Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Høytider
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 16-11-2002, 18:49   #1
Vesla
Gjest

Meldinger: n/a
Har du en favoritt julesang??

Har nettopp lastet ned og brent årets jule-cd. I den anledning lurer jeg på hvilke julesanger som er deres favoritter??

Min er Deilig er jorden.... Vet ikke hvorfor men den er helt spesiell synes jeg. Julen blir ikke den samme uten.....
Liker også veldig godt den sangen av Rolf Just Nilsen - Julekveld i skogen. Den er litt trist, men det går heldigvis bra til slutt!!

Så nå har jeg lyttet litt på julesanger og da blir jeg jammen i julestemning med en gang.. Håper den holder seg frem til jul da!!!
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-11-2002, 18:56   #2
Seniormedlem

Babymamma sin avatar

Medlem siden: Sep 2002
Sted: Sunnmøre
Meldinger: 1,741
MP Rating: 0% (0)
Babymamma er et navn alle kjenner.Babymamma er et navn alle kjenner.Babymamma er et navn alle kjenner.Babymamma er et navn alle kjenner.Babymamma er et navn alle kjenner.Babymamma er et navn alle kjenner.Babymamma er et navn alle kjenner.Babymamma er et navn alle kjenner.Babymamma er et navn alle kjenner.Babymamma er et navn alle kjenner.Babymamma er et navn alle kjenner.

Min favoritt er "nå er den hellige time" (er ikke sikker på om det er det den heter) men når oslo gospelkor synger den får jeg frysninger nedover ryggen!!!
Gammel 16-11-2002, 19:16   #3
tidligere bruker
Gjest

Jeg innbiller meg at de to sangene over her er den samme jeg,er det jeg som tar feil nå eller??

Synes bare å huske det det fra barneskolen jeg...

Correct me if I`m wrong!!!
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-11-2002, 19:24   #4
VIP-Medlem

Mondeo sin avatar

Medlem siden: Nov 2001
Sted: Rogaland
Meldinger: 5,804
Blogginnlegg: 11
MP Rating: 100% (1)
Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.

"Deilig er jorden" har alltid vært min julesang.Den gir meg frysninger.
Ellers så er jeg veldig glad i "O come all ye faithful" ,"O helga natt" og "Det kimer nå til julefest".
Gleder meg som en unge til jul!!!!

Mondeo er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-11-2002, 19:29   #5
tidligere bruker
Gjest

Nå er den hellige time
Vi står i stjerneskinn
Og hører klokkene kime
Nå ringes julen inn.

Englene synger høyt i kor
synger om fred på vår jord.
Verden var aldri helt forlatt
En stjerne skinner i natt.

En nyfødt kjærlighet sover
Nå er Guds himmel nær
Vår lange vandring er over
Stjernen har stanset her.

Englene synger høyt i kor.....

Mellomspill - vers

Englene synger høyt i kor......

Se himlen ligger og hviler
På jordens gule strå
Vi står rundt krybben og smiler
For vi er fremme nå

Her kan vi drømme om den fred
Som vi skal eie engang
For dette barn har himnlen med
Og jorden fylles med sang

Var det jeg viste jeg at "Nå er den hellige time" og "En stjerne skinner i natt" er en og samme sang!!

Den er utrolig nydelig..
Gammel 16-11-2002, 19:35   #6
Sisa
Gjest

Oh holy night. Den forbinder jeg veldig med jul. Også mange av barnesangene da. Spesielt musevisa
Gammel 16-11-2002, 19:56   #7
Æresmedlem

Nennemor sin avatar

Medlem siden: Nov 2001
Meldinger: 32,578
Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.

Deilig er jorden er den absolutte favoritten, men Jussi Björling og O helga natt, kommer på en god annenplass!

Er man litt munter av sans og sinn, går gjennom livet med søkende trinn,
gleder seg litt over andres hell- da kommer lykken helt av seg selv
Nennemor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-11-2002, 20:06   #8
Guttemamsebamse
Gjest

Jeg har nok flere favoritter jeg:
* O helga natt
* Joy to the world
* Little drummer boy
* En stjerne skinner i natt

Gleder meg til jul jeg nå, og ikke minst adventstiden...
Gammel 16-11-2002, 21:29   #9
Supermedlem

Selma sin avatar

Medlem siden: Feb 2002
Sted: Trondheim
Meldinger: 803
Selma har mye å være stolt av.Selma har mye å være stolt av.Selma har mye å være stolt av.Selma har mye å være stolt av.Selma har mye å være stolt av.Selma har mye å være stolt av.Selma har mye å være stolt av.Selma har mye å være stolt av.Selma har mye å være stolt av.Selma har mye å være stolt av.Selma har mye å være stolt av.

"O helga natt" er en av de fineste julesangene, tror jeg. Sitter faktisk her og hører på julemusikk akkurat nå - gubben er borte i kveld. Hadde han hørt hva jeg holdt på med så hadde han nok trodd at det hadde klikket helt for meg.

Generelt liker jeg klassisk julemusikk best - har to plater med Nidarosdomens Guttekor. Med de er julestemningen sikret! Jeg håper at jeg kommer med på konserten deres i Nidarosdmen helga før jul!
Gammel 16-11-2002, 21:48   #10
Supermedlem

Lene2 sin avatar

Medlem siden: Jan 2002
Sted: Spania
Meldinger: 846
Lene2 er bare skikkelig grei.Lene2 er bare skikkelig grei.Lene2 er bare skikkelig grei.Lene2 er bare skikkelig grei.Lene2 er bare skikkelig grei.Lene2 er bare skikkelig grei.Lene2 er bare skikkelig grei.Lene2 er bare skikkelig grei.Lene2 er bare skikkelig grei.Lene2 er bare skikkelig grei.Lene2 er bare skikkelig grei.

Har flere !!

*En stjerne skinner i natt
*Du grønne glitrende tre (Er ikke sikker på om det er tittelen...)
*Deilig er jorden
*I belive in Santa C. Med Dolly Parton !!!! Svigerfamilien min MÅ spille den et par ganger før middagen på julaften

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 08:15.