Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Høytider
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 24-03-2004, 21:58   #1
Seniormedlem

Andrine sin avatar

Medlem siden: Jun 2003
Sted: Kirkenes
Meldinger: 2,104
MP Rating: 0% (0)
Andrine har en strålende fremtid.Andrine har en strålende fremtid.Andrine har en strålende fremtid.Andrine har en strålende fremtid.Andrine har en strålende fremtid.Andrine har en strålende fremtid.Andrine har en strålende fremtid.Andrine har en strålende fremtid.Andrine har en strålende fremtid.Andrine har en strålende fremtid.Andrine har en strålende fremtid.
Hvor mye koster det?

Det er over 4 år til bryllupet, men det er vel kanskje lurt å begynne å spare allerede nå...?

Hva brukte dere sånn ca tilsammen?
Hvor mange gjester hadde dere?
Kjøpte du kjole selv eller leide du?
Måtte han ha ny dress, og hva koster det?
Andre store kostnader?

Sist endret av Andrine; 24-03-2004 kl 22:14.
Andrine er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-03-2004, 08:18   #2
Supermedlem

Emilie sin avatar

Medlem siden: Jan 2002
Sted: Trøndelag
Meldinger: 844
Emilie er som en lysfontene.Emilie er som en lysfontene.Emilie er som en lysfontene.Emilie er som en lysfontene.Emilie er som en lysfontene.Emilie er som en lysfontene.Emilie er som en lysfontene.Emilie er som en lysfontene.Emilie er som en lysfontene.Emilie er som en lysfontene.Emilie er som en lysfontene.

Tja, vi brukte vel sånn ca 55 000,- til sammen. Da hadde vi 63 middagsgjester med tre retters middag og vin, også kom det til ca 30stk til kaffen som fikk kaffe,kaker,cognac og nattmat. Vi hadde så søkt om sjenkebevilgning, så vi solgte øl,vin og sprit til 25kr (selvkost mao).
Jeg kjøpte kjole i en kjolebutikk i Trondheim. Prøvde også mange fine kjoler i brudesalonger, men de var ikke "6000 kroner finere" enn den jeg kjøpte til 2500.
Mannen kjøpte dress på "brannskadesalg" (dvs. ikke var den skadet og ikke luktet det av den,men de måtte ha salg for å få tilbake noe på forsikringen -tror jeg han sa), og hans antrekk var nok dyrere enn mitt i så måte.
De stoooore kostandene for oss var middagen (19500 + ca 3000 i vin), leie av huset (8000) og bandet (6000).
Men det var verdt hver en krone og vel så det

Til slutt et tips; jeg har ikke et bilde av meg og mine søstre, eller av bare meg og min forlover fra bryllupet, sørg for å få tatt alle bilder du ønsker at skal tas. Og, til tross for at vi hadde flere proffe fotografer til stede,som knipset bilder så angrer vi på at vi ikke la ut engangskamera på alle bordene, fordi våre fotografet konsentrerte seg i stor grad om å knipse sine egne venner og kjente,og ikke alle gjestene.
Gammel 26-03-2004, 22:31   #3
Seniormedlem

Andrine sin avatar

Medlem siden: Jun 2003
Sted: Kirkenes
Meldinger: 2,104
Andrine har en strålende fremtid.Andrine har en strålende fremtid.Andrine har en strålende fremtid.Andrine har en strålende fremtid.Andrine har en strålende fremtid.Andrine har en strålende fremtid.Andrine har en strålende fremtid.Andrine har en strålende fremtid.Andrine har en strålende fremtid.Andrine har en strålende fremtid.Andrine har en strålende fremtid.

Det var jo faktisk ikke så dyrt...?
Tror kanskje vi må regne med litt mer.. Men vi trenger sikkert ikke å betale så mye i lokale da, men heller klær.. Og Adrian og Christine skal være brudepike og brudesven, så vi må jo ha klær til de og..
Huff.. Gruer meg til utgiftene, gleder meg til resten!
Andrine er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-03-2004, 23:02   #4
Seniormedlem

tussi1979 sin avatar

Medlem siden: Aug 2003
Sted: Bergen
Meldinger: 2,269
tussi1979 har mye å være stolt av.tussi1979 har mye å være stolt av.tussi1979 har mye å være stolt av.tussi1979 har mye å være stolt av.tussi1979 har mye å være stolt av.tussi1979 har mye å være stolt av.tussi1979 har mye å være stolt av.tussi1979 har mye å være stolt av.tussi1979 har mye å være stolt av.tussi1979 har mye å være stolt av.tussi1979 har mye å være stolt av.

Hva brukte dere sånn ca tilsammen? 100000

Hvor mange gjester hadde dere? 52 (regnet 1000 pr pers.)

Kjøpte du kjole selv eller leide du? Jeg leide kjole

Måtte han ha ny dress, og hva koster det? Han leide sjakett (ca 3000)

Andre store kostnader? FOTOGRAF (nærmere 20000 med forstørrelser, rammer, takkekort osv). Musikk+toastmaster 10000.
Gammel 29-03-2004, 00:29   #5
Supermedlem

Carnita sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Sted: Karmøy
Meldinger: 932
Carnita er som en uslipt juvél.Carnita er som en uslipt juvél.Carnita er som en uslipt juvél.Carnita er som en uslipt juvél.Carnita er som en uslipt juvél.Carnita er som en uslipt juvél.Carnita er som en uslipt juvél.Carnita er som en uslipt juvél.Carnita er som en uslipt juvél.Carnita er som en uslipt juvél.Carnita er som en uslipt juvél.

Vi brukte ca 40.000,- og var 18 stk.

Prisene er sånn cirka, det er to år siden så jeg husker ikke på øret....

Jeg leide kjole 5500,-
Leide også cape 500,-
Leide sjakett til han 2000.-
Kjøpte slør 1200,-
Kjøpte sko 800,-
Kjøpte diadem 600,-
Kjøpte undertøy og strømpebånd 1100,-

Frisør inkl. prøvetime og sminking 1300,-

Blomsterbukett, 2 oppsatser og noen bregner til pynting av lokale 2000,- (vennine som driver butikk så jeg fikk kjemperabatter)

Ringer 4500,-

Leie av lokale 2000,-
Mat og drikke 6000,-

Fotografering 7000,-
(I tillegg kommer takkekorter etterpå ca 3000,- og evt. forstørrelser og rammer til....)

Div. servietter (påtrykte med navn), fyrstikkesker, duker til gavebordet o.l. 2000,-

Bryllupskake med topp og kransekake med topp 2000,-

I tillegg kom morgengavene da

Jeg hadde da laget lys til bordet selv, og duker hadde vi i familien. Jeg hadde lite bryllup og slapp utgifter til toastmaster og band.

Det dyreste hos oss var bruden (kjole, slør, sko, bukett osv.) og fotograf! Ville likevel ikke valgt bort noe av det!

Hvis dere skal ha stort bryllup og siden det er så lenge til så kan dere jo evt. kjøpe billig vin når dere er ute å reiser, å legge den av til bryllupet. Og så kan du tenke over hvilke smykker du skal ha til kjolen (ikke så lett uten kjolen kanskje da men) hvertfall så kan det være en fin julegave e.l. til deg fra mannen din! Hvis du skal lage bordpynt, bordkorter e.l. selv så kan du jo begynne med det nå...

I alle fall så er det lurt allerede nå å bestemme dere for hvilken type bryllup dere vil ha, stort eller lite osv. Ved et stort bryllup så må en ikke glemme toastmaster og band! Og så kommer jo litt merkostnader til mat. Men resten av utgiftene blir jo de samme uansett da!

Og så må dere ikke glemme en evt. bryllupstur! Den koster den også!

Lykke til

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 09:46.