Nå er det ikke lenge til jul
I fjor feiret vi vår første jul hjemme hos oss, helt alene. Og det var så deilig, godt å få sine egene tradisjoner.
Så nå vil jeg gjerne høre deres juletradisjoner, så kanskje vi kan stjele noen av deres og
Her er vår jul:
I begynnelsen av desember har vi juleverksted der vi lager pynt og noen pakker til besteforeldre. Så er det en dag med baking.
Lillejulaften er det pynting av juletre. Min mann har en oppgave til hver av jentene, f.eks. eldste fester alltid stjernen.
Når de små er i seng bærer vi inn alle pakkene ( så artig å se ansiktet til jentene om morgenen), rydder og gjør alt klart.
Julaften starter med en laaang frokost forran tven ( eneste dagen i året vi spiser forran tven, så det er stas), ser da alle disney, askepott osv. Steller og pynter oss før det er lunch, julegrøt med mandel. Premien er selvfølgelig en stooor marsipangris. Rett etter grøten kommer nissen med en liten presang.
Kl 16.30/17.00 reiser vi på graven å tenner lys. Og når vi kommer hjem er det middag (pinnekjøtt

)og så er det pakker!!
Deler ut alle pakkene og så går vi rund juletreet før vi åpner pakkene, alle åpner en hver (etter tur), når vi er mangen venter de voksene med sine pakker til de så er i seng.
Åååå som jeg gleder meg