Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Høytider
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 02-03-2004, 23:23   #1
Dorothea
Gjest

Meldinger: n/a
Bryllup, hvor mange salmer MÅ man ha?

Vi har bare funnet en vi liker. I tillegg skal vi ha to sanger, en av dem er av Bjørn Eidsvåg og med noe kristen innhold.

Hvor mange salmer måtte dere ha? Jeg liker ikke salmer...
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-03-2004, 09:58   #2
Veteranmedlem

Anne M sin avatar

Medlem siden: Sep 2002
Sted: Bergen
Meldinger: 3,234
MP Rating: 0% (0)
Anne M har en strålende fremtid.Anne M har en strålende fremtid.Anne M har en strålende fremtid.Anne M har en strålende fremtid.Anne M har en strålende fremtid.Anne M har en strålende fremtid.Anne M har en strålende fremtid.Anne M har en strålende fremtid.Anne M har en strålende fremtid.Anne M har en strålende fremtid.Anne M har en strålende fremtid.

Vi hadde ingen, vi...
Men nå giftet vi oss utendørs, hadde en nydelig vielse med gatepresten i Bergen.
Vi hadde en mann som spilte sekkepipe, han spilte flotte låter (husker ikke dem akkurat nå)

Tror ikke dere må ha et eksakt antall,jeg.
Er enig med deg at det er kjekkere med annet innhold.
Bjørn Eidsvåg er veldig godt egnet.

Lykke til
Gammel 03-03-2004, 10:01   #3
Supermedlem

Solregn sin avatar

Medlem siden: Mar 2003
Sted: Oslo
Meldinger: 898
Solregn er fantastisk mot andre.Solregn er fantastisk mot andre.Solregn er fantastisk mot andre.Solregn er fantastisk mot andre.Solregn er fantastisk mot andre.Solregn er fantastisk mot andre.Solregn er fantastisk mot andre.Solregn er fantastisk mot andre.Solregn er fantastisk mot andre.Solregn er fantastisk mot andre.Solregn er fantastisk mot andre.

Da jeg giftet meg (første gangen ) hadde vi to salmer, hvis jeg ikke husker feil. I tillegg hadde vi et solistinslag på saksofon sammen med orgel, og min bror sang også en sang sammen med orgelet. Jeg er veldig glad i sang og musikk, og ville gjerne ha med meg litt av det på den store dagen. På den måten ble vielsen litt lenger også, jeg syns nemlig at den stunden i kirka ikke skal være for kort VIPS, så er det plutselig over, liksom...

Det kan også hende at presten har en mening om hva dere må og bør ha med av innhold, så ta kontakt med presten som skal vie dere.

Lykke til!

Solregn er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-03-2004, 10:06   #4
Dorothea
Gjest

Organisten har sagt at vi MÅ ha minst to salmer. Men vi liker ikke salmene så godt og vi heller ha noe mer moderne/nytt/spennende. Synes salmene er så triste og gammeldagse.

Men jeg tenkte at om jeg for høre hvordan andre har gjort det, så hadde keg kanskje et argument så han kunne se gjennom fingrene med dette på antall salmer på vår vielse.

Vi har da funnet èn vi liker: "Å leva er å elska"
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-03-2004, 13:43   #5
VIP-Medlem

Lina og nurket sin avatar

Medlem siden: Jun 2003
Sted: Bergen
Meldinger: 5,061
Lina og nurket har et ubeskrivelig bra rykte.Lina og nurket har et ubeskrivelig bra rykte.Lina og nurket har et ubeskrivelig bra rykte.Lina og nurket har et ubeskrivelig bra rykte.Lina og nurket har et ubeskrivelig bra rykte.Lina og nurket har et ubeskrivelig bra rykte.Lina og nurket har et ubeskrivelig bra rykte.Lina og nurket har et ubeskrivelig bra rykte.Lina og nurket har et ubeskrivelig bra rykte.Lina og nurket har et ubeskrivelig bra rykte.Lina og nurket har et ubeskrivelig bra rykte.

Vi ble anbefalt å ha to salmer. Vi valgte dem selv: Å leva det er å elska, Du omgir meg og lovsyng vår herre.

du kan jo gå inn på: www.orkdalsmenighetene.no
Gammel 08-03-2004, 16:00   #6
Tidl. bruker
Gjest

Vi hadde tre salmer. Det er så mange nydelige salmer der ute. Man trenger ikke å ha de samme gamle trauste salmene hele tiden eller hur ? Vi hadde

Deg Være Ære
No Livnar det i Lundar

den siste husker jeg ikke i farten da.
Gammel 11-03-2004, 23:40   #7
Seniormedlem

Medlem siden: Oct 2002
Sted: Østlandet
Meldinger: 2,324
MokkMokk har en strålende fremtid.MokkMokk har en strålende fremtid.MokkMokk har en strålende fremtid.MokkMokk har en strålende fremtid.MokkMokk har en strålende fremtid.MokkMokk har en strålende fremtid.MokkMokk har en strålende fremtid.MokkMokk har en strålende fremtid.MokkMokk har en strålende fremtid.MokkMokk har en strålende fremtid.MokkMokk har en strålende fremtid.

Liturgien for vielser blir endret i løpet av våren nå (mener det var fra mai, om jeg ikke husker feil), og dette innebærer blant annet at man "må" ha tre salmer. Men - den ene av disse kan byttes ut med et solistinnslag, så sant man har mer enn ett av disse.

MokkMokk er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-03-2004, 09:43   #8
VIP-Medlem

emin sin avatar

Medlem siden: Dec 2001
Sted: Harstad, Troms
Meldinger: 9,563
MP Rating: 100% (5)
emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.

Vi fikk beskjed om å ha minst 2 salmer så vi hadde "Kjærlighet fra Gud" og "Å leva det er å elska". Ingen solistinnslag.

sitter bakovervendt i Britax Secura
Hobbyblogg
emin er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-03-2004, 09:46   #9
Veteranmedlem

maribo sin avatar

Medlem siden: Apr 2002
Sted: Orkanger
Meldinger: 3,230
maribo har en strålende fremtid.maribo har en strålende fremtid.maribo har en strålende fremtid.maribo har en strålende fremtid.maribo har en strålende fremtid.maribo har en strålende fremtid.maribo har en strålende fremtid.maribo har en strålende fremtid.maribo har en strålende fremtid.maribo har en strålende fremtid.maribo har en strålende fremtid.

Husker ikke helt, men jeg mener det var tre salmer - er så lenge siden, vettu
Gammel 16-03-2004, 03:37   #10
Medlem

Shecat sin avatar

Medlem siden: Jun 2003
Meldinger: 128
Shecat er en kommende stjerne på ryktebørsen.Shecat er en kommende stjerne på ryktebørsen.Shecat er en kommende stjerne på ryktebørsen.Shecat er en kommende stjerne på ryktebørsen.Shecat er en kommende stjerne på ryktebørsen.Shecat er en kommende stjerne på ryktebørsen.Shecat er en kommende stjerne på ryktebørsen.Shecat er en kommende stjerne på ryktebørsen.Shecat er en kommende stjerne på ryktebørsen.Shecat er en kommende stjerne på ryktebørsen.Shecat er en kommende stjerne på ryktebørsen.
Vi hadde

3 salmer, men i tillegg så sang Nidarosdomen Guttekor 2 (hvis det ikke var 3 sanger alene) Nå sang guttekoret oss ut da, så vi hadde litt utradisjonelt utmars fra kirka, ettersom vi stoppet opp foran guttekoret og ventet til de hadde sunget ferdig. For så å takke både guttekoret og dirigenten før vi gikk ut av kirken.
Det ble litt spesielt i og med at Nidarosdomen guttekor sang under vielsen vår
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 08:03.