Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Høytider
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 09-07-2004, 23:41   #1
Supermedlem

Rubella sin avatar

Medlem siden: Aug 2003
Sted: Buskerud
Meldinger: 612
MP Rating: 0% (0)
Rubella har mye å være stolt av.Rubella har mye å være stolt av.Rubella har mye å være stolt av.Rubella har mye å være stolt av.Rubella har mye å være stolt av.Rubella har mye å være stolt av.Rubella har mye å være stolt av.Rubella har mye å være stolt av.Rubella har mye å være stolt av.Rubella har mye å være stolt av.Rubella har mye å være stolt av.
Ang. brudebilder med eller uten barn og tale eller ikke tale..

Skal gifte meg i januar og det ene spørsmålet etter det andre dukker opp i hodet mitt. Håper noen kan komme med svar angående disse spørsmålene:

Brudebilder

Er det vanlig at man tar med barna sine på noen av brudebildene? Vi har en sønn, og lurer på om vi skal ha med han på noen av bildene. Vi har jo planer om flere barn og de vil jo da ikke få være med på brudebildene selvfølgelig. Tenker litt sånn, alle eller ingen barn...

Tale

Vet at de fleste bruder enten holder en tale eller lager en sang til sin mann. Virker det rart om man velger å ikke gjøre noe slikt? Hvis jeg må holde tale, da kommer jeg til å være så nervøs at hele dagen frem til talen kommer til å være ødelagt. Det jeg kunne tenke meg istedet, er å få en kamerat av sambo til å spille "vår" sang på sekkepipe til han i selve bryllupet. Høres det skikkelig teit ut? Han skal spille sekkepipe i kirken også...

Hadde det vært opp til meg, ville jeg har giftet meg på et sorenskriverkontor. Er igrunn ikke så glad i slikt oppstyr da. Men sambo insisterte på et tradisjonelt bryllup, så da fikk han viljen sin denne gangen...
Gammel 10-07-2004, 00:29   #2
mus
Supermedlem

mus sin avatar

Medlem siden: Dec 2002
Meldinger: 818
MP Rating: 100% (3)
mus har en strålende fremtid.mus har en strålende fremtid.mus har en strålende fremtid.mus har en strålende fremtid.mus har en strålende fremtid.mus har en strålende fremtid.mus har en strålende fremtid.mus har en strålende fremtid.mus har en strålende fremtid.mus har en strålende fremtid.mus har en strålende fremtid.
Sv: Ang. brudebilder med eller uten barn og tale eller ikke tale..

Brudebilder

Jeg ville tatt med sønnen deres på noen av bildene. At dere får flere barn senere, som selvfølgelig ikke er med, har ikke noe betydning etter min mening. Slik er det bare.

Tale ?

Jeg vil heller ikke "ødelegge" min vielse med å gru meg til en tale. Jeg ender nok opp med å lese ett selvskrevet dikt (som jeg har på fuskelapp) Synes du kan gå for planen din, men reis deg opp og introduser kameraten hans, slik at du har et øyeblikks oppmerksomhet du også.

"Ved enden av veien finnes kjærligheten. Lenger kommer du ikke.."
mus er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-07-2004, 12:43   #3
Seniormedlem

viwi sin avatar

Medlem siden: Jul 2003
Meldinger: 1,978
viwi har mye å være stolt av.viwi har mye å være stolt av.viwi har mye å være stolt av.viwi har mye å være stolt av.viwi har mye å være stolt av.viwi har mye å være stolt av.viwi har mye å være stolt av.viwi har mye å være stolt av.viwi har mye å være stolt av.viwi har mye å være stolt av.viwi har mye å være stolt av.

Hva med å ta med sønnen på noen bilder da? det er jo litt koselig å ha han på noen bilder. Det trenger jo ikke akkurat være de bildene dere forstørrer. Mtp fremtidige barn at de skal reagere: de var jo ikke født da, og dere kan jo ikke gjemme vekk det faktum at dere hadde en liten gutt da...

Ang tale.
Det er slett ikke alle bruder som holder tale g det forventes heller ikke. Gjør det du selv har lyst til..
Gammel 10-07-2004, 16:47   #4
Seniormedlem

LilleBlomst sin avatar

Medlem siden: Jun 2004
Meldinger: 2,342
LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.

Gratulerer først og fremst med den store dagen!

Vi skal også oss snart, om noen ganske få uker. Vi skal ta bilder med før vi drar til fotografen. Gjør vi det på denne måten får vi tatt bildene av oss tre med bare forloverne tilstede, siden det er et ganske langt opphold mellom kirken og middagen. Vi synes dette var greit og rolig, og litt mer privat. Fotografen vår rådet oss til ikke å ha med barna på bildene da det vil gjøre at fotoseansen tar lengre tid, og vi har ikke mer enn 2 timer til rådighet ( inkl kjøringen og studiobildene).

Ang tale, så har jeg laget sang, men har også skrevet en tale. Jeg vet jeg vil være nervøs, men har printet den ut i små ark, festet på kartong som matcher fargene i bryllupet og skrevet med stor skrift. Dermed blir det lettere å lese så jeg håper det går bra. Jeg har avtalt med toastmaster at dersom jeg ikke klarer å holde talen, gir jeg ham et tegn, og de synger bare sangen. Ellers får han begge deler. Talen går mer på fremtiden vår sammen, og sangen mer på artige situasjoner da vi møttes osv.

Uansett hva du velger, håper jeg dere får en flott og minnerik dag!

Sist endret av LilleBlomst; 10-07-2004 kl 16:50. Begrunnelse: tilføyelser
LilleBlomst er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-07-2004, 16:58   #5
beckis
Gjest

Meldinger: n/a

Sitat:
Opprinnelig postet av Rubella
Skal gifte meg i januar og det ene spørsmålet etter det andre dukker opp i hodet mitt. Håper noen kan komme med svar angående disse spørsmålene:

Brudebilder

Er det vanlig at man tar med barna sine på noen av brudebildene? Vi har en sønn, og lurer på om vi skal ha med han på noen av bildene. Vi har jo planer om flere barn og de vil jo da ikke få være med på brudebildene selvfølgelig. Tenker litt sånn, alle eller ingen barn...da vi giftet oss hadde vi bare eldstedatteren. Hun var med på noen av bildene. bildet vi skal henge på veggen er det bare oss to.

Tale

Vet at de fleste bruder enten holder en tale eller lager en sang til sin mann. Virker det rart om man velger å ikke gjøre noe slikt? Hvis jeg må holde tale, da kommer jeg til å være så nervøs at hele dagen frem til talen kommer til å være ødelagt. Det jeg kunne tenke meg istedet, er å få en kamerat av sambo til å spille "vår" sang på sekkepipe til han i selve bryllupet. Høres det skikkelig teit ut? Han skal spille sekkepipe i kirken også...Er ikke du typen til å holde tale eller skrive sang, så gjør du ikke det. Det viktigste er at dette skal bli deres dag! Ideen med kompisen var kjempeflott! Jeg blir nesten litt rørt. Syns det høres veldig romantisk ut... Om du ikke vil introdusere selv, får du toastmaster til å gjøre dette!

Hadde det vært opp til meg, ville jeg har giftet meg på et sorenskriverkontor. Er igrunn ikke så glad i slikt oppstyr da. Men sambo insisterte på et tradisjonelt bryllup, så da fikk han viljen sin denne gangen...
Ønsker dere en strålende dag og en lykkelig framtid sammen
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-07-2004, 17:04   #6
VIP-Medlem

Pippi-mor sin avatar

Medlem siden: May 2002
Meldinger: 5,144
Pippi-mor har en strålende fremtid.Pippi-mor har en strålende fremtid.Pippi-mor har en strålende fremtid.Pippi-mor har en strålende fremtid.Pippi-mor har en strålende fremtid.Pippi-mor har en strålende fremtid.Pippi-mor har en strålende fremtid.Pippi-mor har en strålende fremtid.Pippi-mor har en strålende fremtid.Pippi-mor har en strålende fremtid.Pippi-mor har en strålende fremtid.

Jeg ville også hatt med gutten deres på noen av bildene. Ha en strålende dag!
Gammel 10-07-2004, 22:28   #7
Supermedlem

Carnita sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Sted: Karmøy
Meldinger: 932
Carnita er som en uslipt juvél.Carnita er som en uslipt juvél.Carnita er som en uslipt juvél.Carnita er som en uslipt juvél.Carnita er som en uslipt juvél.Carnita er som en uslipt juvél.Carnita er som en uslipt juvél.Carnita er som en uslipt juvél.Carnita er som en uslipt juvél.Carnita er som en uslipt juvél.Carnita er som en uslipt juvél.

Jeg ville hatt med gutten deres på et bilde eller to! Alle som jeg kjenner som har giftet seg etter at de fikk barn har hatt barnet med til fotograferingen

Ang. tale så må jeg si som de andre; det er ingen som forventer noe av deg. Dessuten så hørtes det kjempefint ut med å få han kompisen til å spille deres sang på sekkepipe
Du skal ikke måtte gå å grue deg for slike ting denne dagen. Dere skal KOSE DERE!!!
Gammel 10-07-2004, 22:51   #8
Supermedlem

Rubella sin avatar

Medlem siden: Aug 2003
Sted: Buskerud
Meldinger: 612
Rubella har mye å være stolt av.Rubella har mye å være stolt av.Rubella har mye å være stolt av.Rubella har mye å være stolt av.Rubella har mye å være stolt av.Rubella har mye å være stolt av.Rubella har mye å være stolt av.Rubella har mye å være stolt av.Rubella har mye å være stolt av.Rubella har mye å være stolt av.Rubella har mye å være stolt av.

Tusen takk for flotte svar.

Har ikke helt bestemt meg enda, men regner med jeg lar sekkepipespilleren spille vår sang som en gest til min på det tidspunktet ektemann... Tror nok også at vår artige toastmaster skal få æren av å introdusere mitt bidrag... Det er jo meningen at vi alle skal kose oss, også bruden, så da velger jeg å gjøre det slik...

Blir vel også til at vi tar med sønnen på noen bildene som tas i studio. Bildene som tas på fjellet blir bare oss og forloverne tenker jeg..

Så da er det bare å gå tilbake til bryllupsforberedelsene...

Lykke til til dere andre som også skal gifte dere. Måtte dere alle få en fantastisk fremtid sammen med deres utvalgte..
Gammel 10-07-2004, 22:58   #9
Veteranmedlem

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Jul 2002
Sted: Ikkje i Bergen
Meldinger: 4,634
MP Rating: 100% (4)
Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Rubella
Tusen takk for flotte svar.

Har ikke helt bestemt meg enda, men regner med jeg lar sekkepipespilleren spille vår sang som en gest til min på det tidspunktet ektemann...
Høyrdes flott ut, og din kjære setter garantert pris på det.

Lykke til til dere andre som også skal gifte dere. Måtte dere alle få en fantastisk fremtid sammen med deres utvalgte..
Takk for det
Bergensis er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-07-2004, 23:56   #10
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2003
Sted: Vest Agder
Meldinger: 1,604
Catalina har en strålende fremtid.Catalina har en strålende fremtid.Catalina har en strålende fremtid.Catalina har en strålende fremtid.Catalina har en strålende fremtid.Catalina har en strålende fremtid.Catalina har en strålende fremtid.Catalina har en strålende fremtid.Catalina har en strålende fremtid.Catalina har en strålende fremtid.Catalina har en strålende fremtid.

Var kikker i bryllup sist lørdag, og har vært i flere bryllup hvor foreldrene kler opp barna, og lar de være med kirken,alltid noen som kan ta seg av de, og så er de med litt på trappa utenfor, og med på noen få bilder før barnepiken tar de videre derfra. Jeg ville nok angret om ikke snuppa vår hadde blitt med. Det er nå en gang sånn at noen er først, og får vært med på litt annet enn andre.

Så, etter hvert, kan dere kanskje ta fotografbilder alle sammen, sånn ca hvet 5 år eller noe, da får alle barna vært med vettu

Det med tale og sang det gjør du som du helst vil sjøl synes jeg. De som sitter rundt deg vet hvem du er og hva du står for. Tror ikke noen der vil synes det er mindre personlig å gjøre det slik du har tenkt.... Så kan du jo f.eks gradere deg med noen som kan ha klart en bukett med roser som du kan dele ut til ham underveis i hele sangen...... bare for å gjøre en ekstra liten spiss på det hele....

Dette blir helt sikkert en flott dag....
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 08:16.