Vi brukte ca 40.000,- og var 18 stk.
Prisene er sånn cirka, det er to år siden så jeg husker ikke på øret....
Jeg leide kjole 5500,-
Leide også cape 500,-
Leide sjakett til han 2000.-
Kjøpte slør 1200,-
Kjøpte sko 800,-
Kjøpte diadem 600,-
Kjøpte undertøy og strømpebånd 1100,-
Frisør inkl. prøvetime og sminking 1300,-
Blomsterbukett, 2 oppsatser og noen bregner til pynting av lokale 2000,- (vennine som driver butikk så jeg fikk kjemperabatter)
Ringer 4500,-
Leie av lokale 2000,-
Mat og drikke 6000,-
Fotografering 7000,-
(I tillegg kommer takkekorter etterpå ca 3000,- og evt. forstørrelser og rammer til....)
Div. servietter (påtrykte med navn), fyrstikkesker, duker til gavebordet o.l. 2000,-
Bryllupskake med topp og kransekake med topp 2000,-
I tillegg kom morgengavene da
Jeg hadde da laget lys til bordet selv, og duker hadde vi i familien. Jeg hadde lite bryllup og slapp utgifter til toastmaster og band.
Det dyreste hos oss var bruden (kjole, slør, sko, bukett osv.) og fotograf! Ville likevel ikke valgt bort noe av det!
Hvis dere skal ha stort bryllup og siden det er så lenge til så kan dere jo evt. kjøpe billig vin når dere er ute å reiser, å legge den av til bryllupet. Og så kan du tenke over hvilke smykker du skal ha til kjolen (ikke så lett uten kjolen kanskje da men) hvertfall så kan det være en fin julegave e.l. til deg fra mannen din! Hvis du skal lage bordpynt, bordkorter e.l. selv så kan du jo begynne med det nå...
I alle fall så er det lurt allerede nå å bestemme dere for hvilken type bryllup dere vil ha, stort eller lite osv. Ved et stort bryllup så må en ikke glemme toastmaster og band! Og så kommer jo litt merkostnader til mat. Men resten av utgiftene blir jo de samme uansett da!
Og så må dere ikke glemme en evt. bryllupstur! Den koster den også!
Lykke til