Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Høytider
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 21-11-2007, 23:15   #1
Medlem

Spirrevipp sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Sted: Trondheim
Meldinger: 464
MP Rating: 100% (1)
Spirrevipp har en strålende fremtid.Spirrevipp har en strålende fremtid.Spirrevipp har en strålende fremtid.Spirrevipp har en strålende fremtid.Spirrevipp har en strålende fremtid.Spirrevipp har en strålende fremtid.Spirrevipp har en strålende fremtid.Spirrevipp har en strålende fremtid.Spirrevipp har en strålende fremtid.Spirrevipp har en strålende fremtid.Spirrevipp har en strålende fremtid.
Enda mer adventskalender...

Vet det er en tråd her om tips til gaver i adventskalender, men jeg trenger tips til en 9 mnd gammel baby.. Er det forresten mange som har kalender til barna når de er så små?? Å hva kjøper dere??
Skal lage kalender til shnuppa, synes liksom det hører med.. Så jeg trenger noen gode tips...
Gammel 21-11-2007, 23:33   #2
Æresmedlem

FlyAway sin avatar

Medlem siden: Mar 2002
Sted: Farmen
Meldinger: 10,508
MP Rating: 0% (0)
FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Enda mer adventskalender...

Største fikk kalender første gang da han nærmet seg tre år, vesla får første gang nå, hun ble to år i september, og får bare fordi storebroren får.
Gammel 23-11-2007, 13:16   #3
Supermedlem

findethei!i sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Meldinger: 853
findethei!i har en strålende fremtid.findethei!i har en strålende fremtid.findethei!i har en strålende fremtid.findethei!i har en strålende fremtid.findethei!i har en strålende fremtid.findethei!i har en strålende fremtid.findethei!i har en strålende fremtid.findethei!i har en strålende fremtid.findethei!i har en strålende fremtid.findethei!i har en strålende fremtid.findethei!i har en strålende fremtid.

Jeg hadde ikke brydd meg om kalender til et så lite barn. Men det er jo koselig å lage til dem for det!
Jeg har latt mine få når de er så store at de skjønner at "noe er på gang", rundt 2 års alderen. Mine må også dele kalender, jeg synes det blir så mye med en pakke til hvert barn. De får hver sin sjokoladekalender i tillegg da, og er veldig fornøyd med det!
Gammel 23-11-2007, 15:39   #4
VIP-Medlem

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Vestlandet
Meldinger: 5,154
millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg ville absolutt ventet 1-2 år, jeg. Barnet er for lite til å skjønne noe av jul og kalender uansett. Kjøp heller en koselig jule DVD om hun liker sånne ting? Vi kjøpte Noddy redder julen til min jente da hun var 10 mnd, stor stas!
millact er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-11-2007, 18:45   #5
Medlem

Spirrevipp sin avatar

Spirrevipp har en strålende fremtid.Spirrevipp har en strålende fremtid.Spirrevipp har en strålende fremtid.Spirrevipp har en strålende fremtid.Spirrevipp har en strålende fremtid.Spirrevipp har en strålende fremtid.Spirrevipp har en strålende fremtid.Spirrevipp har en strålende fremtid.Spirrevipp har en strålende fremtid.Spirrevipp har en strålende fremtid.Spirrevipp har en strålende fremtid.

Hmm,ja dere sier egentlig noe der.. Har så lyst til å lage kalender, men tror nok jeg får finne på noe annet. Kanskje hun kan få en gave på adventssøndagene i stedet.. Får se om jeg finner på nå lurt..
Men takk for svar..
Gammel 23-11-2007, 19:00   #6
Seniormedlem

Carmenzita sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Sted: Sandefjord
Meldinger: 1,510
MP Rating: 100% (9)
Carmenzita har en strålende fremtid.Carmenzita har en strålende fremtid.Carmenzita har en strålende fremtid.Carmenzita har en strålende fremtid.Carmenzita har en strålende fremtid.Carmenzita har en strålende fremtid.Carmenzita har en strålende fremtid.Carmenzita har en strålende fremtid.Carmenzita har en strålende fremtid.Carmenzita har en strålende fremtid.Carmenzita har en strålende fremtid.

Lag kalender hvis du har lyst!!!
Jeg skal gjøre det til min snupp.

Jeg kjøpte sånn babygeomag som han får,delte opp delene i esken til flere smågaver.
Gi ting du vet hun trenger,bodyer ,sokker strømpebukser.
Selv om hun ikke skjønner så mye av det er det jo litt kos rundt det!!!
Gammel 23-11-2007, 21:24   #7
VIP-Medlem

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Vestlandet
Meldinger: 5,154
millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Spirrevipp
Hmm,ja dere sier egentlig noe der.. Har så lyst til å lage kalender, men tror nok jeg får finne på noe annet. Kanskje hun kan få en gave på adventssøndagene i stedet.. Får se om jeg finner på nå lurt..
Men takk for svar..
Vi gjorde det slik i fjor. Hadde en liten gave til hver lørdag eller søndag, bla en duplo eske, dvd film osv.
millact er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-11-2007, 21:28   #8
Medlem

Medlem siden: Jun 2006
Sted: rogaland
Meldinger: 357
Izzy har mye å være stolt av.Izzy har mye å være stolt av.Izzy har mye å være stolt av.Izzy har mye å være stolt av.Izzy har mye å være stolt av.Izzy har mye å være stolt av.Izzy har mye å være stolt av.Izzy har mye å være stolt av.Izzy har mye å være stolt av.Izzy har mye å være stolt av.Izzy har mye å være stolt av.

Hva med å pakke inn forskjellige dyr? Små pekebøker?
Dersom du synes det er koselig med kalender til vesla, så hvorfor ikke.
Småfolk har også leker i "mange deler" som kan brukes i kalender.

Har ikke mer kos enn du lager selv
Gammel 23-11-2007, 21:59   #9
Supermedlem

Shipui sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Sted: Harstad
Meldinger: 716
Shipui har en strålende fremtid.Shipui har en strålende fremtid.Shipui har en strålende fremtid.Shipui har en strålende fremtid.Shipui har en strålende fremtid.Shipui har en strålende fremtid.Shipui har en strålende fremtid.Shipui har en strålende fremtid.Shipui har en strålende fremtid.Shipui har en strålende fremtid.Shipui har en strålende fremtid.

Jeg har hatt kalender til min snuppe helt siden hennes første jul, da var hun bare 5 mnd gammel

De trenger jo ikke å forstå så mye av det, jeg syntes det var mest kos å sy adventskalender til henne, det måtte hun jo ha senere uansett. Første året kjøpte jeg noen biteleker, samt en puslematte som hun kunne ha på gulvet og leke med. Hun fikk en puslebit per dag, samt biteleker/rangle o.l. enkelte dager. Var nok mest gøy for mamma'n da men

Den neste jula var hun 17 mnd, og da var det mer stas. I år tror jeg det kan bli kjempestas, hun snakker bare om nissen og pakker for tiden
Gammel 24-11-2007, 13:32   #10
Medlem

Spirrevipp sin avatar

Jo, det blir nok kalender på shnuppa... Skal dra å handle inn kalendergaver nå snart... Synes det er koselig jeg.. Snuppa elsker jo det knitrende papiret og krøllene på pakkene.. Hihi,,
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 20:10.