Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Høytider
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 25-11-2008, 22:36   #21
Seniormedlem

Multebær sin avatar

Medlem siden: May 2006
Meldinger: 2,320
MP Rating: 0% (0)
Multebær har et ubeskrivelig bra rykte.Multebær har et ubeskrivelig bra rykte.Multebær har et ubeskrivelig bra rykte.Multebær har et ubeskrivelig bra rykte.Multebær har et ubeskrivelig bra rykte.Multebær har et ubeskrivelig bra rykte.Multebær har et ubeskrivelig bra rykte.Multebær har et ubeskrivelig bra rykte.Multebær har et ubeskrivelig bra rykte.Multebær har et ubeskrivelig bra rykte.Multebær har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hva skal dere på julaften? Og hvordan blir dagen lagt opp?

Vi skal være hjemme på julaften. Min mor skal være sammen med oss, så da blir vi seks stk. Det blir så koselig! Vi er vant til å være dobbelt så mange, så jeg ser frem til en roligere julaften, selv om jeg kommer til å savne min søsters selskap (vi har feiret hver for oss en gang før).

Dagen starter tidlig! Vi lister oss forventningsfulle ned trappen allerede i 07-tiden. Alle- både store og små,får hver sin julestrømpe med både godteri, julehefter og gaver i. De koser vi oss med i en stue som kun er opplyst av stearinlys og juletre.

Rundt klokken 08 er et bungnende frokostbord med alt man kan tenke seg av herligheter klar for å inntas. Vi inviterer mine foreldre.

Resten av dagen går med til kos i heimen, stell, pynte seg, forberede middag. Det er noen gutter som har veldig mange sommerfugler i magen da, ja.

Klokken 12 er det et lite fat julegrøt med mandel hos min mor. Det knytter seg stor spenning til hvem som får mandelen og årets gave.

Min mor går i kirka med sine barnebarn kl.14.

Klokken 15.30 er det julemiddag. Da er det ribbe og pinnekjøtt med tilbehør. Den blir så tidlig for at barna skal få med seg mest mulig ut av dagen.

Når middag og dessert er inntatt ryddes det, kaffe kokes og vi setter oss til rette i stua. Gaveutdelingen starter, og barna leser opp og deler ut gave. En og en gave blir åpnet, så alle skal få se hva de andre får. Det tar lang tid, men er veldig koselig! Vi spiser kaker og det vi har plass til av godteri innimellom.

Etter gavene er åpnet bruker vi tid til å beundre de. Minstemann legges og vi store spiller brettspill sammen, og spise fenalår. Veldig koselig! Når barna er i seng, og om vi ikke går i seng samtidig tar mor og far seg et glass vin og nyter stillheten og hverandre!

Jeg har ingen sterke tradisjoner med å se på tv på julaften, men julemusikk MÅ jeg høre på. Det er dog tradisjon at Tre nøtter til askepott surrer i bakgrunnen, uten at vi følger med på den. Guttene får se på tv julaften morgen, men ikke hele dagen. Tv-en skal stå minst mulig på denne dagen! :sær:

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 07:53.