Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Høytider

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 28-03-2004, 23:04   #1
VIP-Medlem

Fadese sin avatar

Medlem siden: Jan 2003
Meldinger: 5,026
MP Rating: 0% (0)
Fadese har et ubeskrivelig bra rykte.Fadese har et ubeskrivelig bra rykte.Fadese har et ubeskrivelig bra rykte.Fadese har et ubeskrivelig bra rykte.Fadese har et ubeskrivelig bra rykte.Fadese har et ubeskrivelig bra rykte.Fadese har et ubeskrivelig bra rykte.Fadese har et ubeskrivelig bra rykte.Fadese har et ubeskrivelig bra rykte.Fadese har et ubeskrivelig bra rykte.Fadese har et ubeskrivelig bra rykte.
Bryllupskake

Jeg har ikke så veldig lyst på typisk bryllupskake med flere etasjer og brudepar på, så jeg lurer på om noen av dere har noen tips? Gjerne litt enkel...

Jeg har en idè sjøl, men lurer på om det vanskelig lar seg gjøre.
Jeg skal ha en mørk lilla kjole og mørke og lyse lilla blomster i buketten, derfor kan det kanskje være fint å få de fargene i kaken også.
Tenkte kanskje på et stort "mosaikk-hjerte" i en mørk og lys lillafarge på kaken. Vet ikke hva de kan lage det av, men det går sikkert an å lage ett eller annet litt hardt greier av melis el. som kan brekkes opp? Gjerne noe som er transperent, hvis det finnes.
Tror dere konditorer gjør det?
Blir det for enkelt? Bør vi ha f.eks et par gullringer i tillegg? Ønsker som sagt ikke å ha så mye "dilldall".

Kom gjerne med tips hvis dere har idèer til en litt utradisjonell, enkelt bryllupskake. Da blir jeg veldig glad
Gammel 29-03-2004, 00:00   #2
VIP-Medlem

Nuta sin avatar

Medlem siden: Feb 2002
Sted: Ullensaker
Meldinger: 5,671
Nuta har et ubeskrivelig bra rykte.Nuta har et ubeskrivelig bra rykte.Nuta har et ubeskrivelig bra rykte.Nuta har et ubeskrivelig bra rykte.Nuta har et ubeskrivelig bra rykte.Nuta har et ubeskrivelig bra rykte.Nuta har et ubeskrivelig bra rykte.Nuta har et ubeskrivelig bra rykte.Nuta har et ubeskrivelig bra rykte.Nuta har et ubeskrivelig bra rykte.Nuta har et ubeskrivelig bra rykte.

Her er en fin link til kaker, det virker som hun er ganske fleksibel!
Tror ikke det skal være noe problem å få laget en sånn kake du har tenkt på

Nuta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 29-03-2004, 00:06   #3
Supermedlem

Carnita sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Sted: Karmøy
Meldinger: 932
Carnita er som en uslipt juvél.Carnita er som en uslipt juvél.Carnita er som en uslipt juvél.Carnita er som en uslipt juvél.Carnita er som en uslipt juvél.Carnita er som en uslipt juvél.Carnita er som en uslipt juvél.Carnita er som en uslipt juvél.Carnita er som en uslipt juvél.Carnita er som en uslipt juvél.Carnita er som en uslipt juvél.

Jeg tror nok konditoren kan lage en sånn kake! De får til alle farger du vil ha. Om dem kan lage transparante farger vet jeg ikke. Men vi hadde sånn hard melis på vår bryllupskake (et hvitt hjerte med navna våres på) og denne melisen kan nok helt sikkert farges og brekkes opp for så å legge utover kaken. Du må bare huske på å levere inn noe med den rette fargen på, slik at dem får den mest mulig lik!

Jeg selv ville valgt å hatt noe på kaken, f.eks. et par ringer som du sier. Men det er jo helt opp til dere og veldig individuelt.

Vil forresten råde deg til å ta en runde hos konditorene. De har som regel bilder av kaker dem har baket før. Kanskje du kan få noen ideer der?

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 21:15.