unger før Elise kom til verden, masse gode minner og dem er det deilig å ta fram av og til og mimre litt når vi sitter der i sofaen som to slitne vaskefiller. Det er godt å være to store om de to små.

Er man litt munter av sans og sinn, går gjennom livet med søkende trinn,
gleder seg litt over andres hell- da kommer lykken helt av seg selv
Nennemor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-11-2002, 16:32   #5
Æresmedlem

Delfinus sin avatar

Medlem siden: Sep 2002
Sted: Some place in Norway
Meldinger: 15,439
Delfinus har et ubeskrivelig bra rykte.Delfinus har et ubeskrivelig bra rykte.Delfinus har et ubeskrivelig bra rykte.Delfinus har et ubeskrivelig bra rykte.Delfinus har et ubeskrivelig bra rykte.Delfinus har et ubeskrivelig bra rykte.Delfinus har et ubeskrivelig bra rykte.Delfinus har et ubeskrivelig bra rykte.Delfinus har et ubeskrivelig bra rykte.Delfinus har et ubeskrivelig bra rykte.Delfinus har et ubeskrivelig bra rykte.
HEI!

Ja, livet forandrer seg når man får barn-ikke noe tvil om det! Kan ta meg selv noen ganger og i å savne å sove lenge, være impulsiv osv. Må nok si at jeg gleder meg til barna vokser til, å få litt tid for seg selv igjen... Og sammen med samboeren!!!! Vi har ikke så lett for å få barnevakt heller, derfor føler jeg litt ekstra på dette noen ganger... Men du verden så fint det er å ha barn og...
Gammel 17-11-2002, 19:56   #6
Seniormedlem

Anin sin avatar

Medlem siden: Apr 2002
Sted: ............
Meldinger: 1,883
Anin er et navn alle kjenner.Anin er et navn alle kjenner.Anin er et navn alle kjenner.Anin er et navn alle kjenner.Anin er et navn alle kjenner.Anin er et navn alle kjenner.Anin er et navn alle kjenner.Anin er et navn alle kjenner.Anin er et navn alle kjenner.Anin er et navn alle kjenner.Anin er et navn alle kjenner.

Jeg og mannen min hadde vært sammen i 10 år da vi fikk Ida Louise, så vi synes vi har fått masse tid alene...

nå kan vi ikke tenke oss livet uten henne selvsagt, men det er morro å mimre litt, selv om jeg ikke savner den tiden.
Gammel 17-11-2002, 20:08   #7
Veteranmedlem

Itherska sin avatar

Medlem siden: May 2002
Sted: Tønsberg
Meldinger: 3,670
Itherska har en strålende fremtid.Itherska har en strålende fremtid.Itherska har en strålende fremtid.Itherska har en strålende fremtid.Itherska har en strålende fremtid.Itherska har en strålende fremtid.Itherska har en strålende fremtid.Itherska har en strålende fremtid.Itherska har en strålende fremtid.Itherska har en strålende fremtid.Itherska har en strålende fremtid.

Min og jeg hadde vært sammen i 2 1\2 år da Andrea ble født.
Det er sikkert mye vi ikke har fått gjort,men hva gjør vel det? Vi har jo ei vakker lita jente som betyr mer enn noe annet

Jeg er ennå ung, og kommer til å være "ung" når Andrea forlater redet også
Andrea var planlagt,og vi angrer ikke et sekund på det valget vi tok

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 07:42.