Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Høytider
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 18-03-2002, 16:33   #1
VIP-Medlem

Nuta sin avatar

Medlem siden: Feb 2002
Sted: Ullensaker
Meldinger: 5,671
MP Rating: 0% (0)
Nuta har et ubeskrivelig bra rykte.Nuta har et ubeskrivelig bra rykte.Nuta har et ubeskrivelig bra rykte.Nuta har et ubeskrivelig bra rykte.Nuta har et ubeskrivelig bra rykte.Nuta har et ubeskrivelig bra rykte.Nuta har et ubeskrivelig bra rykte.Nuta har et ubeskrivelig bra rykte.Nuta har et ubeskrivelig bra rykte.Nuta har et ubeskrivelig bra rykte.Nuta har et ubeskrivelig bra rykte.
Har lyst, men ikke råd.

Hei!

Jeg har veldig lyst til og gifte meg snart men økonomien setter en stopper for den store festen. Synes det er litt for gæli og ta opp lån for og gifte seg!

Tenker at det må være en løsning hvor det ikke koster så mye , men at vi fortsatt kan ha mange gjester! Fikk en ide om at det går an og ha spleise lag hvor alle tar med seg litt mat hver sånn at vi kan ha koldtbord, men det passer seg kansje ikke i et bryllup?

Forslag noen??

Nuta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-03-2002, 17:33   #2
VIP-Medlem

Mondeo sin avatar

Medlem siden: Nov 2001
Sted: Rogaland
Meldinger: 5,804
Blogginnlegg: 11
MP Rating: 100% (1)
Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.

Hei Nuta

Fint at du har lyst å gifte deg da Et bryllup trenger nødvendigvis ikke å koste masse penger,det er alt etter hva man selv legger opp til.
F.eks så kan dere jo ha bryllupet om sommeren og invitere til hageselskap med grillmat.Slipper utgifter til lokale,og grillmat er definitivt billigere enn 3-retters middag
Spleiselag synes jeg også er en fin idé. Jeg er sikker på at familie og venner er med på det,og sånn sparer dere masse penger.Ikke minst blir festen da ekstra spesiell for gjestene,i og med at de selv har bidratt til å lage et flott koldtbord.
Vi skal selv ha koldtbord i bryllupet,og skal leie et billig,men veldig bra lokale.All pynt ordner vi selv,og sparer masse på det.Så gifter vi oss i bunad og sparer tusenvis av kroner på brudekjole.Så er det jo såååå nydelig med bunad da
Synes absolutt dere bør vurdere bryllup siden dere har så lyst å gifte dere. Og det er jo dere selv som bestemmer hvordan det skal gjøres.Er det spleisefest som passer dere best,ja da gjør dere det.Synes det er helt topp jeg!
Sikker noen som har flere gode idéer til hvordan dere kan holde en billig fest.Lykke til,og gi en liten tilbakemelding på hva dere kommer fram til da Det er så morro med bryllup!!

Mondeo er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-03-2002, 18:37   #3
Veteranmedlem

Kaija sin avatar

Medlem siden: Nov 2001
Sted: Telemark
Meldinger: 3,039
Kaija har en strålende fremtid.Kaija har en strålende fremtid.Kaija har en strålende fremtid.Kaija har en strålende fremtid.Kaija har en strålende fremtid.Kaija har en strålende fremtid.Kaija har en strålende fremtid.Kaija har en strålende fremtid.Kaija har en strålende fremtid.Kaija har en strålende fremtid.Kaija har en strålende fremtid.

Vi var nylig i et spleiselagsbryllup. Alle bidro med mat eller tjenester. Det var et fint bryllup, og jeg tror mange av gjestene følte seg ekstra fornøyde fordi vi vikk være med på å gjøre dagen fin for brudeparet. Jeg syntes det passet fint i et bryllup, jeg.

Kaija

"Å mektige feer! Gi mitt barn i faddergave ikke bare helse og skjønnhet og rikdom og alt det der som dere pleier å komme stikkende med. Gi mitt barn lesehunger, det ber jeg om med brennende hjerte. For jeg vil så gjerne at mitt barn skal få i sin hånd nøkkelen til eventyrlandet, hvor man kan hente den skjønneste av alle gleder - slik burde hver eneste mamma tenke!"
Astrid Lindgren
Kaija er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-03-2002, 12:09   #4
Trulte1
Gjest

Meldinger: n/a

En annen måte å få et billig selskap på er at i stede for å gi gaver kan gjestene betale 150-200 kr hver.

Har hørt om flere som har gjort det på denne måten.

Eller hvorfor ikke stikke av å gifte dere i all hemmelighet? Pakk kofferten og reis til Roma, Paris eller et annet sted. Når sermonien er vel overstått kan dere ringe hjem og fortelle nyheten!

Hvis jeg en gang skal gifte meg blir det sikkert dette alternativet.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-03-2002, 12:26   #5
VIP-Medlem

Acsa sin avatar

Medlem siden: Dec 2001
Sted: Nittedal
Meldinger: 5,454
Acsa har en strålende fremtid.Acsa har en strålende fremtid.Acsa har en strålende fremtid.Acsa har en strålende fremtid.Acsa har en strålende fremtid.Acsa har en strålende fremtid.Acsa har en strålende fremtid.Acsa har en strålende fremtid.Acsa har en strålende fremtid.Acsa har en strålende fremtid.Acsa har en strålende fremtid.

Klart man kan ha spleiselag! Må innrømme jeg synes det høres koseligere ut enn det å be gjestene betale penger i stedet for gave.

Spleiselag til koldtbord er jo greit å få til, det må bare være noen som administrerer det litt og har oversikten over hva folk har med.

Grillmat går det jo også ann at folk har med, og så står dere for salat, brød og annet tilbehør. Litt risky kanskje, med våre regnvåte sommere....?

Det går an å ikke ha middag også, "bare" kaffe med fest etterpå, også kjøre spleisevariant på kakene. Det er jo mange som har middag som ikke inviterer alle til middagen, og bare har nærmeste familie til middag. Da går det ann å bruke en resturant også, også går brudeparet med foreldre, søsken og forlovere ut og spiser, også er det fest etterpå. Mindre stress og styr....

Lykke til!
Gammel 24-03-2002, 16:22   #6
Shady
Gjest

Meldinger: n/a

Jeg og min samboer har nå vært sammen i 8 år snart. Vi har alltid hatt lyst til å gifte oss, men har aldri hatt råd til det, og kommer helle rikke til å få råd til det store bryllupet jeg alltid har ønska meg.

Så vi bestemte oss nå i januar at i sommer skal vi gifte oss uansett. Jeg har vært heldig å få kjøpt meg kjole via KvinneGuiden til en liten pris. Kjoler til jentene fant jeg på salg på i februar til 75,- pr stk. Og Alex fikk seg dress av ei venninne til en billig penge.

Så når vi skal gifte oss, skal min pappa betale middagen for 9 voksne og 5 barn. Vi skal be bare foreldre og forlovere. Søsken og venner får komme på kaffe senere på dagen.
Ringene skal mine svigers betale.
Mamma og hennes mann kjøper en gave eller gir oss penger etter ønske, og de skal vi bruke på ferietur til sommern.

Så slik har vi klart å få til et bryllup. Endelig. Så dyrt er det ikke nødt til å bli.

Vi skal gifte oss hos byfogden den 12 juli.

Lykke til, håper du en dag får gifte deg, tross dårlig økonomi.

Sist endret av Shady; 24-03-2002 kl 16:24.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 08:03.