|
 |
|
20-11-2007, 12:20
|
|
Supermedlem
Medlem siden: May 2004
Sted: Sørlandet
Meldinger: 675
|
Hvor mye kjøper dere julegaver for...
|
|
....til barna deres? Og gir dere for ca likt beløp hvis dere har flere barn?
Jeg elsker å kjøpe julegaver til barna, og helst ville jo gitt dem alt de ønsker seg...neida, men jeg har en tendens til å kjøpe litt for mye. Mannen min vil vel helst holde litt igjen.
Men så har vi ikke så stor familie, så det er ikke sånn at de får i bøtter og spann fra andre. De får absolutt nok, men andre med en haug tanter og onkler og kusiner og fettere får nok mye mer enn våre.
Lurer litt på hvor mye andre kjøper for, jeg. Sånn ca, da.
Jeg er ikke så opptatt av at beløpet skal være likt. Det kan jo forandre seg litt hva den ene trenger og ikke den andre osv.
Gutten min på 5 er mye lettere å kjøpe til enn jenta mi på tre. Han ønsker seg så mye. Hun blir fornøyd bare hun får noe som er rosa, men det skal jo være noe hun kan leke litt med også.
Babyen får nok ikke stort i år.
|
|
|
20-11-2007, 12:29
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Dec 2006
Sted: Bergens området
Meldinger: 1,118
|
Sv: Hvor mye kjøper dere julegaver for...
|
|
Vi har brukt ca 1000lapp på henne... Og kommer sikkert til og gjøre det igjen i år....
Til den lille som har termin til lørdag kommer vi ikke til og gjøre det. For det syns vi blir litt tull... Hun skal få leketeppe da for det har vi ikke...
|
|
20-11-2007, 12:44
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Oct 2002
Sted: ved fjord og fjell
Meldinger: 1,173
|
|
|
Det varierer alt etter hva det er, nytt skiutstyr kom på ca 1400 her et år, mens det samtidig kan være vel så greit med noe de virkelig ønsker seg til f.eks 700,-
Da holdes alt av klær utenom, da jeg syns dette er noe vi gjerne kjøper uansett...
Har ikke handlet årets julegaver enda, så usikker på hva det kommer på enda.
|
20-11-2007, 12:49
|
|
Medlem
Medlem siden: Oct 2007
Meldinger: 247
|
|
|
Å kjøpe julepresanger er jo så gøy
Vi har en 1000-kroners regel her i huset, fra oss foreldre. Men jeg ser jo at det har en tendens til å skli litt veeeeeeeeldig ut  Det går litt på at jeg vil at vi skal kjøpe noe nyttig til jul, og da kjøper jeg heller litt dyrere.
I år får minsten Reima dress fra oss. Til eldste har vi ikke bestemt oss enda, vi har snakket om PS3, og så dele denne opp fra oss, minsten og en eller annen. Den beste presangen får eldsten av Nissen, åh gud som JEG gleder meg til han skal få den  (diverse fotballutstyr importert fra England).
Vi får penger av mannens foreldre som vi kjøper for, vi kjøper fra katten, nissen og i fjor ble det jammen en presang fra Ballbingen også (til eldsten)
|
|
|
20-11-2007, 12:59
|
|
Supermedlem
Medlem siden: May 2004
Sted: Sørlandet
Meldinger: 675
|
|
|
Glemte jo å skrive hva jeg hadde tenkt.
Til eldstemann kommer jeg opp i underkant av 1500,-. Det er inkludert litt klær og gavene fra søstrene også.
Mellomste får nok ikke så mye, for hun har liksom ikke så mange konkrete ønsker.
Og lillesøster får en gåbil som allerede er kjøpt inn på salg til 198 kr.
|
|
|
20-11-2007, 20:51
|
|
VIP-Medlem
Medlem siden: Feb 2003
Sted: Østlandet
Meldinger: 8,311
|
|
|
Ser at andre handler for langt mer en det vi gjør ja...vi handler for 2-500 kr...Det vil nok forandre seg etterhvert kanskje men her får hun alltid det hun øsnker seg siden resten av familien handler så mye til ho...Ho får alltid massevis av pakker og orker ikke pakke dem opp selv engang.
|
21-11-2007, 07:18
|
|
Medlem
Medlem siden: Feb 2006
Sted: Nordland
Meldinger: 168
|
|
|
det varier veldig alt ettersom hva hun trenger, men kjøper aldri noe dyrt bare for at gaven skal være en spesiell sum
|
|
|
21-11-2007, 08:34
|
|
Æresmedlem
Medlem siden: Jan 2005
Sted: Rogaland
Meldinger: 18,881
|
|
|
Det kommer an på hva han vi føler han trenger. I år kjøper vi Duplo flyplass, til rundt 800,-. Egentlig synes jeg det holder, men siden vi synes han burde ha noe å spille musikk på så plusser vi kanskje på med mp3-spiller.
Om han om noen år trenger dyrere ting, som sykler, skiutstyr etc, så kjøper vi det.
|
|
21-11-2007, 09:00
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2002
Sted: Trondhjem
Meldinger: 2,003
|
|
|
Vi har ikke noen fast pris, men det ender ofte opp med å bli dyrere enn vi hadde tenkt  Ofte kjøper vi litt dyrere og mer avanserte ting enn behøvelig bare fordi man har lov til å bruke penger i jula
Jeg mener 1-åringen blir sikkert kjempeglad for en lekebil til 99,- eller klosser til 149,-, men det er jo så mye morsommere for mor og far å kjøpe en fancy gåbil til 799,- som vi aldri fikk da vi var små...
Alt i alt ender vi vel ofte opp med å bruke 500-700 på hver når vi kjøper fra mamma og pappa + fra søsken.
21-11-2007, 22:25
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tromsø
Meldinger: 892
|
|
|
Kjenner meg litt igjen.Det er litt vanskelig å begrense seg, har jo lyst å kjøpe så mye Men her får de for ca 1000-1500 kr.Alt etter hva de ønsker seg.Minsta er litt lita komme med ønsker ennå men det kommer nok det og.
|
|
|
 |
|
Diskusjonsverktøy |
|
Visningsmodus |
Linjærmodus
|
Regler for innlegg
|
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine
HTML kode er Av
|
|
|
Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 04:20.
|