Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Høytider
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 12-03-2004, 09:53   #1
Supermedlem

Solregn sin avatar

Medlem siden: Mar 2003
Sted: Oslo
Meldinger: 898
MP Rating: 0% (0)
Solregn er fantastisk mot andre.Solregn er fantastisk mot andre.Solregn er fantastisk mot andre.Solregn er fantastisk mot andre.Solregn er fantastisk mot andre.Solregn er fantastisk mot andre.Solregn er fantastisk mot andre.Solregn er fantastisk mot andre.Solregn er fantastisk mot andre.Solregn er fantastisk mot andre.Solregn er fantastisk mot andre.
Gifte seg for andre gang, men hvordan?

Jeg og er forlovet, men vi har ikke satt noen dato for bryllupet. Det er flere grunner til det, men hovedgrunnen er vel at jeg har vært gift før, og det er bare ca. tre og et halvt år siden mitt første bryllup. Min eksmann flyttet ut bare et par-tre måneder etter bryllupet, så jeg føler på en måte at jeg aldri har vært gift, har bare hatt ett bryllup!

Det jeg trenger hjelp fra dere til nå, er å komme med forslag til hvordan ett bryllup nr. to kan gjennomføres! For meg er det jo 2. gang, men for vil det jo være første.

Kan vi ha kirkebryllup? Hvit kjole? Mange gjester?

Eller må vi la det gå litt i "det stille" siden jeg har vært gift før?

Hvordan ville du som gjest i mitt bryllup ha tenkt?

Dersom det er andre her som har vært gift før, så skjønner dere kanskje at jeg har litt tanker rundt dette. Er f.eks. redd for at gjestene skal sammenligne med "forrige gang" osv.

Tips, forslag, tanker og erfaringer mottas med takk!

Solregn er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-03-2004, 10:03   #2
Seniormedlem

CarinaL sin avatar

Sted: Bodø
Meldinger: 2,709
CarinaL har mye å være stolt av.CarinaL har mye å være stolt av.CarinaL har mye å være stolt av.CarinaL har mye å være stolt av.CarinaL har mye å være stolt av.CarinaL har mye å være stolt av.CarinaL har mye å være stolt av.CarinaL har mye å være stolt av.CarinaL har mye å være stolt av.CarinaL har mye å være stolt av.CarinaL har mye å være stolt av.

Hva vil mannen din? Er han av den typen som alltid har sett for seg et bryllup med hvit brud og i kirken?
Siden du har vært med på dette før syntes jeg hans mening skal veie tungt her. Mange menn har også drømmer om hvordan ens eget bryllup skal være. Selvfølgelig skal dere være to om dette, men hør på hva han har å si.

Jeg mener at selv om du har giftet deg før kan du ha bryllup med hvit kjole og i kirken. De som kjenner deg vet jo hva som har skjedd og vil nok ikke tenke på at dette har du jo gjort før. Dette med hvit brud står jo for at man er uskyldig og urørt (jomfru) og det var du vel ikke i første bryllupet heller?

Bloggen min!
CarinaL er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-03-2004, 10:19   #3
Supermedlem

pippo sin avatar

Medlem siden: Aug 2003
Sted: oslo
Meldinger: 521
pippo er fantastisk mot andre.pippo er fantastisk mot andre.pippo er fantastisk mot andre.pippo er fantastisk mot andre.pippo er fantastisk mot andre.pippo er fantastisk mot andre.pippo er fantastisk mot andre.pippo er fantastisk mot andre.pippo er fantastisk mot andre.pippo er fantastisk mot andre.pippo er fantastisk mot andre.

Hei! Skal prøve å svare jeg også, men sier som Carina at det viktigste er selvsagt hva du og mannen tenker selv!
Selvsagt kan du ha kirkebryllup, hvit kjole, masse gjester og hele den pakka. Det er det jo bare dere som bestemmer. Om gjestene vil tenke på at det er andre gang? Ja, det vil de selvsagt. Sannsynligvis vil de fleste være glade på deres vegne, og håpe det går bra med dere to! Enten man vil eller ikke er det lett å trekke sammenlikninger, hvertfall hvis bryllupet blir noenlunde likt... Hvis man legger opp det tradisjonelle løpet, med taler etc. vil selvsagt gjestene erindre talene fra forrige gang, kanskje "humre" litt godmodig for seg selv, og kanskje til og med noen vil dra en spøk om temaet (hvis det er vanlig i disse familiene da...). Alle som er glade i dere vil selvsagt være glade på deres vegne!!
Så, hvis det hadde vært meg som hadde vært brudgom (hadde vært litt rart....), ville jeg nok satset på noe helt annet, et annerledes bryllup. Hvis jeg var bruden (håper jeg ikke skal gifte meg en gang til da...), tror jeg også jeg ville skapt en opplevelse som var helt annerledes. MEN, heldigvis er det bare dere som vet hva som er best for dere!

Tips: Vi reiste til Roma og giftet oss, bare vi to. Deilig langhelg uten barn for første gang! Veldig lite stress, masse kos og veldig høytidelig! Så hadde vi middag med foreldre da vi kom hjem, og vennefest på halvtårsdagen.

Lykke til, uansett hva dere velger!
pippo er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-03-2004, 11:01   #4
Seniormedlem

Tito sin avatar

Medlem siden: Oct 2002
Meldinger: 2,941
Tito har mye å være stolt av.Tito har mye å være stolt av.Tito har mye å være stolt av.Tito har mye å være stolt av.Tito har mye å være stolt av.Tito har mye å være stolt av.Tito har mye å være stolt av.Tito har mye å være stolt av.Tito har mye å være stolt av.Tito har mye å være stolt av.Tito har mye å være stolt av.

Hva ønsker mannen din?

Det er vanskelig å sitte å si hva dere bør eller ikke bør gjøre. Gjør det dere føler for. Selv tror jeg at jeg hadde valgt et stille og rolig bryllup - kanskje noe lignende slik Pippo gjorde det...uten særlig mye gjester og styr. Men det er meg
Tito er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-03-2004, 11:12   #5
Supermedlem

Solregn sin avatar

Meldinger: 898
Solregn er fantastisk mot andre.Solregn er fantastisk mot andre.Solregn er fantastisk mot andre.Solregn er fantastisk mot andre.Solregn er fantastisk mot andre.Solregn er fantastisk mot andre.Solregn er fantastisk mot andre.Solregn er fantastisk mot andre.Solregn er fantastisk mot andre.Solregn er fantastisk mot andre.Solregn er fantastisk mot andre.

Tja... hva ønsker han? Det har jeg egentlig aldri fått noe klart svar på, han er veldig opptatt av at alt skal være opp til meg, siden det er jeg som har "problematiske tanker" rundt det...

Solregn er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-03-2004, 13:19   #6
Veteranmedlem

Anne M sin avatar

Medlem siden: Sep 2002
Sted: Bergen
Meldinger: 3,234
Anne M har en strålende fremtid.Anne M har en strålende fremtid.Anne M har en strålende fremtid.Anne M har en strålende fremtid.Anne M har en strålende fremtid.Anne M har en strålende fremtid.Anne M har en strålende fremtid.Anne M har en strålende fremtid.Anne M har en strålende fremtid.Anne M har en strålende fremtid.Anne M har en strålende fremtid.

Gjør det som er riktig for dere, om det er stort bryllup med hvit kjole i kirken, hos byfogden eller i utlandet.
Hva er viktigst for deg? At "alle andre" forstår valget ditt eller at du selv og mannen din er fornøyd?
Om mannen din ønsker at du velger, så gjør det

Lykke til!
Gammel 12-03-2004, 13:29   #7
VIP-Medlem

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Feb 2002
Meldinger: 8,728
Polyanna har et ubeskrivelig bra rykte.Polyanna har et ubeskrivelig bra rykte.Polyanna har et ubeskrivelig bra rykte.Polyanna har et ubeskrivelig bra rykte.Polyanna har et ubeskrivelig bra rykte.Polyanna har et ubeskrivelig bra rykte.Polyanna har et ubeskrivelig bra rykte.Polyanna har et ubeskrivelig bra rykte.Polyanna har et ubeskrivelig bra rykte.Polyanna har et ubeskrivelig bra rykte.Polyanna har et ubeskrivelig bra rykte.

At man har gjort det før bør i hvert fall ikke tvinge en til å skulle gjøre det mer "beskjedent" enn man egentlig ønsker andre gang!

Men jeg tror kanskje jeg ville lagt opp til at det var litt annerledes denne gangen enn sist. Om det var på ditt hjemsted med 100% tradisjonelt kirkebryllup og 100% tradisjonell middag sist, så kanskje dere denne gangen kan
- Ta med nærmeste familie og nærmeste vennene på en fjellkirke eller lignende?
- Reise til Roma først og ha en heidundrande vennefest senere
- Gifte dere på en sjømannskirke i Spania, med nærmeste familien og forlovere til stede
- Ha utendørsbryllup i skjærgården, med grillmat i telt etterpå

Bare noen tanker.

Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-03-2004, 15:39   #8
Seniormedlem

viwi sin avatar

Medlem siden: Jul 2003
Meldinger: 1,978
viwi har mye å være stolt av.viwi har mye å være stolt av.viwi har mye å være stolt av.viwi har mye å være stolt av.viwi har mye å være stolt av.viwi har mye å være stolt av.viwi har mye å være stolt av.viwi har mye å være stolt av.viwi har mye å være stolt av.viwi har mye å være stolt av.viwi har mye å være stolt av.

Har han også vært gift før? HVordan vil han ha det? Det er kanskje best å finne ut av sånne ting først. Syns det er helt greit å gifte seg for andre gang og ha stor fest, hvit kjole og hele pakka, men begge må jo føle at det er den type feiring som er riktig
Gammel 12-03-2004, 19:43   #9
Veteranmedlem

Angelique sin avatar

Medlem siden: Apr 2003
Sted: Øst i landet
Meldinger: 3,155
MP Rating: 100% (3)
Angelique har et ubeskrivelig bra rykte.Angelique har et ubeskrivelig bra rykte.Angelique har et ubeskrivelig bra rykte.Angelique har et ubeskrivelig bra rykte.Angelique har et ubeskrivelig bra rykte.Angelique har et ubeskrivelig bra rykte.Angelique har et ubeskrivelig bra rykte.Angelique har et ubeskrivelig bra rykte.Angelique har et ubeskrivelig bra rykte.Angelique har et ubeskrivelig bra rykte.Angelique har et ubeskrivelig bra rykte.

Solregn : dere kan selvfølgelig gifte dere i kirken med hvit kjole , mange gjester og alt det der, etter min mening.
Hadde jeg vært gjest hadde jeg ikke syntes hverken det ene eller andre, eller sammenlignet
Som du sier, du føler ikke at du har vært gift men bare hatt et bryllup, men nå er det helt anderledes siden dere har vesle Vegard sammen og da blir rammen rundt en helt annen.

Så det var noen som hadde forslag feks vielse i en fjellkirke, utenlands etc.
Giftet du deg i hjemkirken din første gang?
Kanskje jeg personlig ville valgt en annen kirke denne gangen dersom det var tilfelle.

Dere kan jo også gjøre en helt annen vri på selve selskapet denne gangen. Vet ikke hva dere gjorde første gang, men regner med at det var tradisjonelt.
Akkurat der har jeg ikke noe forslag
Ville kanskje også valgt en annen årstid enn første gang.
Feks dersom du gifter deg på høsten nå, kan tema være røsslyng i kirken og ellers og høstfarger.

Har ikke gode forslag til deg hva du kan gjøre, men noen tanker bare egentlig.
Gammel 14-03-2004, 20:46   #10
Veteranmedlem

vicci sin avatar

Medlem siden: Nov 2003
Meldinger: 4,732
MP Rating: 100% (3)
vicci har et ubeskrivelig bra rykte.vicci har et ubeskrivelig bra rykte.vicci har et ubeskrivelig bra rykte.vicci har et ubeskrivelig bra rykte.vicci har et ubeskrivelig bra rykte.vicci har et ubeskrivelig bra rykte.vicci har et ubeskrivelig bra rykte.vicci har et ubeskrivelig bra rykte.vicci har et ubeskrivelig bra rykte.vicci har et ubeskrivelig bra rykte.vicci har et ubeskrivelig bra rykte.

Hadde neppe giftet meg som hvit brud i kirken for 2. gang. Men det kommer jo litt an på hva forloveden din vil. Jeg hadde hatt på meg en nydelig selskapskjole, og kanskje hatt en seremoni ute, eller reist bort.

Er gift nå, men det blir nok skilsmisse her i gården..

Uansett, lykke til!!!!!!!!

Er på slankern. -11 kg. 10 kg igjen:-(
vicci er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 08:31.