Jeg tenker en del rundt sånne ting...nå er jo Ida Louise for liten til å skjønne hva en nisse er...men jeg og mannen min har snakket en del på dette...nisse, påskehare,tannfe osv.
Jeg for min del, har ikke lyst til å lyve til Ida Louise og si at "jo, julenissen finnes."

Men jeg har heller ikke lyst til å ta fra henne den spenningen som det er med julenisse heller....eller skal jeg si skrekkblanda fryd?? For det var sånn jeg opplevde det som barn.
Og mine foreldre sa at nisse fantes.
Jeg glemmer aldri den dagen jeg fant ut at nisse faktisk IKKE fantes!!

Jeg følte meg sviktet,og følte at jeg kunne aldri, aldri stole på mine foreldre igjen!!! At de hadde lyvet til meg såååå lenge, kunne jeg ikke fatte,.
Mitt eneste faste holdpungt hadde rett og slett lurt meg!
Jeg husker at jeg lovte meg selv at jeg kom aldri til å lyve for mine barn, ALDRI!!!
Men nå er jeg voksen da....og hva sier man egentilg til sine barn om dette her?
Jeg og mannen min snakket som sagt om dette her, her en kveld.
Og VI kom frem til at den dagen Ida Louise spør oss om nissen finnes, så kommer vi til å spille på hennes fantasi, og si at, noen tror på nissen...hva tror du?
Vi kommer heller ikke til å ha noen utkledd som nisse på juleaften.
Hun kommer jo til å se at det er mange julenisser rundt omkring...på butikker og i gatene...og å si at "det der er ikke den orntlige nissen...han kommer jo bare på juleaften han!" det kommer jeg aldri til å si.
Hvordan er det med dere?? Hvordan gjør dere det? Har dere nisse, og hvorfor? Har dere da isåfall god samvittighet når dere lyver til barna deres?
Nysjerrig i kveld jeg..