Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Høytider
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Vis resultat: Dåp eller navnefest?
Dåp 49 56.32%
Navnefest 29 33.33%
Ingen 9 10.34%
Velgere: 87. Du kan ikke stemme i denne spørreundersøkelsen

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 04-04-2002, 10:43   #1
VIP-Medlem

Nuta sin avatar

Medlem siden: Feb 2002
Sted: Ullensaker
Meldinger: 5,671
MP Rating: 0% (0)
Nuta har et ubeskrivelig bra rykte.Nuta har et ubeskrivelig bra rykte.Nuta har et ubeskrivelig bra rykte.Nuta har et ubeskrivelig bra rykte.Nuta har et ubeskrivelig bra rykte.Nuta har et ubeskrivelig bra rykte.Nuta har et ubeskrivelig bra rykte.Nuta har et ubeskrivelig bra rykte.Nuta har et ubeskrivelig bra rykte.Nuta har et ubeskrivelig bra rykte.Nuta har et ubeskrivelig bra rykte.
Dåp eller navnefest?

Hei!
Lurer på om det fortsatt er mest vanlig med tradisjonell dåp, eller om flere og flere velger navnefest.

Nuta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-04-2002, 10:48   #2
Supermedlem

Hutula sin avatar

Medlem siden: Nov 2001
Sted: Bergen
Meldinger: 1,138
Hutula har en strålende fremtid.Hutula har en strålende fremtid.Hutula har en strålende fremtid.Hutula har en strålende fremtid.Hutula har en strålende fremtid.Hutula har en strålende fremtid.Hutula har en strålende fremtid.Hutula har en strålende fremtid.Hutula har en strålende fremtid.Hutula har en strålende fremtid.Hutula har en strålende fremtid.

NAVNEFEST!

2001 2004 2007

Hutula er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-04-2002, 10:54   #3
Veteranmedlem

Meldinger: 4,974
Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.

Vi valgte å døpe våre barn. Hadde det vært opp til min mann så hadde det kanskje blitt navnefest.
Jeg synes det er en nydelig handling og siden jeg har fortsatt min barnetro i behold så ble det slik.
Naivit kanskje av meg men det skjer så mye trist rundt oss at jeg ønsker å tro at det er noen som er mektigere enn oss og som passer på. Finner jentene ut at de ikke vil konfirmere seg så er det greit.
Nelle er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-04-2002, 11:22   #4
Trulte1
Gjest

Meldinger: n/a

Vi valgte dåp pga. tradisjonen. Det svarte vi presten også da han spurte hvorfor vi ville døpe Christer. Og presten sa selv at "Jo, dåpen er en fin tradisjon."
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-04-2002, 11:59   #5
Tidligere bruker
Gjest

Dåp!

Vi valgte å døpe barna våre av akkurat samme grunn som Nelle!

Klemmer fra...
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-04-2002, 12:08   #6
Mia1
Gjest

HER BLIR DET NAVNEFEST!!

Er ikke kristen og ville nok sett på meg selv som en hykler hvis jeg skulle latt henne døpes i kirken. Det er noe hun heller selv får bestemme når hun blir gammel nok til å forstå hva det innebærer.

MEN.....vil jo gjerne feire og markere hennes ankomst til denne jorden da, og da er jo navnfesten et ypperlig alternativ for oss

PS.med all respekt til dere som velger å døpe barna deres.

Gammel 04-04-2002, 12:34   #7
SmilieAdmin

Pernille sin avatar

Meldinger: 1,176
Pernille er fantastisk mot andre.Pernille er fantastisk mot andre.Pernille er fantastisk mot andre.Pernille er fantastisk mot andre.Pernille er fantastisk mot andre.Pernille er fantastisk mot andre.Pernille er fantastisk mot andre.Pernille er fantastisk mot andre.Pernille er fantastisk mot andre.Pernille er fantastisk mot andre.Pernille er fantastisk mot andre.

......

Sist endret av Pernille; 16-01-2006 kl 22:16.
Pernille er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-04-2002, 13:31   #8
VIP-Medlem

Hampus sin avatar

Sted: Telemark
Meldinger: 7,183
Hampus har en strålende fremtid.Hampus har en strålende fremtid.Hampus har en strålende fremtid.Hampus har en strålende fremtid.Hampus har en strålende fremtid.Hampus har en strålende fremtid.Hampus har en strålende fremtid.Hampus har en strålende fremtid.Hampus har en strålende fremtid.Hampus har en strålende fremtid.Hampus har en strålende fremtid.

Vi valgte å døpe Sarah. Synes det er en fin og høytidlig tradisjon.
Gammel 04-04-2002, 13:35   #9
Seniormedlem

Elin sin avatar

Sted: Vestfold
Meldinger: 1,649
MP Rating: 100% (1)
Elin har mye å være stolt av.Elin har mye å være stolt av.Elin har mye å være stolt av.Elin har mye å være stolt av.Elin har mye å være stolt av.Elin har mye å være stolt av.Elin har mye å være stolt av.Elin har mye å være stolt av.Elin har mye å være stolt av.Elin har mye å være stolt av.Elin har mye å være stolt av.

Vi valgte navnefest for Ingrid Det var en nydelig seremoni helt i tråd med vårt livssyn.

Det hadde blitt helt feil for meg å love å oppdra Ingrid i den kristne tro, når jeg ikke har tenkt å gjøre det...

Elin
Mamma til Erlend f. 15.03.07
f. 13.07.01
og f. 05.05.03
Elin er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-04-2002, 15:03   #10
Veteranmedlem

Meldinger: 4,974
Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.

Om du innerst inne ønsker å døpe barnet ditt så gjør du det.
Har du lyst til å kutte ut fordi det ikke synes riktig så gjør du det. Snakk blandt folk skal ikke forhindre deg i å ta en avgjørelse når det gjelder ditt barn.
Barnet kan alltids døpe seg senere ved egen vilje.
Å skulle døpe ungen trenger jo ikke innebære et kjempestort selskap og det er synd at det er grunnen til at noen velger å kutte ut på grunn av alt "maset" som følger med.
Inviter de DU ønsker skal være tilstede. Og som betyr noe for DEG.
Jeg vet ikke hva som menes med personlig kristen jeg. Enten så har man en tro (eller litt) eller så har man det ikke.
Jeg må innrømme at jeg ikke er aktiv i kristen sammenheng eller går hyppig i kirken men troen min er nok for at jeg døper mine barn. ( selv om også jeg kan tvile)

Sist endret av Nelle; 04-04-2002 kl 15:05.
Nelle er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 08:21.