Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Høytider
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 27-11-2002, 13:41   #1
Mathilde
Gjest

Meldinger: n/a
Hva gir man sitt eget barn til dåpen/navnefesten?

Hei!
Den store dagen til Maud nærmer seg (søndag), og vi er helt i villrede i forhold til hva som er passende pressang fra oss til henne.

Så spørsmålet er ganske enkelt: Hva ga dere deres eget barn til dåp/navnefest?
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-11-2002, 13:59   #2
VIP-Medlem

Nuta sin avatar

Medlem siden: Feb 2002
Sted: Ullensaker
Meldinger: 5,671
MP Rating: 0% (0)
Nuta har et ubeskrivelig bra rykte.Nuta har et ubeskrivelig bra rykte.Nuta har et ubeskrivelig bra rykte.Nuta har et ubeskrivelig bra rykte.Nuta har et ubeskrivelig bra rykte.Nuta har et ubeskrivelig bra rykte.Nuta har et ubeskrivelig bra rykte.Nuta har et ubeskrivelig bra rykte.Nuta har et ubeskrivelig bra rykte.Nuta har et ubeskrivelig bra rykte.Nuta har et ubeskrivelig bra rykte.

Vi ga ikke Sunniva noen annet enn dåps festen

Nuta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-11-2002, 23:11   #3
Seniormedlem

Isolde sin avatar

Medlem siden: Jun 2002
Sted: Oslo
Meldinger: 1,644
MP Rating: 100% (4)
Isolde har en strålende fremtid.Isolde har en strålende fremtid.Isolde har en strålende fremtid.Isolde har en strålende fremtid.Isolde har en strålende fremtid.Isolde har en strålende fremtid.Isolde har en strålende fremtid.Isolde har en strålende fremtid.Isolde har en strålende fremtid.Isolde har en strålende fremtid.Isolde har en strålende fremtid.

Hei Mathilde

Jeg lurte også på det, men fikk høre at det ikke var vanlig at foreldrene ga barnet noe i dåpspresang. Men i likhet med Nuta så gir vi snuppa selve festen. Vi skal ha navnefest for lille Idun på lørdag.

Lykke til på søndag.
Gammel 28-11-2002, 02:19   #4
Veteranmedlem

Shanti sin avatar

Medlem siden: Nov 2001
Sted: Oslo
Meldinger: 3,129
Shanti har en strålende fremtid.Shanti har en strålende fremtid.Shanti har en strålende fremtid.Shanti har en strålende fremtid.Shanti har en strålende fremtid.Shanti har en strålende fremtid.Shanti har en strålende fremtid.Shanti har en strålende fremtid.Shanti har en strålende fremtid.Shanti har en strålende fremtid.Shanti har en strålende fremtid.

Vi kjøpte et ikon som henger over senga hennes i døpsgave. Andre gaver jeg har hørt om er å åpne konto med en symbolsk sum, eller OBOS-medlemskap.
Gammel 28-11-2002, 03:49   #5
VIP-Medlem

Medlem siden: Oct 2002
Meldinger: 6,575
klaras har et ubeskrivelig bra rykte.klaras har et ubeskrivelig bra rykte.klaras har et ubeskrivelig bra rykte.klaras har et ubeskrivelig bra rykte.klaras har et ubeskrivelig bra rykte.klaras har et ubeskrivelig bra rykte.klaras har et ubeskrivelig bra rykte.klaras har et ubeskrivelig bra rykte.klaras har et ubeskrivelig bra rykte.klaras har et ubeskrivelig bra rykte.klaras har et ubeskrivelig bra rykte.

Han fikk ingenting
Men han fikk så mye til dåpen av familien
at han manlger ingenting på dåpsting.
Får si han fikk festen etterpå av oss
klaras er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-11-2002, 08:38   #6
Veteranmedlem

Kaija sin avatar

Medlem siden: Nov 2001
Sted: Telemark
Meldinger: 3,039
Kaija har en strålende fremtid.Kaija har en strålende fremtid.Kaija har en strålende fremtid.Kaija har en strålende fremtid.Kaija har en strålende fremtid.Kaija har en strålende fremtid.Kaija har en strålende fremtid.Kaija har en strålende fremtid.Kaija har en strålende fremtid.Kaija har en strålende fremtid.Kaija har en strålende fremtid.

Selskapet og løftet om å oppdra i kristen tro.

Kaija

"Å mektige feer! Gi mitt barn i faddergave ikke bare helse og skjønnhet og rikdom og alt det der som dere pleier å komme stikkende med. Gi mitt barn lesehunger, det ber jeg om med brennende hjerte. For jeg vil så gjerne at mitt barn skal få i sin hånd nøkkelen til eventyrlandet, hvor man kan hente den skjønneste av alle gleder - slik burde hver eneste mamma tenke!"
Astrid Lindgren
Kaija er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-11-2002, 12:29   #7
Supermedlem

*Hege74* sin avatar

Medlem siden: Jul 2002
Sted: Bergenser i Tr.heim
Meldinger: 818
*Hege74* har mye å være stolt av.*Hege74* har mye å være stolt av.*Hege74* har mye å være stolt av.*Hege74* har mye å være stolt av.*Hege74* har mye å være stolt av.*Hege74* har mye å være stolt av.*Hege74* har mye å være stolt av.*Hege74* har mye å være stolt av.*Hege74* har mye å være stolt av.*Hege74* har mye å være stolt av.*Hege74* har mye å være stolt av.
Ingenting

Ingenting. Bortsett fra selskapet. Han fikk utrolig mye fint fra andre, da...!
Gammel 28-11-2002, 13:02   #8
Supermedlem

-diab- sin avatar

Medlem siden: Feb 2002
Sted: Trondheim
Meldinger: 936
-diab- er som en lysfontene.-diab- er som en lysfontene.-diab- er som en lysfontene.-diab- er som en lysfontene.-diab- er som en lysfontene.-diab- er som en lysfontene.-diab- er som en lysfontene.-diab- er som en lysfontene.-diab- er som en lysfontene.-diab- er som en lysfontene.-diab- er som en lysfontene.

Lillegull fikk eventyrbøker av oss. De skal vi etterhvert ha mange koselige lesestunder med. Det gleder iallefall JEG meg til!

Og så fikk han jo festen, da...

-diab- er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-11-2002, 14:43   #9
Tidligere bruker
Gjest

Til navnedagen sin fikk Morten av oss et litografi av Marika Lang ("barnebilder" - dvs naivistiske bilder...) + 2000,- kr til kontoen sin. Av storebrødrene fikk han hhv. leketelefon + middagssett i Karius og Baktus og sølvskje i Karius og Baktus-mønster.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-11-2002, 17:24   #10
taz
Gjest

Jeg er en stor tilhenger av kunst som gave når anledningen byr seg. Så i tillegg til at Hannah fikk en fin dåpsfest og feiring i to dager kjøpte jeg et grafisk trykk av Eva Harr som heter Nord.
Det passet jo bra ettersom vi er nordfra, men bodde i Oslo og var på flyttefot til Tromsø like etter dåpen. Dåpen ble også holdt i Tromsø. Det er jo noe som hun sikkert blir glad for når hun blir eldre også er det jo noe som varer livet ut til minne om dåpsdagen.

taz
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 07:53.