Gifteklar som jeg er

kunne jeg godt ha tenkt meg å gifte meg i morgen allerede. "Problemet" er vel heller det at jeg og sambo'en ikke er helt enig i hvordan vi skal holde bryllupet.
Jeg har jo bestandig drømt om det store og vakre kirkebryllupet

Men begynner vel å innse at sambo'n har HELT andre tanker om giftemål enn meg. Han vil gjerne dra til byfogden han, helst til utlandet, hvor det kun er meg, han og sønnen vår. Altså, så lite storslått som mulig, med minst mulig oppstyr....I tillegg føler han seg som en snylter hvis han skal gifte seg i kirka (sier han) for han er jo ikke kristen.
I går når vi snakka om det, så sa han : Jeg kan godt gifte meg allerede i helga med deg, men da blir det hos byfogden.
(kan jo bare nevne at skulle vi gifte oss på "min" måte, da blir det å koste ganske mye penger, og det har vi litt lite av for tida...)
Etter dette har jeg begynt å tenke litt over det med borgerlig vielse. På meg høres dette kjedelig og tamt ut. Kan være jeg tar feil...??? Er det noen som har giftet seg borgerlig og kan fortelle litt om det? Eller har noen hatt samme "problem" som meg, og kommet fra til et kompromiss?
Ofte når jeg tenker på giftemål, så tenker jeg at det viktigste er jo selve ekteskapet og vår erklæring til hverandre at vi vil være sammen resten av livet. Men så tenker jeg igjen på det fine og romantiske bryllupet jeg har drømt om hele livet mitt.
Føler jo selvsagt presset av de rundt meg også, kjenner selv ingen som har gifta seg borgelig.
Hva skal jeg gjøre???