Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Høytider
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 19-04-2002, 14:06   #1
Stella
Gjest

Meldinger: n/a
Hvem inviterte dere til dåpen?

Hvem inviterte dere til dåpen og hvor mange ble dere?

Jeg har tenkt som så:

Min familie: Mannen min sin:
2 søstre (faddere) 1 bror (fadder)
foreldrene mine foreldrene hans
bestemor (eneste oldemor til barnet)

Problemet er at jeg har vært fadder til begge barna til søskenbarnet mitt. Vi er en liten familie (faren min har 2 søsken og disse har hvert sitt barn, alle har mye kontakt)
Jeg føler at hun må være fadder for mitt barn. Men da føler jeg at jeg må be moren hennes (tanten min) og samboeren hennes. Dermed føler jeg at onkel min og tante også må komme.

Det vil si søskenbarnet mitt, samboeren og kanskje de to barna ? (på 2 og 7år) + 4 til på min side.

Da bør vel også onkel til mannen min komme. I tillegg til 2 onkler og følgene deres. (disse er på min bestemors alder)

Føler vi blir veldig mange i dåpen: 11 stk + 2 barn fra min side (utenom meg) + 8 stk på hans side. Altså tilsammen 21 + evt 2 barn.

Henger du fremdeles med? Hva ville du gjort? Så egentlig bare for meg nærmeste familie.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-04-2002, 14:23   #2
Kathrin
Gjest

Vi hadde bare famillie og faddere i dåpen ,det vil si 4 mine 4 søsken 4 svigersøsken 9 tantebarn og faddere med sine barn,
samboers famillie 2 søsken ,bestemor og selfølgelig min mamma og min samboers foreldre!!
dagen etter var det venner som kom på kakker og kaffe!!

Kathrin & Noah
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-04-2002, 18:11   #3
Seniormedlem

Huldra sin avatar

Medlem siden: Nov 2001
Sted: Telemark
Meldinger: 1,973
MP Rating: 0% (0)
Huldra har en strålende fremtid.Huldra har en strålende fremtid.Huldra har en strålende fremtid.Huldra har en strålende fremtid.Huldra har en strålende fremtid.Huldra har en strålende fremtid.Huldra har en strålende fremtid.Huldra har en strålende fremtid.Huldra har en strålende fremtid.Huldra har en strålende fremtid.Huldra har en strålende fremtid.

Guttungens dåp: 5 faddere, oldeforeldre og siden ingen besterforeldre kom inviterte vi min tant/onkel +sønn.

Lille Mys dåp: 4 faddere, 4 besteforeldre, mine 3 søsken + samboeren til den ene fadderen.

Tror det er veldig vanlig med faddere, søsken, besteforeldre og event. tanter og onkler. Altså kun de nærmeste.
Gammel 19-04-2002, 21:31   #4
Becky
Gjest

Hos oss var det 4 besteforeldre som også var faddere. I tillegg har jeg en bror og han har kjæreste. Serenne sine oldeforeldre kom, 2 stk. Pluss min manns bror og en tante de har hatt veldig mye kontakt med.

Tilsammen altså 13 stk med oss tre.
Gammel 19-04-2002, 21:52   #5
Tidligere bruker
Gjest

Vi blir 15 stk i dåpen. Det er besteforeldrene og ei oldemor og Olas tanter og onkler + 2 faddere.

Klem fra Olli og Ola
Gammel 19-04-2002, 22:18   #6
Supermedlem

Allimac sin avatar

Medlem siden: Feb 2002
Sted: Bergen
Meldinger: 1,121
Allimac er som en lysfontene.Allimac er som en lysfontene.Allimac er som en lysfontene.Allimac er som en lysfontene.Allimac er som en lysfontene.Allimac er som en lysfontene.Allimac er som en lysfontene.Allimac er som en lysfontene.Allimac er som en lysfontene.Allimac er som en lysfontene.Allimac er som en lysfontene.
Hei!

Innviterte som følger;

foreldrene våres, oldemødrene til Andrea, søskene våres, mine tanter og onkler på farssiden, mine kusiner med følge +unger, en god venninne av meg. Så til sammen var vi vel 24 stykker (skulle ha vært 26 1/2, men da var de på Haukeland og fikk baby!! )... Men de fleste jeg kjenner har bare innvitert sine foreldre, besteforeldre, søsken og faddere...

Sist endret av Allimac; 19-04-2002 kl 22:20.
Allimac er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-04-2002, 22:30   #7
Miri
Gjest

Til Vilde-Amalies dåp var det Besteforeldre, Tanter og onkler, Faddere,Mine faddere og oldeforeldre..........17 til sammen
Gammel 19-04-2002, 22:33   #8
Veteranmedlem

Raven sin avatar

Medlem siden: Nov 2001
Sted: Bergen
Meldinger: 4,344
Raven har en strålende fremtid.Raven har en strålende fremtid.Raven har en strålende fremtid.Raven har en strålende fremtid.Raven har en strålende fremtid.Raven har en strålende fremtid.Raven har en strålende fremtid.Raven har en strålende fremtid.Raven har en strålende fremtid.Raven har en strålende fremtid.Raven har en strålende fremtid.
Vi inviterte

Mine foreldre, svigermor og hennes mann, svigerfar, bestemødrene til min forlovede, mine søsken + partner ( 8 stk ), hans søster og hennes forlovede. Vi var vel en 16-17 stk.
Barna til familien var ikke med, unntatt 1.

Raven og de 3 små: Nov 99, Des 01, Feb 04
Raven er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-04-2002, 23:06   #9
iluthien
Gjest

Høres ut som dere alle har ganske lik barnedåp. Slik jeg hadde sett for meg at Daniels skulle være

Men ingen av min nærmeste familie bor nær nok til at de kunne hjelpe så mye (litt hjalp de når de var her oppe) og ingen av hans foreldre er i live og kunne derfor heller ikke hjelpe. Søskene hans er heller ikke så erfarne når det gjelder å arrangere barnedåp. Så fikk vi hjelp av tantene hans, og da måtte nesten de få komme. Men kom de måtte også den onkelen få komme, og den, og den, og dermed pakket det på seg... Så nå er jeg nettopp ferdig med en barnedåp med over 60 gjester, og da hadde vi enda utelatt å invitere en del, som sikkert er svært fornærmet nå. Håper de kommer over det, for jeg hadde mer enn nok

Kanskje ikke så rart at flere i ettertid har sagt at vi skulle bare tatt bryllupet med det samme, så hadde vi vært ferdig med det

Fordelen var jo at Daniel fikk enormt mye fint, så han har jo mye igjen for det, og det ble en koselig dag for alle.

iluthien og Daniel (25.11.01)
Gammel 19-04-2002, 23:31   #10
Supermedlem

linkn sin avatar

Medlem siden: Dec 2001
Sted: Konnerud,Drammen
Meldinger: 1,365
linkn har en strålende fremtid.linkn har en strålende fremtid.linkn har en strålende fremtid.linkn har en strålende fremtid.linkn har en strålende fremtid.linkn har en strålende fremtid.linkn har en strålende fremtid.linkn har en strålende fremtid.linkn har en strålende fremtid.linkn har en strålende fremtid.linkn har en strålende fremtid.
Vi blir 30 stk

Jeg ber mine tanter og onkler.har veldig god kontakt med alle.Faddere besteforeldre og oldeforeldre
linkn er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 08:43.