Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Høytider
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 06-03-2002, 20:42   #1
mayliss
Gjest

Meldinger: n/a
Bunad / drakt / fantasibunad til jente på ti måneder

Vi skal ha navnefest til vår lille Ebba i slutten av april, og da skal hun ha på seg noe flott hadde mamman hennes tenkt (ja, det er meg altså). Siden Ebba ikke er av det store slaget, tipper jeg at ni mnd. størrelse ville passe perfekt. Pappan til Ebba og jeg syns det var vanskelig å velge hva hun skal ha på seg. Men så fant jeg min gamle bittelille bunadssølje som jeg selv brukte da jeg var liten jente. Den skal gjøres pen hos gullsmeden.

Men så kommer da spørsmålet. Hva skal hun ha til søljen? Hun ville sikkert ha fått stor oppmerksomhet dersom hun kom i bare den, men vi vil jo gjerne at hun ikke bare skal få oppmerksomhet, men at det også blir en dag hun ikke skjemmes over

Jeg er jo ikke så aller verst til å sy, strikke og hekle - så jeg har nok falt på valget å selv skulle lage noe til Ebba.

Hva har dere av forslag? Er det noen som t.o.m. har oppskrift? Inspirasjon? Tips?

Alle svar mottas med stort takk!
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-03-2002, 21:13   #2
VIP-Medlem

Abritta sin avatar

Medlem siden: Jan 2002
Sted: Trånnheim
Meldinger: 8,004
MP Rating: 0% (0)
Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.

Hei!
Vi fikk denne kjolen til jenta vår da hun var 9-10 mnd gammel. Og jeg synes hun var så fin i den!
Det er også jakke med til den, men det hadde jeg ikke bilde av. Jakken er hvit med sorte stjerner. ( som skjørtet, men motsatt) Og i kantene er det en bord lik den som er på det røde i midjen på kjolen.
Tror jeg kan skaffe deg mønsteret hvis du er interessert! Send en PM i såfall da vet du!
Gammel 06-03-2002, 21:14   #3
Medlem

Lillian sin avatar

Medlem siden: Nov 2001
Sted: Rælingen
Meldinger: 393
Lillian er som en uslipt juvél.Lillian er som en uslipt juvél.Lillian er som en uslipt juvél.Lillian er som en uslipt juvél.Lillian er som en uslipt juvél.Lillian er som en uslipt juvél.Lillian er som en uslipt juvél.Lillian er som en uslipt juvél.Lillian er som en uslipt juvél.Lillian er som en uslipt juvél.Lillian er som en uslipt juvél.

Det hørtes stusslig ut med bare ei sølje og ikkeno klær altså...

Tenker mamma'n finner på noe verdig og flott til veslejenta jeg. Har ingen tips eller oppskrifter, men kansje litt inspirasjon? Jenny hadde bunad på navnefesten sin (og selvfølgelig mamma's gamle sølje!).

Her er et bilde av prinsessa i festantrekket:
http://www.nybaktmamma.com/plassen/s...&threadid=5797

Lykke til!
Lillian er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-03-2002, 21:59   #4
VIP-Medlem

Eirill sin avatar

Medlem siden: Nov 2001
Meldinger: 6,704
Eirill har et ubeskrivelig bra rykte.Eirill har et ubeskrivelig bra rykte.Eirill har et ubeskrivelig bra rykte.Eirill har et ubeskrivelig bra rykte.Eirill har et ubeskrivelig bra rykte.Eirill har et ubeskrivelig bra rykte.Eirill har et ubeskrivelig bra rykte.Eirill har et ubeskrivelig bra rykte.Eirill har et ubeskrivelig bra rykte.Eirill har et ubeskrivelig bra rykte.Eirill har et ubeskrivelig bra rykte.

Juleantrekket 2001

Denne drakten brukte Tuppsjura mi i jula. Den har justerbare seler, så vi har 17 mai antrekket i boks også. Da skal hun også ha hvit skjorte og sølja hun fikk i dåpsgave. Det hører en fin jakke med også.

Har ikke mønster, men jeg kan få tak i om det er interesse for det.

Lykke til med navnefesten!

Sist endret av Eirill; 06-03-2002 kl 22:03.
Eirill er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 07:36.