Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Høytider
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 23-11-2007, 21:51   #1
Medlem

Medlem siden: Jun 2006
Sted: rogaland
Meldinger: 357
MP Rating: 100% (1)
Izzy har mye å være stolt av.Izzy har mye å være stolt av.Izzy har mye å være stolt av.Izzy har mye å være stolt av.Izzy har mye å være stolt av.Izzy har mye å være stolt av.Izzy har mye å være stolt av.Izzy har mye å være stolt av.Izzy har mye å være stolt av.Izzy har mye å være stolt av.Izzy har mye å være stolt av.
Hvor lenge tror de på julenissen?

Storebror er 6 år og tror fullt og fast på julenissen.

Det gjør han selv om pappa'n er julenisse hvert år
Andre barn forteller ham at nissen ikke finnes, men han tror ikke på dem.

Hvor lenge er det vanlig at de tror på nissen? Føler han er litt stor nå, men det er jo koslig da.
Kommer vel til å bli sint på oss når han forstår vi har "lurt" ham
Gammel 23-11-2007, 22:26   #2
Seniormedlem

Nikonius sin avatar

Meldinger: 1,627
Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hvor lenge tror de på julenissen?

Vet ikke helt selv jeg....
Koselig at han fortsatt tror på nissen, sønnen til min venninne trodde på
nissen i fjor og da var han 7år, vet ikke om han fortsatt tror...
Tror ikke du skal bekymre deg for at han skal bli sint på dere, kan ikke
huske at jeg ble det på mine foreldre..
Mange barn vet at den ikke finnes, men allikevel blir de litt usikre hvis
de møter på en troverdig en

15.08.08
Nikonius er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-11-2007, 21:46   #3
Supermedlem

Onyxia sin avatar

Medlem siden: Dec 2003
Meldinger: 609
MP Rating: 0% (0)
Onyxia har et ubeskrivelig bra rykte.Onyxia har et ubeskrivelig bra rykte.Onyxia har et ubeskrivelig bra rykte.Onyxia har et ubeskrivelig bra rykte.Onyxia har et ubeskrivelig bra rykte.Onyxia har et ubeskrivelig bra rykte.Onyxia har et ubeskrivelig bra rykte.Onyxia har et ubeskrivelig bra rykte.Onyxia har et ubeskrivelig bra rykte.Onyxia har et ubeskrivelig bra rykte.Onyxia har et ubeskrivelig bra rykte.

Vår eldste, som er en gutt på ni år, tror på julenissen. Enda vi aldri har gjort noe veldig stort ut av nissen. Nissen finnes, og gavene kommer fra han. Slik er det.
Gammel 28-11-2007, 22:36   #4
Supermedlem

bubba sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Meldinger: 529
bubba har en strålende fremtid.bubba har en strålende fremtid.bubba har en strålende fremtid.bubba har en strålende fremtid.bubba har en strålende fremtid.bubba har en strålende fremtid.bubba har en strålende fremtid.bubba har en strålende fremtid.bubba har en strålende fremtid.bubba har en strålende fremtid.bubba har en strålende fremtid.

Storebror på 5 kom hjem i dag å sa oppgitt at noen i barnehagen hadde sakt ar nissen ikke finnes. Han var heldigvis ikke enig. Han møtte jo tross alt nissen i egen person i fjor.... Håper han blir å tro noen år til, det er så koselig med et opplødd barneansikt i juletida.
Gammel 29-11-2007, 09:50   #5
Veteranmedlem

Emmami sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Sted: Bergen, vel
Meldinger: 4,315
Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.

Storesøster på 10 har for lengst funnet ut at det er en onkel som kler seg ut på julaften, men det er ikke noe hinder for å tro på julenissen! Onkelen må nemlig ha fått i oppdrag av nissen å dele ut gaver, nissen må jo delegere, må vite!
Gammel 29-11-2007, 10:37   #6
Seniormedlem

Hannamoren sin avatar

Medlem siden: Jun 2004
Sted: Akershus
Meldinger: 1,897
Hannamoren har en strålende fremtid.Hannamoren har en strålende fremtid.Hannamoren har en strålende fremtid.Hannamoren har en strålende fremtid.Hannamoren har en strålende fremtid.Hannamoren har en strålende fremtid.Hannamoren har en strålende fremtid.Hannamoren har en strålende fremtid.Hannamoren har en strålende fremtid.Hannamoren har en strålende fremtid.Hannamoren har en strålende fremtid.

Jeg husker da min mellomste var 10 år og kom til meg og sa.: Jeg tror ikke på nissen mer, og vet at alt bare er tull. Vell, det året kom ikke nissen på besøk(fikk pakker da, men ikke besøk) Om kvelden så hørte jeg at hun lå i sengen sin å gråt. Jeg spurte hva det var, og hun sa: Jeg skal ALDRI mer si at nissen ikke finnes!
Gammel 29-11-2007, 19:33   #7
Medlem

Sted: rogaland
Meldinger: 357
Izzy har mye å være stolt av.Izzy har mye å være stolt av.Izzy har mye å være stolt av.Izzy har mye å være stolt av.Izzy har mye å være stolt av.Izzy har mye å være stolt av.Izzy har mye å være stolt av.Izzy har mye å være stolt av.Izzy har mye å være stolt av.Izzy har mye å være stolt av.Izzy har mye å være stolt av.

Takk for svar alle sammen.
Godt å høre at "store" unger også kan tro på julenissen.

Lykke til med julefeiringen da.
Gammel 30-11-2007, 08:52   #8
Veteranmedlem

Kathinka sin avatar

Medlem siden: Jan 2003
Sted: Harstad
Meldinger: 3,563
Kathinka har en strålende fremtid.Kathinka har en strålende fremtid.Kathinka har en strålende fremtid.Kathinka har en strålende fremtid.Kathinka har en strålende fremtid.Kathinka har en strålende fremtid.Kathinka har en strålende fremtid.Kathinka har en strålende fremtid.Kathinka har en strålende fremtid.Kathinka har en strålende fremtid.Kathinka har en strålende fremtid.

Eldstemann på 8,5 år tror nok fortsatt på nissen.

I fjor var det noen i klassen som hadde sagt at nissen ikke finnes, og han var veldig opptatt av det. Han så for to år siden at nissen som kom hit var bestefar som hadde kledd seg ut, men vi fant sammen ut at nissen trenger jo hjelpere, for det er jo skrekkelig mange barn som skal ha gaver.

I fjor var det såpass mye oppstuss rund de som hadde sagt at han ikke finnes, at vi sa det sånn at; noen tror på nissen, andre ikke. Man må selv bestemme hva man vil tro. Og da bestemte han seg for å tro på nissen.

Føler ikke for å finne på så veldig mye hvite løgner om nissen, det blir litt feil for meg. Han må ikke på død og liv tro på nissen, men det er jo koselig når han gjør det, da
Gammel 30-11-2007, 09:31   #9
Supermedlem

Miwana sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Sted: Vestlandet
Meldinger: 1,110
Miwana har et ubeskrivelig bra rykte.Miwana har et ubeskrivelig bra rykte.Miwana har et ubeskrivelig bra rykte.Miwana har et ubeskrivelig bra rykte.Miwana har et ubeskrivelig bra rykte.Miwana har et ubeskrivelig bra rykte.Miwana har et ubeskrivelig bra rykte.Miwana har et ubeskrivelig bra rykte.Miwana har et ubeskrivelig bra rykte.Miwana har et ubeskrivelig bra rykte.Miwana har et ubeskrivelig bra rykte.

Synes det er litt godt å høre om store barn som tror på nissen

Sjørøveren på 5 har begynt å tvile litt, etter at noen litt større barn sa det var bare pappaen som kledde seg ut. Men den ekte var jo her i fjor(vi hadde en "innleid" så ingen manglet i stuen) så han har funnet ut at det er en ekte nisse og noen som bare kler seg ut for å hjelpe.

Synes det er koselig at han tror på nissen jeg, og håper egentlig at han fortsetter med det en stund til. For om han mister troen på nissen, gjør nok Skjora på 4 det også..
Gammel 10-12-2007, 11:11   #10
Seniormedlem

Krynkel sin avatar

Medlem siden: May 2006
Sted: I avgiftslandet.
Meldinger: 2,673
Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.

Vi bruker en nabo som nisse, så ingen mangler på juleaften. Så Myggen har ingen mistanker om at nissen ikke fins.

Husker selv at jeg i 7 års alderen ikke trodde helt på nissen lenger, men så en juleaften manglet ingen i stua... jeg tror jeg telte alle hundre ganger... da ble jeg skikkelig i tvil
Som oftest måtte jo tanta mi på do akkurat rett før nissen kom *pussig*

Krynkel og Poden 6 1/2 år
Krynkel er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 02:09.