Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Høytider
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 23-10-2007, 13:12   #1
Medlem

linemor81 sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
Meldinger: 455
MP Rating: 0% (0)
linemor81 er fantastisk mot andre.linemor81 er fantastisk mot andre.linemor81 er fantastisk mot andre.linemor81 er fantastisk mot andre.linemor81 er fantastisk mot andre.linemor81 er fantastisk mot andre.linemor81 er fantastisk mot andre.linemor81 er fantastisk mot andre.linemor81 er fantastisk mot andre.linemor81 er fantastisk mot andre.linemor81 er fantastisk mot andre.
Question Hva er deres juletradisjoner?

Nå er det ikke lenge til jul

I fjor feiret vi vår første jul hjemme hos oss, helt alene. Og det var så deilig, godt å få sine egene tradisjoner.

Så nå vil jeg gjerne høre deres juletradisjoner, så kanskje vi kan stjele noen av deres og

Her er vår jul:

I begynnelsen av desember har vi juleverksted der vi lager pynt og noen pakker til besteforeldre. Så er det en dag med baking.

Lillejulaften er det pynting av juletre. Min mann har en oppgave til hver av jentene, f.eks. eldste fester alltid stjernen.
Når de små er i seng bærer vi inn alle pakkene ( så artig å se ansiktet til jentene om morgenen), rydder og gjør alt klart.

Julaften starter med en laaang frokost forran tven ( eneste dagen i året vi spiser forran tven, så det er stas), ser da alle disney, askepott osv. Steller og pynter oss før det er lunch, julegrøt med mandel. Premien er selvfølgelig en stooor marsipangris. Rett etter grøten kommer nissen med en liten presang.
Kl 16.30/17.00 reiser vi på graven å tenner lys. Og når vi kommer hjem er det middag (pinnekjøtt )og så er det pakker!!
Deler ut alle pakkene og så går vi rund juletreet før vi åpner pakkene, alle åpner en hver (etter tur), når vi er mangen venter de voksene med sine pakker til de så er i seng.

Åååå som jeg gleder meg
linemor81 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-11-2007, 18:40   #2
Medlem

Superstar sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Meldinger: 114
Superstar er som en lysfontene.Superstar er som en lysfontene.Superstar er som en lysfontene.Superstar er som en lysfontene.Superstar er som en lysfontene.Superstar er som en lysfontene.Superstar er som en lysfontene.Superstar er som en lysfontene.Superstar er som en lysfontene.Superstar er som en lysfontene.Superstar er som en lysfontene.
Sv: Hva er deres juletradisjoner?

Vi pleier alltid å feire hos svigermor. kjempe koselig det. Eeeelsker julen og alt som følger med. Kan takke min flotte mamma for barneminnene mine om en fantastisk tid. Jeg har beholdt mye av det hun gjorde for oss. Hun er oxo ett jule meneske
Gammel 07-11-2007, 21:02   #3
VIP-Medlem

Cilius sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 5,132
Cilius har en strålende fremtid.Cilius har en strålende fremtid.Cilius har en strålende fremtid.Cilius har en strålende fremtid.Cilius har en strålende fremtid.Cilius har en strålende fremtid.Cilius har en strålende fremtid.Cilius har en strålende fremtid.Cilius har en strålende fremtid.Cilius har en strålende fremtid.Cilius har en strålende fremtid.

Vi er annen hver jul hjemme hos mine foreldre og på fjellet.
Vi tar det veldig med ro på julaften. Lager mat, går en tur i kirken, spiser som regel middag kl 18.
Pynter juletreet lille julaften.

Nå kjenner jeg at jeg gleder meg!
Gammel 08-11-2007, 12:05   #4
VIP-Medlem

Mondeo sin avatar

Medlem siden: Nov 2001
Sted: Rogaland
Meldinger: 5,804
Blogginnlegg: 11
MP Rating: 100% (1)
Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.

I år skal vi starte en ny førjulstradisjon, nemlig å samles til bakedag. 24. november skal vi samles hos søstera mi, vi blir 5stk som skal bake dagen lang; lefser, nordlanslefser, kakemenn osv. Gleder meg kjempemasse!
Så kommer jo desember da, og da har vi egentlig ingen spesielle tradisjoner sånn i begynnelsen av måneden, annet enn ungenes julekalender og tenning av adventslys på søndagene.
Så skal vi også i år ut i skogen og hogge tre og spise grøt og pepperkaker. En av de nærmeste søndagene før jul spiser vi julegrøt sammen med søs og familien hennes.
Lille julaften pynter og jeg treet etter at ungene har lagt seg, så legger vi alle pakkene under og setter sammen juletoget som går i bane rundt treet. Det er så koselig!
Julaften står vi opp samtidig og pakker opp morgengavene. Til lunsj samles vi hos svigers, hele svigerfamilien min, og spiser grøt/riskrem, lefser osv. I år skal vi feire kvelden hos mamma, så da slipper jeg å tenke på middagslaging. Dermed blir det å gå i kirken utpå ettermiddagen, tenne lys på pappas grav og så hjem til mamma. Der spiser vi middag i 18-tiden. Så er det jo da åpning av gaver, kanskje gang rundt juletreet, litt snacks osv til kvelden er over.
Kjenner jeg gleder meg noe veldig!

Mondeo er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 15-11-2007, 22:13   #5
Juniormedlem

Elisabeth24 sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Sted: Kragerø
Meldinger: 14
Elisabeth24 er som en lysfontene.Elisabeth24 er som en lysfontene.Elisabeth24 er som en lysfontene.Elisabeth24 er som en lysfontene.Elisabeth24 er som en lysfontene.Elisabeth24 er som en lysfontene.Elisabeth24 er som en lysfontene.Elisabeth24 er som en lysfontene.Elisabeth24 er som en lysfontene.Elisabeth24 er som en lysfontene.Elisabeth24 er som en lysfontene.

Sitat:
Opprinnelig postet av mondeo
setter sammen juletoget som går i bane rundt treet. Det er så koselig!
Hvor får man tak i sånne tog? Det vil jeg også ha

Elisabeth24 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-11-2007, 10:36   #6
tea
Seniormedlem

tea sin avatar

Medlem siden: Dec 2004
Sted: utenfor molde
Meldinger: 1,741
tea har en strålende fremtid.tea har en strålende fremtid.tea har en strålende fremtid.tea har en strålende fremtid.tea har en strålende fremtid.tea har en strålende fremtid.tea har en strålende fremtid.tea har en strålende fremtid.tea har en strålende fremtid.tea har en strålende fremtid.tea har en strålende fremtid.

vel vi har feiret jul hjemme de siste årene og julaften starter alltid med at ungene finner noe stas oppi julestrømpa si og sitter og koser seg litt mens de ser på julemorgen på nrk mens vi voksene legger alle gavene under treet.
Så spiser vi frokost og koser oss med alle julefilmene på tv.Vi bruker og ha julegrøt med mandel og premie på formidagen og da har vi gjærne noen gjester på besøk...
Mens ribbelukta sprer seg i huset pynter vi oss og føler at nå er det jul.
vi spiser alltid i 17 tiden,det er standar så mens barna ser på barnetv så rydder vi av borde og ordner alt klart til gaveopning og nissebesøk.
Vi opner gavene tidlig kanskje men føler at det er best for da kan ungene få kose seg og leke med det de har fått en stund før de legger seg..
Når ungene er i seng er det de voksene sin tur til og kose seg med kaker,dessert og julesnop og bare nyte juekvelden.

jeg gleder meg som en unge til hver jul
tea er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-11-2007, 21:11   #7
Seniormedlem

Nikonius sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Meldinger: 1,688
Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Elisabeth24
Hvor får man tak i sånne tog? Det vil jeg også ha

15.08.08
Nikonius er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-11-2007, 21:48   #8
Seniormedlem

Nikonius sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Meldinger: 1,688
Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.

Vi starter jula første helgen i advent, da settes alle adventstaker opp
og stjerner i vinduene. Det julepyntes her fra 1.des + ungene får
pakkekalender, romjulen kan jeg godt pakke vekk alt....da er julen ferdig...nesten
Er skikkelig glad i julen, og har mange tradisjoner!
Andre helgen i desember har vi juleverksted, lager julepynt, julekort og pepperkaker
sammen med flere. Andre ettermiddager kommer jeg til å bake
med og uten barn og så skal ungene lage julegaver til besteforeldrene(dette er
aktiviteter som jeg skal bruke i julekalenderen)
Vi skal også på Juleteater!
Lillejulaften lager vi grøt til nissen som vi setter ut
(tømmer bollen når ungene sover)til nissefar siden
han kommer med gaver til julestrømpene vi har hengt opp.
Julemorgenen er det stor stas å se om nissen har vært her, de henter
strømpene og sjekker grøtbollen
Ser på "Julemorgen" mens vi spiser en deilig frokost.
Etter det er det på med nissedrakter og dra på besøk til de besteforeldrene
vi ikke skal til det året, feirer annethvert år og besteforeldrene gleder seg
sååå fælt når det er deres tur!!
Vi spiser grøt til lunch, enten hjemme eller hos de besteforeldrene vi ikke skal
feire med.
Vi er også på snarvisitt innom andre slektninger, så de får hilst på smånissene
våre!

Dette ble LANGT!

15.08.08
Nikonius er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-11-2007, 23:56   #9
Supermedlem

Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tromsø
Meldinger: 894
MP Rating: 100% (2)
caremi har en strålende fremtid.caremi har en strålende fremtid.caremi har en strålende fremtid.caremi har en strålende fremtid.caremi har en strålende fremtid.caremi har en strålende fremtid.caremi har en strålende fremtid.caremi har en strålende fremtid.caremi har en strålende fremtid.caremi har en strålende fremtid.caremi har en strålende fremtid.

Så koselig å lese deres tradisjoner.
Her er vi vokst opp med to veldig forskjellige tradisjoner.Han er vant med å feire sammen med mye slekt og det har vært myr styr som jeg ikke liker.
Jeg er vant med rolig tradisjon med bare min familie.Men etter vi fikk vår første for 3 år siden har vi vært ei jul hos mine foreldre og ei hos hannes familie og i fjor her hjemme med hans familie.
Jeg har så lyst lage mine egne tradisjoner hjemme med bare oss da vi nå er blitt 4.Siden vi er vant til så forskjellig er det best lage sine egne tradisjoner.
Men i allefall...vi pynter til advent første helgen og noe nisser rundt omrkring.Vasker litt ekstra til den helgen og.Så utover i desember baker vi litt,pakker inn presanger og hører på mye julemusikk.To dager før lillejulaften tar vi inn treet og pynter det.Eldste får være med på det.Lillejulaften legger vi pakkene under treet og henger opp strømpen.
Julaften våkner vi tidlig og ser om nissen har vært med noe ekstra i strømpen og tar med dyne og koser oss i pysjamasen litt ekstra i sofaen foran tv før vi steller oss til frokost.Enten drar vi på formiddagsbesøk eller så er vi bare hjemme hele dagen og slapper av,lager middag og bare koser oss.Spiser middag i fire tiden og åpner pakkene etterhvert.Etter pakkeåpning får de små leke med presangene og vi voksne sitte å slappe av litt.
Gleder meg veldig til jul nå.
caremi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-11-2007, 03:04   #10
Seniormedlem

Medlem siden: Apr 2005
Meldinger: 1,511
Billa21 har en strålende fremtid.Billa21 har en strålende fremtid.Billa21 har en strålende fremtid.Billa21 har en strålende fremtid.Billa21 har en strålende fremtid.Billa21 har en strålende fremtid.Billa21 har en strålende fremtid.Billa21 har en strålende fremtid.Billa21 har en strålende fremtid.Billa21 har en strålende fremtid.Billa21 har en strålende fremtid.

Jeg var alltid med pappa i skogen og hogde juletreet. Også fant vi et lite tre som jeg kunne ha på rommet mitt. Det var veldig stas! Pynta juletreet lillejulaften og la pakkene under. Grøt med mandel i på julaften ved 12-13 tida. Premien var marsipangris. Pinnekjøtt,og fruktsalat til dessert. Gaveåpning etter det. Spilte spill, så på tv. Ellers så var det en del baking før julaften! 2.juledag er det middag hos besteforeldrene mine. Hele slekta kommer.

I fjor feira vi jul med familien til mannen. I år skal vi feire jul hjemme hos oss med min familie. Gleder meg veldig! Det er første gangen vi har det hos oss. Blir 10 voksne og 3 barn.
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 07:38.