Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Høytider
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 15-03-2002, 20:49   #1
tia
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2001
Meldinger: 2,435
MP Rating: 0% (0)
tia er som en lysfontene.tia er som en lysfontene.tia er som en lysfontene.tia er som en lysfontene.tia er som en lysfontene.tia er som en lysfontene.tia er som en lysfontene.tia er som en lysfontene.tia er som en lysfontene.tia er som en lysfontene.tia er som en lysfontene.
Hva serverer man av drikke i navnefest?

Heisann
Nå har vi (jeg) bestemt at vi skal ha navnefest for Julia. Og da dukker det opp noen spørsmål da vet dere.

Ett spørsmål er - hva skal vi servere?
Middag? Lunsj? Kaffe og kaker?
Og - hva serverer man til drikke? Brus, vann, vin, øl? Alkoholfritt eller ikke?

Hva er vanlig rundt omkring?

Selskapet blir på en lørdag, fra ca kl 15-16 og utover.
tia er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 15-03-2002, 22:11   #2
Veteranmedlem

Meldinger: 4,974
Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.

Så koselig det høres ut.
Hva du vil servere er helt opp til deg. Hovedsaken er at du ikke skal slite deg ut. Og ikke minst ruinere deg.
Da storesøster ble døpt sto jeg halve natten og lagde b.la laksemousse og dessert. Bordet skulle være perfekt. Var jo helt utslitt på dåpsdagen jo.
Denne gangen skulle vi gjøre det litt mere lettvint. Men det ballet på seg litt da.
Jeg laget en gryte dagen i forveien av vilt som vi var så heldig å få tak i. Dessert lagde faren min. Forretten som var gravlaks hadde jeg også gjort klar på forhånd. Slik ar det kun var å dandere pent på tallerkener.
Til middagen serverte vi rødvin. Og en liten konjakk til kaffen.
Selv om dette var en barnedåp så synes jeg det var greit med litt til maten. Men mange velger å kun servere alkoholfritt.
Når det gjelder kaker så fikk jeg en bekjent til å lage kransekake. Lukket valnøtt bestilte vi. Eller hadde vi krumkake og multekem samt sjokoladekake til kaffen. Kaker kan det noen ganger bli for mye av.
Lykke til med forberedelsene og gjør det slik du har lyst til.
Det viktigste er jo å komme sammen for å feire lille Julia.
Noe vi gjorde for å inkludere storesøster var å la henne lese opp et velkomstdikt.

Nelle
Nelle er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 15-03-2002, 22:49   #3
Supermedlem

Kelly sin avatar

Meldinger: 1,078
Kelly er som en lysfontene.Kelly er som en lysfontene.Kelly er som en lysfontene.Kelly er som en lysfontene.Kelly er som en lysfontene.Kelly er som en lysfontene.Kelly er som en lysfontene.Kelly er som en lysfontene.Kelly er som en lysfontene.Kelly er som en lysfontene.Kelly er som en lysfontene.

Vi serverte spekebord i dåpen til gutta. Med eggerøre, grønn salat, potetsalat, brød flatbrød og rømme til.

Enkelt, nydelig og billig mat.

Serverte brus, kaffe, og litt øl til...alt ettersom folk ville ha.
Kjempegreit!

Lykke til!

"All who would win joy, must share it: happiness was born a twin."
Kelly er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-03-2002, 17:30   #4
kr.sand mamma
Gjest

Meldinger: n/a

vi skal ha navnefest for monica celine 5.mai, og da hadde jeg tenkt til å bare be alle opp på kaffe og kaker, brus og cognac for de som vil ha det. vi har ikke mye penger, så vi må gjøre det billigst mulig. jeg skal lage en kake så skal to venninner lage og moren og faren min skal ta med en hver. tror egentlig det blir alt for mye, men men bedre det enn for lite
lykke til!

Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-03-2002, 18:47   #5
Seniormedlem

Annie sin avatar

Sted: Ullensaker
Meldinger: 1,846
Annie har en aura rundt seg.Annie har en aura rundt seg.Annie har en aura rundt seg.Annie har en aura rundt seg.Annie har en aura rundt seg.Annie har en aura rundt seg.Annie har en aura rundt seg.Annie har en aura rundt seg.Annie har en aura rundt seg.Annie har en aura rundt seg.Annie har en aura rundt seg.

Vi gjør det kjempeenkelt i Isas dåp, vi skal bare servere rundstykker og kaker - kaffe, saft og brus til.

Hadde vi hatt goood råd og stoooor stue hadde jeg nok spandert et koldtbord eller rett og slett trøndersodd (!) med tilhørende drikke.

Hadde jeg servert øl eller vin? For meg personlig er det uaktuelt å drikke alkohol på dagtid på en søndag, men jeg vet at noen i slekta mi hadde satt pris på en pils til sodden, f eks, og dermed hadde det vel stått et par flasker med sånt framme også. Tror ingen forventer alkohol, jeg, for å være ærlig, men det er klart at dersom man kjører "stil" hele veien så gjør det seg med cognac og likør til kaffen også.

Lykke til! Når skal dere har navnefesten?
Gammel 17-03-2002, 18:55   #6
Supermedlem

Mati sin avatar

Sted: Trondheim
Meldinger: 609
Mati er fantastisk mot andre.Mati er fantastisk mot andre.Mati er fantastisk mot andre.Mati er fantastisk mot andre.Mati er fantastisk mot andre.Mati er fantastisk mot andre.Mati er fantastisk mot andre.Mati er fantastisk mot andre.Mati er fantastisk mot andre.Mati er fantastisk mot andre.Mati er fantastisk mot andre.

Hei Tia.

Koselig at dere har bestemt dere nå for å ha navnefest.
Vi skal servere hvitvin til middagen som er laks.
Skal ikke ha alkohol til kakene, bare kaffe og brus.

Lykke til!

Mati er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-03-2002, 21:41   #7
trjoerge
Gjest

Vi arrangerte navnefest for Johanne 2 mars, og da severte vi kun alkoholfritt. Til koldtbordet var det lettøl, farris og brus. Til kakene var det kaffe eller brus.

Vi hadde navnefesten på en lørdag og startet kl 15 og var ferdig kl 20. Jeg synes det var helt OK med alkoholfritt og det tror jeg alle gjestene også syntes.

Lykke til med arrangementet !
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-03-2002, 11:01   #8
opus
Gjest

Helt ærlig, så synes jeg ikke alkohol hører med hverken ved barnedåp eller navnefest.
Vi har ved barnedåp servert brus/vann til maten (koldtbord). Og kaffe og kaker. Det har fungert greit for oss og vår familie.
Og vi spytter ikke i glasset til vanlig hvis det er festlig lag
Gammel 23-03-2002, 15:20   #9
Monique
Gjest

Tomtebrygg!

Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 07:54.