Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Høytider
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 20-03-2002, 16:41   #1
Veteranmedlem

Raven sin avatar

Medlem siden: Nov 2001
Sted: Bergen
Meldinger: 4,344
MP Rating: 0% (0)
Raven har en strålende fremtid.Raven har en strålende fremtid.Raven har en strålende fremtid.Raven har en strålende fremtid.Raven har en strålende fremtid.Raven har en strålende fremtid.Raven har en strålende fremtid.Raven har en strålende fremtid.Raven har en strålende fremtid.Raven har en strålende fremtid.Raven har en strålende fremtid.
Dåpsmøte

Er det nødvendig å gå på dåpsmøte når man har dåp for andre gang?
Vi har jo også disse ungene da og eldstemann er ikke akkurat den som sitter stille en hel time.
Vi har ikke tilgang til barnevakt heller og jeg har liten lyst til å ta med meg eldstemann opp der. Etter 15 min blir hun helt umulig.
Samboeren er jo umulig og vil ikke gå alene...det er jo ikke noe nytt. Ikke kan vi ringe heller for de har bare telefonen åpen mellom kl 10 og 14 ( kom på det litt for sent..... )
Vi vet jo også hva som skjer under dåpen, så jeg skjønner liksom ikke poenget med å gå andre gangen ( det er i samme kirke ).

Raven og de 3 små: Nov 99, Des 01, Feb 04
Raven er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-03-2002, 16:59   #2
Tidligere bruker
Gjest

Meldinger: n/a
På telefon...

Hei!

R ble døpt sist søndag, og samtalen med presten tok jeg på telefon. Vi hadde da ventet flere dager på at han skulle ta kontakt, men han hadde tydeligvis glemt oss og da var telefonmøte like greit.

Kanskje er det ulike rutiner rundt om i landet?

Husker ikke helt, men tror pappaen møtte presten da guttene ble døpt

Sist endret av Tidligere bruker; 27-09-2006 kl 19:52.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-03-2002, 17:02   #3
Veteranmedlem

Raven sin avatar

Medlem siden: Nov 2001
Sted: Bergen
Meldinger: 4,344
MP Rating: 0% (0)
Raven har en strålende fremtid.Raven har en strålende fremtid.Raven har en strålende fremtid.Raven har en strålende fremtid.Raven har en strålende fremtid.Raven har en strålende fremtid.Raven har en strålende fremtid.Raven har en strålende fremtid.Raven har en strålende fremtid.Raven har en strålende fremtid.Raven har en strålende fremtid.

Her er det både dåpsmøte og prestesamtale. Problemet er bare det at dåpsmøtet skal være om en time og vi har ikke barnevakt.
Greit nok at barna er velkomne, men størstemann er umulig og ta med.
Hva pokker gjør jeg nå da?

Raven og de 3 små: Nov 99, Des 01, Feb 04
Raven er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-03-2002, 17:06   #4
Hummingbird
Gjest

Ta med henne, leker og tegnesaker. Så får heller en av dere gå ut med henne når det skjærer seg... Da er jo allerede samboeren din der....
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-03-2002, 10:27   #5
Tidligere bruker
Gjest

Dåpsmøte eller dåpssamtale er ikke påkrevd etter loven. Det er derfor ikke noe du MÅ. Det er ulik praksis i de ulike menigheter hvordan dåpsmøter /dåpssamtale legges opp. Det er presten som avgjør dette. Det du kan gjøre er å ringe presten og forklare din situasjon. Jeg kan bare svare for meg selv , men hadde du ringt meg (desom jeg var i jobb) ville jeg enten avtalt et hjemmebesøk dersom det var enklere eller bare snakket med deg på telefon.

Lykke til

Klem fra Olli ( snart prest )
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 08:26.