Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Høytider
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 13-03-2002, 14:09   #1
Medlem

Sanel sin avatar

Medlem siden: Nov 2001
Sted: Akershus
Meldinger: 235
MP Rating: 0% (0)
Sanel har en aura rundt seg.Sanel har en aura rundt seg.Sanel har en aura rundt seg.Sanel har en aura rundt seg.Sanel har en aura rundt seg.Sanel har en aura rundt seg.Sanel har en aura rundt seg.Sanel har en aura rundt seg.Sanel har en aura rundt seg.Sanel har en aura rundt seg.Sanel har en aura rundt seg.
Question Bryllup: Forslag til sang i kirken?

Hei,
jeg kommer nok til å mase litt om div. ting rundt bryllup, men jeg har fått så mange fine svar og ideer på NM. Dette er forumet en finner svar på alt....

Spørsmålet mitt denne gangen er: Har noen gode forslag til sanger i kirken? Jeg har tenkt på sangen "Kjærlighet fra Gud", men trenger en eller to sanger til.

(september 2004) og (oktober 2001)

Sist endret av Sanel; 13-03-2002 kl 14:10.
Sanel er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-03-2002, 14:31   #2
Seniormedlem

Britney sin avatar

Meldinger: 2,606
Britney har en strålende fremtid.Britney har en strålende fremtid.Britney har en strålende fremtid.Britney har en strålende fremtid.Britney har en strålende fremtid.Britney har en strålende fremtid.Britney har en strålende fremtid.Britney har en strålende fremtid.Britney har en strålende fremtid.Britney har en strålende fremtid.Britney har en strålende fremtid.

Sanger eller salmer?
Har to forslag jeg:

The Rose - nyyydelig!
Å leva det er å elska

Nygift 09.05.07
Britney er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-03-2002, 14:47   #3
VIP-Medlem

Mondeo sin avatar

Sted: Rogaland
Meldinger: 5,804
Blogginnlegg: 11
MP Rating: 100% (1)
Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.

Hei Sanel.

Sliter med det samme jeg,finner ikke salmer! Har også kommet fram til "Kjærlighet fra Gud",men mangler fortsatt 2 salmer Har tenkt litt på "Blott en dag",den er jo bare sååå nydelig! Og "Deilig er Jorden".Det er jo egentlig ikke en julesang.Men jeg vet ikke helt,det er så innmari vanskelig! Satser på at noen her inne kommer med gode tips

Mondeo er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-03-2002, 15:00   #4
Tomse
Gjest

Meldinger: n/a

Vi hadde den norske versjonen av "Amazing Grace" i bryllupet vårt (husker ikke hva den heter) Den er veldig fin.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-03-2002, 15:50   #5
Supermedlem

Annevenn sin avatar

Meldinger: 818
Annevenn er som en uslipt juvél.Annevenn er som en uslipt juvél.Annevenn er som en uslipt juvél.Annevenn er som en uslipt juvél.Annevenn er som en uslipt juvél.Annevenn er som en uslipt juvél.Annevenn er som en uslipt juvél.Annevenn er som en uslipt juvél.Annevenn er som en uslipt juvél.Annevenn er som en uslipt juvél.Annevenn er som en uslipt juvél.
Vi brukte disse

Vi brukte "Å leva, det er å elska" og "Alltid freidig når du går". Disse synes jeg er flotte, og vi syntes og det var viktig å ha sanger som ikke var alt for ukjente. Vi kommer fra familier som ikke er SÅ flink å gå i kirka, så det måtte være noe de kjente fra før.

Hvis dere skal ha noen solist eller noen som spiller et instrument, kan heller de komme med noe mer "utradisjonelt"

Vi hadde en solist som sang "The Rose" (veldig tradisjonelt) + en sang av Bjørn Eidsvåg som jeg ikke husker navnet på, men den er veldig flott og handler om å holde sammen på tross av alt som skjer.

Man kan jo også velge litt annerledes på inngangs- og utgangsmarsjene. Vi hadde "Brudemarsj fra Møre" og "La Morisque", litt annerledes enn de vanligste.

Det finnes også en marsj som heter "Brudemarsj fra Løddingen" som Halvdan Sivertsen har satt tekst til. Den er også veldig fin i originalversjon.

Spør organisten om han kan noen andre enn de vanligste!
Gammel 13-03-2002, 16:34   #6
Medlem

Meldinger: 457
Paris har slått av rykte

Hei

Jeg husker ikke alle salmene vi hadde . Vi hadde "Kjærlighet fra fra gud", men så....

Inngangsmelodien husker jeg Vi brukte ikke den vanlige, men "Trumpet voluntary"(på kirkeorgel). Til utgangsmelodi hadde vi "A whiter shade of pale"(Proculm harum) Den sangen er bare såååå fin, og vi fikk en vi kjenner til å spille den på trombone sammen med kirkeorgelet
Gammel 13-03-2002, 16:53   #7
Elma
Gjest

Hei Sanel!

Flott at du skal gifte deg!

G R A T U L E R E R for resten!

En salme vi brukte i vårt bryllup var "Ingen er så trygg i fare".

Andre fine er: "Blott en dag" og "Bred dina vida vingar".

Ellers så kan du jo bruke noen Bjørn Eidsvåg sanger. Det er mange som kan dem - og de er svært "folkelige".

Lykke til med bryllupsplanlegging!
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-03-2002, 17:35   #8
Moketi
Gjest

Har vært i bryllup der de har spilt "The Rose" med Bette Middler, og der de har sunget "Gje meg handa di ven" av Sondre Bratland(tror faktisk Bjørn Eidsvåg har sunget den).
Denne er absolutt min favoritt, teksten er allerede skrevet ut og lagret til den gang jeg skal gifte meg!!!

Her er den:
Gje meg handa di, ven, når det kveldar
det blir mørkt og me treng ei hand.
La dei ljose og benlage tankar
fylgje oss inn i draumars land.

Refr:
Lat varmen frå ein som er glad i deg
tenne stjerner i mørkaste natt.

Varme tankar og hender som trøyster
er som sol over frosen jord.
Kjenne varmen frå ein som er nær deg
gjev langt meire enn store ord.

Refr.

Lykkke til!!
Gammel 13-03-2002, 17:35   #9
Moketi
Gjest

Har vært i bryllup der de har spilt "The Rose" med Bette Middler, og der de har sunget "Gje meg handa di ven" av Sondre Bratland(tror faktisk Bjørn Eidsvåg har sunget den).
Denne er absolutt min favoritt, teksten er allerede skrevet ut og lagret til den gang jeg skal gifte meg!!!

Her er den:
La dei ljose og benlage tankar
fylgje oss inn i draumars land.

Refr:
Lat varmen frå ein som er glad i deg
tenne stjerner i mørkaste natt.

Varme tankar og hender som trøyster
er som sol over frosen jord.
Kjenne varmen frå ein som er nær deg
gjev langt meire enn store ord.

Refr.

Lykke til!!
Gammel 13-03-2002, 23:33   #10
Veteranmedlem

Shanti sin avatar

Sted: Oslo
Meldinger: 3,129
Shanti har en strålende fremtid.Shanti har en strålende fremtid.Shanti har en strålende fremtid.Shanti har en strålende fremtid.Shanti har en strålende fremtid.Shanti har en strålende fremtid.Shanti har en strålende fremtid.Shanti har en strålende fremtid.Shanti har en strålende fremtid.Shanti har en strålende fremtid.Shanti har en strålende fremtid.

Syns "Kjærlighet fra Gud" her en forferdelig melodi, så den skal ikke spilles i mitt bryllup! Her er de jeg tenker på:
301 Lovsyng vår Herre (mel. "Kimer i klokker")
331 Kom, kom og hør et gledens ..? (mel. "Amezing Grace")
585 Lovsyng Herren
evt. 223 Kjærlighet er lysets kilde
Vet ikke om disse duger i den katolske Kirken, så jeg må diskutere det med organisten. Han kan vel uansett hjelpe med ideer? Tallene er fra norsk salmebok, eller hva den heter. Alle disse har melodier de fleste kjenner, for det er jo ikke noe stas når folk bare mumler med!
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 08:39.