Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Høytider

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 15-10-2007, 20:30   #1
Medlem

Medlem siden: May 2006
Sted: Østlandet
Meldinger: 412
MP Rating: 0% (0)
Sofus-mor har mye å være stolt av.Sofus-mor har mye å være stolt av.Sofus-mor har mye å være stolt av.Sofus-mor har mye å være stolt av.Sofus-mor har mye å være stolt av.Sofus-mor har mye å være stolt av.Sofus-mor har mye å være stolt av.Sofus-mor har mye å være stolt av.Sofus-mor har mye å være stolt av.Sofus-mor har mye å være stolt av.Sofus-mor har mye å være stolt av.
Halloween...??

Hvilken dato er det egentlig?

Har ikke helt bestemt meg for om jeg bare skal koble ut ringeklokka i år eller om jeg skal ta imot "gjestene".
Gammel 15-10-2007, 20:37   #2
Moderator

Diddlina sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Sted: Grandiosabygda ;-)
Meldinger: 6,094
MP Rating: 100% (2)
Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Halloween...??

31. oktober

Synest dagen er litt morsom eg Deler ut masse godteri, baker halloween-muffins og pynter ved inngangsdøra...
Gammel 17-10-2007, 09:10   #3
Medlem

Medlem siden: May 2006
Sted: Østlandet
Meldinger: 412
Sofus-mor har mye å være stolt av.Sofus-mor har mye å være stolt av.Sofus-mor har mye å være stolt av.Sofus-mor har mye å være stolt av.Sofus-mor har mye å være stolt av.Sofus-mor har mye å være stolt av.Sofus-mor har mye å være stolt av.Sofus-mor har mye å være stolt av.Sofus-mor har mye å være stolt av.Sofus-mor har mye å være stolt av.Sofus-mor har mye å være stolt av.

Det er mer det at hvis det blir mye flying på døra på kvelden er jeg redd de vekker snuppa. Egentlig har jeg litt ambivalent forhold til dagen. Synes de små som kommer er veldig søte der se står utkledd og håpefulle, mens de som nærmer seg tenårene er ikke fullt så søte etter min mening.

Da foreldrene mine gikk tomme for godteri i forfjord fikk de masse egg på døra. Sånt er ikke så sjarmerende.
Gammel 23-10-2007, 15:53   #4
Supermedlem

Simba 1 sin avatar

Medlem siden: Oct 2002
Sted: ved fjord og fjell
Meldinger: 1,057
Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.

Jeg er heller ikke overvettes begeistret for at vi adopterer slike tulle-skikker fra USA, selv om alle-helgensdag gjerne er en gammel religiøs tradisjon i mange land.

Men jeg stiller alltid klar med snop, og alle som kommer, får litt.

Lurer veldig på om poden er "stor nok" til å gå rundt i år, og isåfall- hvor sannsynlig er det da at lillesøster ikke har lyst til å være med også?? Hun eeelsker jo alt storebror gjør!
Gammel 23-10-2007, 16:37   #5
Seniormedlem

Sissel sin avatar

Medlem siden: Nov 2001
Sted: Nordland
Meldinger: 2,209
Sissel har et ubeskrivelig bra rykte.Sissel har et ubeskrivelig bra rykte.Sissel har et ubeskrivelig bra rykte.Sissel har et ubeskrivelig bra rykte.Sissel har et ubeskrivelig bra rykte.Sissel har et ubeskrivelig bra rykte.Sissel har et ubeskrivelig bra rykte.Sissel har et ubeskrivelig bra rykte.Sissel har et ubeskrivelig bra rykte.Sissel har et ubeskrivelig bra rykte.Sissel har et ubeskrivelig bra rykte.

Det er en ufordragelig tradisjon, og jeg skal gjøre alt som står i min makt for å unngå noen som helst slags "markering" av dagen.
Tenk å sende ungene sine ut for å tigge snop hos gudoghvermann
Og for ikke å snakke om alle de uoppdragne ungene som kaster egg på ytterdører og tvinner biler inn i dopapir bare for at de ikke får noe snop.
Nei, jeg går i dekning !!!!!!
Gammel 23-10-2007, 16:48   #6
Æresmedlem

Niobe sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Rogaland
Meldinger: 18,289
MP Rating: 100% (4)
Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.

Halloween er forkastelige greier. "Gi oss godteri, eller så kaster vi egg på huset ditt"? Her deles ikke ut så mye som en sjokoladesmule, og jeg skrur av ringeklokken så ikke Mathias vekkes. Kaster noen egg, så kaster jeg igjen.
Reinhold Niebuhr

Hjertemamma med hjertebarnet'05 Støtt LHL!

Niobe er logget av   Svar med sitat
Gammel 23-10-2007, 16:50   #7
Seniormedlem

Sissel sin avatar

Medlem siden: Nov 2001
Sted: Nordland
Meldinger: 2,209
Sissel har et ubeskrivelig bra rykte.Sissel har et ubeskrivelig bra rykte.Sissel har et ubeskrivelig bra rykte.Sissel har et ubeskrivelig bra rykte.Sissel har et ubeskrivelig bra rykte.Sissel har et ubeskrivelig bra rykte.Sissel har et ubeskrivelig bra rykte.Sissel har et ubeskrivelig bra rykte.Sissel har et ubeskrivelig bra rykte.Sissel har et ubeskrivelig bra rykte.Sissel har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Niobe
Kaster noen egg, så kaster jeg igjen.
Kanskje det var en god ide, jeg setter meg i yttergangen med et stort lager av egg og bare fyrer løs når noen ringer på døren
Gammel 23-10-2007, 17:24   #8
Seniormedlem

minerva sin avatar

Medlem siden: Jul 2002
Sted: Trondhjem
Meldinger: 1,993
minerva har en strålende fremtid.minerva har en strålende fremtid.minerva har en strålende fremtid.minerva har en strålende fremtid.minerva har en strålende fremtid.minerva har en strålende fremtid.minerva har en strålende fremtid.minerva har en strålende fremtid.minerva har en strålende fremtid.minerva har en strålende fremtid.minerva har en strålende fremtid.

Hærverk er uakseptabelt, bare for å det sagt! Men sånn ellers:

Jeg elsker Halloween! Det er jo en fantastisk dag med skumle leker, godteri og artige kostymer. Jeg skjærer ut gresskarlykt og ordner utkledning til ungenes halloween party på skolen

Og til alle de surmaga folkene som akker seg over importerte skikker: Hvor mange høytider tror dere vi har her i landet som opprinnelig hører til her?

Hører aldri at noen syter og bærer seg over verken karneval i februar eller Santa Lucia...
Gammel 23-10-2007, 17:28   #9
Seniormedlem

Trolljenta25 sin avatar

Medlem siden: May 2005
Sted: Gode gamle Moss
Meldinger: 1,656
Trolljenta25 har en strålende fremtid.Trolljenta25 har en strålende fremtid.Trolljenta25 har en strålende fremtid.Trolljenta25 har en strålende fremtid.Trolljenta25 har en strålende fremtid.Trolljenta25 har en strålende fremtid.Trolljenta25 har en strålende fremtid.Trolljenta25 har en strålende fremtid.Trolljenta25 har en strålende fremtid.Trolljenta25 har en strålende fremtid.Trolljenta25 har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av minerva
Hærverk er uakseptabelt, bare for å det sagt! Men sånn ellers:

Jeg elsker Halloween! Det er jo en fantastisk dag med skumle leker, godteri og artige kostymer. Jeg skjærer ut gresskarlykt og ordner utkledning til ungenes halloween party på skolen

Og til alle de surmaga folkene som akker seg over importerte skikker: Hvor mange høytider tror dere vi har her i landet som opprinnelig hører til her?

Hører aldri at noen syter og bærer seg over verken karneval i februar eller Santa Lucia...
Må vel være fordi i Norge er det mange som mener at Halloween er en satanistisk høytid?

Mamma til to flotte jenter, juni-98 og juli-05
Trolljenta25 er logget av   Svar med sitat
Gammel 23-10-2007, 17:35   #10
Seniormedlem

Mette-marit sin avatar

Medlem siden: Jul 2003
Meldinger: 2,576
Mette-marit har et ubeskrivelig bra rykte.Mette-marit har et ubeskrivelig bra rykte.Mette-marit har et ubeskrivelig bra rykte.Mette-marit har et ubeskrivelig bra rykte.Mette-marit har et ubeskrivelig bra rykte.Mette-marit har et ubeskrivelig bra rykte.Mette-marit har et ubeskrivelig bra rykte.Mette-marit har et ubeskrivelig bra rykte.Mette-marit har et ubeskrivelig bra rykte.Mette-marit har et ubeskrivelig bra rykte.Mette-marit har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Niobe
Halloween er forkastelige greier. "Gi oss godteri, eller så kaster vi egg på huset ditt"? Her deles ikke ut så mye som en sjokoladesmule, og jeg skrur av ringeklokken så ikke Mathias vekkes. Kaster noen egg, så kaster jeg igjen.
Tææhæææ.. fy søren, jeg syns jeg ser overskriften; en dame gikk amokk med egg og utløste eggekrig med ungdommene... Jeg vil se!!!

Sist endret av Mette-marit; 23-10-2007 kl 20:17.
Mette-marit er logget av   Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 01:41.