Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Høytider
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 17-11-2002, 09:27   #1
CGJ
Hjelpeadmin

CGJ sin avatar

Medlem siden: Dec 2001
Sted: Brandbu
Meldinger: 6,829
Blogginnlegg: 1
MP Rating: 0% (0)
CGJ har et ubeskrivelig bra rykte.CGJ har et ubeskrivelig bra rykte.CGJ har et ubeskrivelig bra rykte.CGJ har et ubeskrivelig bra rykte.CGJ har et ubeskrivelig bra rykte.CGJ har et ubeskrivelig bra rykte.CGJ har et ubeskrivelig bra rykte.CGJ har et ubeskrivelig bra rykte.CGJ har et ubeskrivelig bra rykte.CGJ har et ubeskrivelig bra rykte.CGJ har et ubeskrivelig bra rykte.
Hva mener dere jeg skal gjøre ang. julen?

Her i huset er det en liten konflikt om julefeiringen, da jeg har min familie på morssiden i Danmark. Mamman min, mormor og søster m. barn og tantene og onklene mine bor der.
Samboern sine bor i Norge og har mulighet for å se Truls hver dag om de vil, noe de ikke gjør.

Saken er den at Truls er det eneste barnebarnet på farssiden, mens søstera mi i Danmark har en sønn. De skal feire jul sammen med hennes manns familie, men skal på julefrokost den 25. med min familie.
Samboern skal etter all sannsynlighet jobbe i julen og kan derfor ikke reise.
Mormor blir 86 år og er ganske senil, men jeg syns likevel at hun bør få oppleve en julekveld med oldebarn. Er litt sentimental der....

Er jeg egoist når jeg da eventuelt velger å reise til Danmark for å feire jul? Kan nevne at jeg ikke har vært der i julen på tre år bare pga. samboerns jobbing.

Spørsmålet må da bli:

Bør jeg feire jul hos min samboers familie og la min familie vente til neste år eller bør jeg gjøre som jeg helst vil og reise til Danmark?

Noen forslag?

Klemmer fra
Gammel 17-11-2002, 09:36   #2
Tidligere bruker
Gjest

Meldinger: n/a

Det høres jo ut som om du allerede vet hva du vil, det er vel heller et spørsmål om hva du "tør"?

Klart du skal reise
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-11-2002, 09:41   #3
VIP-Medlem

Acsa sin avatar

Medlem siden: Dec 2001
Sted: Nittedal
Meldinger: 5,454
Acsa har en strålende fremtid.Acsa har en strålende fremtid.Acsa har en strålende fremtid.Acsa har en strålende fremtid.Acsa har en strålende fremtid.Acsa har en strålende fremtid.Acsa har en strålende fremtid.Acsa har en strålende fremtid.Acsa har en strålende fremtid.Acsa har en strålende fremtid.Acsa har en strålende fremtid.

Klart du skal reise til Danmark! Særlig siden det er samboers jobbing som har gjort at du ikke har vært der i jula de siste årene har du et sterkt kort på hånda...
Gammel 17-11-2002, 10:04   #4
karic
Gjest

Ville nok reist jeg også ja.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-11-2002, 10:14   #5
Veteranmedlem

Nabbe sin avatar

Medlem siden: Nov 2001
Sted: Bergen
Meldinger: 4,474
Nabbe har en strålende fremtid.Nabbe har en strålende fremtid.Nabbe har en strålende fremtid.Nabbe har en strålende fremtid.Nabbe har en strålende fremtid.Nabbe har en strålende fremtid.Nabbe har en strålende fremtid.Nabbe har en strålende fremtid.Nabbe har en strålende fremtid.Nabbe har en strålende fremtid.Nabbe har en strålende fremtid.

Reis til Danmark! Jeg har mine foreldre langt unna, og reiser til de i jula jeg. Uten mannen nesten hvert år, fordi han jobber. Han velger altid å jobbe i jula siden de andre på arbeidsplassen feirer jul, men vi gjør jo egentlig ikke det da siden vi er muslimer. Familien hans bor jo enda lenger vekk enn min familie da, og feirer ikke jul i det hele tatt. Så det med svigers er ikke no problem her, men det er jo hans følelse av å være alene som er poenget her. Men jeg reiser uansett jeg, han har jo masse venner å være med, og han synes uansett det er så viktig at jeg kan reise til familien min siden de bor så langt vekk!
Gammel 17-11-2002, 10:30   #6
Seniormedlem

Katrinemor sin avatar

Medlem siden: May 2002
Sted: Trondheim
Meldinger: 1,475
Katrinemor er fantastisk mot andre.Katrinemor er fantastisk mot andre.Katrinemor er fantastisk mot andre.Katrinemor er fantastisk mot andre.Katrinemor er fantastisk mot andre.Katrinemor er fantastisk mot andre.Katrinemor er fantastisk mot andre.Katrinemor er fantastisk mot andre.Katrinemor er fantastisk mot andre.Katrinemor er fantastisk mot andre.Katrinemor er fantastisk mot andre.

Reis til Danmark og feir jul med din familie. Ikke ha dårlig samvittighet for det.

Lykke til og forresten GOD JUL OG ET GODT NYTTÅR til deg og din familie.

Hilsen Katty og Nicholay
Katrinemor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-11-2002, 10:53   #7
tidligere bruker
Gjest

Synes du skal reise til Danmark jeg.. Det vet jeg ihvertfall at jeg ville gjort..
Gammel 17-11-2002, 10:57   #8
Marieta
Gjest

Klart du skal reise.Vet akkurat hvordan du føler det.
Har det på samme måte nesten,

Gammel 17-11-2002, 11:05   #9
Seniormedlem

LilleVirre sin avatar

Medlem siden: Sep 2002
Sted: Østfold
Meldinger: 2,831
LilleVirre er fantastisk mot andre.LilleVirre er fantastisk mot andre.LilleVirre er fantastisk mot andre.LilleVirre er fantastisk mot andre.LilleVirre er fantastisk mot andre.LilleVirre er fantastisk mot andre.LilleVirre er fantastisk mot andre.LilleVirre er fantastisk mot andre.LilleVirre er fantastisk mot andre.LilleVirre er fantastisk mot andre.LilleVirre er fantastisk mot andre.

Dra til Danmark og kos deg med familien din i julen!
Gammel 17-11-2002, 13:42   #10
Medlem

ovidia sin avatar

Medlem siden: Oct 2002
Sted: Østfold
Meldinger: 119
ovidia er en ukjent størrelse akkurat nå.

Hadde jeg vært deg så hadde jeg reist. Er ikke så kult å feire jul med svigers uten samboer.
Så dra med god samvittighet

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 07:45.