Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Høytider
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 29-10-2008, 19:06   #1
Supermedlem

Høns sin avatar

Medlem siden: Jul 2003
Sted: Oslo
Meldinger: 1,373
MP Rating: 0% (0)
Høns har en strålende fremtid.Høns har en strålende fremtid.Høns har en strålende fremtid.Høns har en strålende fremtid.Høns har en strålende fremtid.Høns har en strålende fremtid.Høns har en strålende fremtid.Høns har en strålende fremtid.Høns har en strålende fremtid.Høns har en strålende fremtid.Høns har en strålende fremtid.
Fotokalender som eneste gave?

Er det smålig å gi kun fotokalender av egne barn i julegaver? Merker at jeg reagerer litt på det, føler liksom at det blir kiipt og billig og feil. Men de koster jo litt å lage, og totalsummen for gavene blir ofte høy. Føler at det er dumt ådroppe kalender også.

Hva mener dere? Er det smålig å kun gi fotokalender? Tenker da til besteforeldre og oldeforeldre?

O
Gammel 29-10-2008, 19:08   #2
Æresmedlem

Niobe sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Rogaland
Meldinger: 19,107
MP Rating: 100% (4)
Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Fotokalender som eneste gave?

Podens besteforeldre og oldeforeldre får alltid fotokalendere. Men på gubben sin side lager vi kalenderen sammen med poden sine søskenbarn, så slipper de å få to kalendere hvert år. Dermed spleiser vi, og da blir summen så liten at vi kjøper noe i tillegg.
Fotokalendere er på tilbud hos Eurofoto, så i år ble de ekstra billige.
Reinhold Niebuhr

Hjertemamma med hjertebarnet'05 Støtt LHL!

Niobe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 29-10-2008, 19:14   #3
Seniormedlem

gullli sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Sted: Bergen
Meldinger: 1,675
gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg fikk fotokalender fra søsteren min med bilder av niesene mine som eneste gave for et par år siden og synes det var helt supert Liker mye bedre en billig personlig gave enn en dyrere jeg kanskje ikke har bruk for...

Member of AF's jaktlag
gullli er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 29-10-2008, 19:17   #4
VIP-Medlem

[Mon|] sin avatar

Medlem siden: Nov 2002
Sted: Tromsø
Meldinger: 5,744
[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.

I år kommer oldemødrene til guttene til å få fotokalender som eneste gave i fra oss, og jeg syns det er en helt grei gave å gi til to damer som har ALT og ønsker seg ingenting
Gammel 29-10-2008, 19:20   #5
Seniormedlem

lijander sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Sted: Sørlandet
Meldinger: 2,760
Blogginnlegg: 1
lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.

Synes det er en kjempekjekk gave å gi jeg. Det er gjerne det man gir til besteforeldre og oldeforeldre.. De har gjerne alt de trenger fra før av, og dermed er det veldig kjekt med noe personlig og nyttig.

Du kjempet så tappert, men kroppen sa stopp. Måtte du ha funnet freden nå, lille R.
lijander er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 29-10-2008, 19:26   #6
Supermedlem

Brudulja sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Meldinger: 644
Brudulja har en strålende fremtid.Brudulja har en strålende fremtid.Brudulja har en strålende fremtid.Brudulja har en strålende fremtid.Brudulja har en strålende fremtid.Brudulja har en strålende fremtid.Brudulja har en strålende fremtid.Brudulja har en strålende fremtid.Brudulja har en strålende fremtid.Brudulja har en strålende fremtid.Brudulja har en strålende fremtid.

Er vel en super gave det Hos oss blir de bare fornøyd om vi ikke bruker alt for mye penger på gavene, de vet at vi har veldig mye annet å bruke penger på!
Gammel 29-10-2008, 19:34   #7
Supermedlem

Underlig sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Sted: Vestlandet
Meldinger: 687
Underlig har et ubeskrivelig bra rykte.Underlig har et ubeskrivelig bra rykte.Underlig har et ubeskrivelig bra rykte.Underlig har et ubeskrivelig bra rykte.Underlig har et ubeskrivelig bra rykte.Underlig har et ubeskrivelig bra rykte.Underlig har et ubeskrivelig bra rykte.Underlig har et ubeskrivelig bra rykte.Underlig har et ubeskrivelig bra rykte.Underlig har et ubeskrivelig bra rykte.Underlig har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Høns Vis post
Er det smålig å gi kun fotokalender av egne barn i julegaver? Merker at jeg reagerer litt på det, føler liksom at det blir kiipt og billig og feil. Men de koster jo litt å lage, og totalsummen for gavene blir ofte høy. Føler at det er dumt ådroppe kalender også.

Hva mener dere? Er det smålig å kun gi fotokalender? Tenker da til besteforeldre og oldeforeldre?

O
Det tror jeg er nettopp hva beste og oldeforeldre vil! Ha bilder av miraklene!

Hadde jeg vært bestemor ville jeg også satt pris på om barna mine ikke brukte for mye penger på meg!

Det er ingen forskjell på å sperre folk inne og bombe eller gasse dem.
Underlig er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 29-10-2008, 19:41   #8
Isa
VIP-Medlem

Isa sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Sted: Tr.heim
Meldinger: 6,998
Blogginnlegg: 36
Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg skal gi til bestemor og bestefar, men det er egentlig mamma og pappa som kjøper gave til dem, så dette blir bare i tilegg.

Den er scrappet da (på data), så den er jo litt mer enn bare bilder.

Om man begår en feil, trenger ikke den ene feilen å bety noe. Det er hva du gjør med feilen som er viktig

-- Leif Askeland --
Isa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 29-10-2008, 22:37   #9
Supermedlem

Høns sin avatar

Medlem siden: Jul 2003
Sted: Oslo
Meldinger: 1,373
Høns har en strålende fremtid.Høns har en strålende fremtid.Høns har en strålende fremtid.Høns har en strålende fremtid.Høns har en strålende fremtid.Høns har en strålende fremtid.Høns har en strålende fremtid.Høns har en strålende fremtid.Høns har en strålende fremtid.Høns har en strålende fremtid.Høns har en strålende fremtid.

Vi har pleid å gi noe i tillegg. Føler at KUN kalender blir litt lite... Er det helt feil? Tror liksom at folk blir litt skuffet over å kun få det. Er det bedre å gi kalender pluss noe annet? Nå er vi en liten familie, så det er ikke så mange gaver...
Gammel 29-10-2008, 22:44   #10
Medlem

Medlem siden: Sep 2007
Sted: Rogaland
Meldinger: 291
Milie har en strålende fremtid.Milie har en strålende fremtid.Milie har en strålende fremtid.Milie har en strålende fremtid.Milie har en strålende fremtid.Milie har en strålende fremtid.Milie har en strålende fremtid.Milie har en strålende fremtid.Milie har en strålende fremtid.Milie har en strålende fremtid.Milie har en strålende fremtid.

Vi "lager de selv" og ikke via fek fotoknutsen. Kjøper sånne "gjør det selv" kalendere til rundt 50 kr og fremkaller 24bilder per kalender. på den måten blir kalenderen ikke så dyr og blir en ekstra gave ved siden av "hovedgave".
Bildene er enkle å ta ut, og familie medlemmer dekorerer kjøleskap osv med bildene. (kjøper sånne hjørner man fester bildene med)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 08:20.