Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Høytider
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 13-03-2002, 02:46   #1
Nome
Gjest

Meldinger: n/a
Fyllekalas eller fint selskap?

Nå er det ikke akkurat noen fastsatt dato eller noe sånt for mitt bryllup, men jeg går å lurer på en ting..

Samboeren og jeg har vidt forskjellige oppfatninger på hvordan vårt bryllup skal være.

Han vil ha en heidundranes fest, med ungsommelig musikk og drikkevarer til tusen.

Jeg vil ha et koselig selskap med god mat og drikke til maten, og kaker og kaffe etterpå.

I min svigerinnes bryllup skjedde dette; Fin seremoni i kirka, god mat, og så; mange (spes. mennene) drakk seg drita og showet rundt og var bajaser. Klokken 23:00 v ar det noen som lurte på om ikke man skulle ha kaker snart, men ingen hadde noe voldsomt lyst på, så de tok frem kakene for syns skyld og ikke en tredjedel ble spist engang.

Så fortsatte festen. Litt utpå natten fant man halvkomatøse fulle svin av noen menn liggende rundt på lokalet eller på utsiden, og det var er volsdomt virvar for å få alle hjem i drosjer med riktige jakker og sko..

Sånn vil ikke jeg ha mitt bryllup nei, men samboeren er av den oppfatningen at det er slik et bryllup bør være. Fest og moro, svært lite høytidelig.
MIn familie er ganske forsiktige med alkohol, og jeg gruer meg for hva de må tenke om hans familie som ikke spytter i glaset akkurat.
Er faktisk litt flau over dem jeg, og da spes. svigerfar som av alle ting; tok på seg nisselue, gummistøvler (var rimelig full) og hadde en sinnsyk oppvisning av noe jeg ikke vet hva skulle forestille i bryllupet jeg nevnte.
Og jeg gruer meg til vi faktisk skal begynne å planlegge dette, for her er det motstridende overbesvisninger ute å går...
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-03-2002, 08:46   #2
opus
Gjest

Det der hørtes ikke særlig koselig ut synes jeg.
Det er greit å ta seg en dram, men alt med måte sier nå jeg.

I vårt bryllup så var det en flott og høytidelig fest med mat, kaker og kaffe. Ved midnatt ble champagnene sprettet (nyttårsaften 1999/2000) og da tok det litt av. Men da var det greit liksom.
De siste gjestene lusket seg hjem ved 07- tiden på morgenen, ganske gode og fulle. Men de kom seg da hjem for egen maskin, de måtte ikke plukkes opp fra snøskavla, for å si det sånn

Det er ikke alltid så lett å planlegge slike store familiefester. Heldigvis kommer de fleste fra det med en flott fest som alle kan være tilfreds med

Lykke til, når den tid kommer!
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-03-2002, 09:02   #3
Supermedlem

Annevenn sin avatar

Medlem siden: Nov 2001
Meldinger: 818
MP Rating: 0% (0)
Annevenn er som en uslipt juvél.Annevenn er som en uslipt juvél.Annevenn er som en uslipt juvél.Annevenn er som en uslipt juvél.Annevenn er som en uslipt juvél.Annevenn er som en uslipt juvél.Annevenn er som en uslipt juvél.Annevenn er som en uslipt juvél.Annevenn er som en uslipt juvél.Annevenn er som en uslipt juvél.Annevenn er som en uslipt juvél.
Noe midt i mellom

Kanskje noe midt i mellom det du beskrev hadde vært noe?

Vårt bryllup var omtrent som Opus beskrev, bortsett fra at vi måtte slutte av litt før (var på restaurant). Men nachspillet (som vi ikke gikk på, vi hadde annet å gjøre ) varte visst til tidlig morgen.

Våre gjester var visst også i "fin form", men bortsett fra en onkel av meg (familiens stolthet ) var det ingen som "dreit seg ut". Alle kom seg hjem selv, liksom.

Men jeg må si at jeg er litt enig med mannen din, Nome. Jeg synes det er grusomt kjedelig med alt for rolige brylluper. Har værti et par av dem, og det er ikke min smak.

Men hva med å prøve å legge opp til at man tar det litt piano under middagen og et stykke utover, og lar det "ta av" litt mot slutten? Er det mulig å få til? De som ikke tar seg helt ut går sikkert tidlig allikevel....

En ting er i hvert fall sikkert: du må prøve å finne en løsning som du synes er ok. Du skal IKKE gå og kvi deg for at sambo sin slekt skal "skjemme seg ut"
Gammel 13-03-2002, 10:45   #4
Supermedlem

Kelly sin avatar

Meldinger: 1,078
Kelly er som en lysfontene.Kelly er som en lysfontene.Kelly er som en lysfontene.Kelly er som en lysfontene.Kelly er som en lysfontene.Kelly er som en lysfontene.Kelly er som en lysfontene.Kelly er som en lysfontene.Kelly er som en lysfontene.Kelly er som en lysfontene.Kelly er som en lysfontene.

Vi har det også sånn.

Var redd for at noen i familien til mannen skulle gjøre som de pleier, ved slike anledninger.

Så på grunn av dette, og flere andre ting også, så droppet vi festen vi. Hadde et lite kjempekoselig bryllup, og reiste isteden bort for de pengene som festen hadde kostet!

Er kjempefornøyd med den løsningen, og har aldri angret på det.

"All who would win joy, must share it: happiness was born a twin."

Sist endret av Kelly; 13-03-2002 kl 10:46.
Kelly er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-03-2002, 11:22   #5
Seniormedlem

Annie sin avatar

Sted: Ullensaker
Meldinger: 1,846
Annie har en aura rundt seg.Annie har en aura rundt seg.Annie har en aura rundt seg.Annie har en aura rundt seg.Annie har en aura rundt seg.Annie har en aura rundt seg.Annie har en aura rundt seg.Annie har en aura rundt seg.Annie har en aura rundt seg.Annie har en aura rundt seg.Annie har en aura rundt seg.

Kjør to fester, da vel?
Ha et tradisjonelt bryllup med familien, selskap, kaffe og kaker og taler og sånn første helga, så inviterer dere venner og venners venner på pils og lapskaus og hæla i taket helga etterpå.
Gammel 13-03-2002, 11:54   #6
Medlem

LindaN sin avatar

Medlem siden: Jan 2002
Meldinger: 262
LindaN er en kommende stjerne på ryktebørsen.LindaN er en kommende stjerne på ryktebørsen.LindaN er en kommende stjerne på ryktebørsen.LindaN er en kommende stjerne på ryktebørsen.LindaN er en kommende stjerne på ryktebørsen.LindaN er en kommende stjerne på ryktebørsen.LindaN er en kommende stjerne på ryktebørsen.LindaN er en kommende stjerne på ryktebørsen.LindaN er en kommende stjerne på ryktebørsen.LindaN er en kommende stjerne på ryktebørsen.LindaN er en kommende stjerne på ryktebørsen.
Enig med Nutte!

Åpne baren etter at kakene er fortært.

Lykke til, håper dere blir enige
LindaN er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-03-2002, 21:50   #7
Sirkus
Gjest

Nu måtte æ flire

Bare så det e sagt; æ skjønner dæ !!

Det æ flirer av e fortællinga, æ ser det liksom for mæ- svigerfar i støvla og ingen forstår noenting, kaos med klær og bøttefulle folk både hær å dær. Æ e stappfull av influensa, og trudde smilebåndet va brutt av i all min elendighet, men DU fikk mæ til å se lysere på livet, med en utrulig godt fortalt virkelighet

Det virke forræsten som om alle skal ha noe å ergre sæ over i eget bryllup. I mitt måtte vi SLITE ut en av særvitøran en time ætter at alle va dratt hjæm- for han va fæsten definitivt ikke slutt

Nåvæl- det dær finner dåkker nok ut av skal du se- det ordner sæ for snille jenter vettu ( og ikke minst for morsomme, som gjør livet gladere for de med influensa )
Gammel 13-03-2002, 22:09   #8
Veteranmedlem

Shanti sin avatar

Sted: Oslo
Meldinger: 3,129
Shanti har en strålende fremtid.Shanti har en strålende fremtid.Shanti har en strålende fremtid.Shanti har en strålende fremtid.Shanti har en strålende fremtid.Shanti har en strålende fremtid.Shanti har en strålende fremtid.Shanti har en strålende fremtid.Shanti har en strålende fremtid.Shanti har en strålende fremtid.Shanti har en strålende fremtid.

Nok et kopromiss-forslag, som vi har tenkt på til vårt eget bryllup; Kun øl, vin og "avec" til kaffen, ikke sprit! Det blir billigere og man unngår "rølping". Det er jo norsk tradisjon et man skal ture litt i et bryllup, da! Men at du helst vil unngå en slik opptreden fra svigerfar, skjønner jeg veldig godt.
(Har du lest "Populærmusikk fra Vittula" av Mikael Niemi? Der kan du lese om verre bryllup og masse annet morsomt!)
Gammel 14-03-2002, 21:37   #9
VIP-Medlem

Acsa sin avatar

Medlem siden: Dec 2001
Sted: Nittedal
Meldinger: 5,454
Acsa har en strålende fremtid.Acsa har en strålende fremtid.Acsa har en strålende fremtid.Acsa har en strålende fremtid.Acsa har en strålende fremtid.Acsa har en strålende fremtid.Acsa har en strålende fremtid.Acsa har en strålende fremtid.Acsa har en strålende fremtid.Acsa har en strålende fremtid.Acsa har en strålende fremtid.

Vårt ble veldig passe sånn, synes jeg. Vi hadde både familie og masse venner, ca. halvparten av hvert. Da åpnet baren etter at kakene med kaffe avec var begynt på, og på tross av gratis bar og en diger guttegjeng fra Kløfta var folk bare i godt humør fram til sånn i to-tida, da vi dro. Festen slutta tre, men så trilla vennene våre ned bakken til campingplassen der ungdommene bodde, og svigerfar sendte med dem alle spritflaskene som var påbegynt, så der ble det litt hardere fyll utover til morrakvisten --- men heldigvis langt unna gamle tanter og foreldrene mine...
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 08:05.