Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Høytider
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 28-10-2008, 13:13   #1
Seniormedlem

roxette sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Sted: Jørpeland- Rogaland
Meldinger: 2,608
MP Rating: 100% (14)
roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.
hm Hvordan feirer dere jul??

Hvordan og hvor feirer dere julaften??

Jeg er vant fra min oppvekst at vi noen ganger har vært hos besteforeldrene på julaften, og andre ganger invitert besteforeldrene mine til julaften. Så det har variert hvor vi har vært.

Min mann er vant til at de hver eneste jul opp gjennom årene har feiret julaften hjemme hos seg selv, og da noen ganger hatt besøk av besteforeldrene hos seg. Altså aldri feiret julaften noen andre plasser.

Selvfølgelig er det kjekkest for ungene å feire julaften hjemme hos seg selv, siden da kan de pakke ut alle lekene og utforske gavene samme kvelden. Greiest er det også med tanke på at man ikke må dra hjem for å legge ungene.

Hvordan er dere andre vant til fra deres oppvekst, og hvordan gjør dere det selv når dere har lagd egen familie???

Og har dere tradisjonen med julenisse??
Hva spiser dere i julen (middager)??
Når spiser dere og når pakker dere opp gaver??

roxette er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-10-2008, 13:25   #2
Veteranmedlem

minniepus sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: Sandnes
Meldinger: 3,801
MP Rating: 0% (0)
minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hvordan feirer dere jul??

Vi har feira jul hjemme, hos div tanter og onkler og hos besteforeldre (ikke så ofte).
Nå er det et salig kaos å få julen til å "gå opp", med skilte svigerforeldre osv. Det går seg nok til etterhvert, når vi blir mer vant.

Frosken min på tre år
sitter bakovervendt så lenge det går
minniepus er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-10-2008, 13:33   #3
Æresmedlem

Niobe sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Rogaland
Meldinger: 19,109
MP Rating: 100% (4)
Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.

Vi er annethvert år hos mine foreldre, og svigerfar.
Vi koser oss hjemme på formiddagen, går på julegudstjeneste, og så er vi klar for juleselskap. Hos mine foreldre spiser vi pinnekjøtt, og hos svigerfar spiser vi ribbe. Ingen julenisse.

Jeg synes det er kjempekoselig å samles hos våre foreldre, sammen med våre søsken, så lenge vi enda ikke er for mange. Det begynner å bli på grensen på sin side. Jeg er foreløpig glad for å slippe å "arrangere" julefeiringen selv, særlig siden vi ikke har så stor stue. Med tid og stunder blir det uansett oss som overtar...
Reinhold Niebuhr

Hjertemamma med hjertebarnet'05 Støtt LHL!

Niobe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-10-2008, 13:34   #4
Supermedlem

smurfine sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: Trondheim
Meldinger: 547
smurfine har en strålende fremtid.smurfine har en strålende fremtid.smurfine har en strålende fremtid.smurfine har en strålende fremtid.smurfine har en strålende fremtid.smurfine har en strålende fremtid.smurfine har en strålende fremtid.smurfine har en strålende fremtid.smurfine har en strålende fremtid.smurfine har en strålende fremtid.smurfine har en strålende fremtid.

Vi feirer jul annenhvert år hos hans familie og annenhvert hos min familie.

Hvordan er dere andre vant til fra deres oppvekst, og hvordan gjør dere det selv når dere har lagd egen familie???
Det er slik jeg er vant med det fra min oppvekst, men han er vant med å KUN feire hjemme hos sin familie.

Fra min familie har vi alltid hatt nisse.
Vi hadde nisse i fjor, men ikke året før, for da var hun bare 5 mnd og forsto fint lite av det hele =)

Kalkun, pinnekjøtt, ribbe

Når spiser dere og når pakker dere opp gaver?
Som regel spiser vi i femtiden, pakkene pakkes opp i sju-åtte tiden. Alt ettersom.

Lillebror 11.desember 2008
smurfine er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-10-2008, 13:35   #5
Veteranmedlem

*Linda* sin avatar

Sted: Ringerike
Meldinger: 3,519
MP Rating: 100% (1)
*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.

Vi har byttet på å ha gjester 3. hver julaften, dette sammen med en onkel av mg, og besteforeldrene mine.

Men etter at vi fikk egen familie så har vi ingen spesiell plan. Vi hadde foreldrene mine her i fjor, og i år kommer muligens svigers.

Jeg synes det er allers best å være hjemme

Etter at ungene kom har vi hatt nisse (min pappa), så spørs hvordan det blir i år når nissen ikke skal feire hos oss, må nok oppsøke en annen nisse

Jeg er vant til ribbe på julaften, og gubben er vant til pinnekjøtt, så vi har begge deler på julaften. Ingen av oss vil bryte med tradisjon.

Vi spiser kl 17 (tror jeg), og så pakker vi opp gaver sånn ca kl 19.
*Linda* er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-10-2008, 13:49   #6
VIP-Medlem

*star* sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Sted: Hamar
Meldinger: 6,124
MP Rating: 100% (11)
*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.

Vi feiret alltid hjemme, sambo har vel vært mest hjemme men også hos besteforeldre etter det jeg har skjønt.
Fram til vi fikk barn så feiret vi hver for oss og de tre siste årene har vi hatt annenhver hos mine foreldre og hans mor.
I år skal vi for første gang feire jul hos oss selv og har innvitert foreldre og min bror som er alene.

Sambo er vant med nisse så han vil veldig gjerne at gutta også skal ha den tradisjonen.
Julaften spiser vi ribbe og hjemme hos mine foreldre er det dagene etter lutefisk og så pinnekjøtt. Sambo er også vant med ribbe julaften så vi fortsetter bare med den tradisjonen hos oss selv også.
Middag spises i 5-tida.
Gavene åpnes etter at middagen er ryddet bort og vi har summa oss litt. Ungene har fått åpnet først og så har vi sett litt an om de skal legges før vi voksne åpner våres.

Jeg gleder meg til jul i år altså
Gammel 28-10-2008, 14:37   #7
VIP-Medlem

Tuppesjura sin avatar

Medlem siden: Aug 2004
Sted: I eget hus!
Meldinger: 6,035
MP Rating: 100% (2)
Tuppesjura har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppesjura har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppesjura har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppesjura har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppesjura har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppesjura har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppesjura har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppesjura har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppesjura har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppesjura har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppesjura har et ubeskrivelig bra rykte.

Vi feirer jul hjemme hos oss selv. Orker ikke stresset med å drasse med oss masse gaver flere timer hver vei, spesielt ikke når vi må kjøre 2 turer for å få med oss alt.
Dessuten ønsker jeg å skape egne tradisjoner!!

Jeg har ganske like tradisjoner i forhold til hva jeg er oppvokst med. Forsøker å gjøre LITT MER ut av det enn min familie har gjort da...

Klart vi har nisse!! Det blir ikke jul uten!! Regner med at vi får nissebesøk på formiddagen i år. I fjor var vi i byen og sambo var nisse og søsteren sin. Året før der var de her, og svigerbroren til sambo var nisse (uten at vi visste noe om det). Så regner med at det har blitt litt tradisjon i det, og at de kommer hit i år.
Her i huset kommer forresten nissen med både adventskalenderen, julepynten og juletreet, pakkene og det som er i strømpen. Så lenge ungene tror på nissen, så skal de få lov til det!!
Dessuten får jeg pynte for meg selv da

Sambo må ha pinnekjøtt. Jeg er ikke glad i julemat, så jeg pleier å spise kylling

Spiser vel i 4-5 tiden, alt ettersom når maten er ferdig. Pakkene åpnes ganske raskt etter det, for da er ungene sprekkferdige

Jeg elsker jula!!!!
Gammel 28-10-2008, 14:46   #8
Æresmedlem

Niobe sin avatar

Sted: Rogaland
Meldinger: 19,109
MP Rating: 100% (4)
Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.

Her blir det heldigvis jul i nissefrie hjem også. Her er det folk som er glad i oss som har kjøpt gavene. Og vi har kjøpt gaver til de vi er glad i. Nissen har ingenting med det å gjøre, med mindre han kunne tenke seg å spytte penger i julehandelkontoen.
Reinhold Niebuhr

Hjertemamma med hjertebarnet'05 Støtt LHL!

Niobe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-10-2008, 18:23   #9
Supermedlem

Klemmen sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Meldinger: 981
Klemmen har en strålende fremtid.Klemmen har en strålende fremtid.Klemmen har en strålende fremtid.Klemmen har en strålende fremtid.Klemmen har en strålende fremtid.Klemmen har en strålende fremtid.Klemmen har en strålende fremtid.Klemmen har en strålende fremtid.Klemmen har en strålende fremtid.Klemmen har en strålende fremtid.Klemmen har en strålende fremtid.

Hvordan er dere andre vant til fra deres oppvekst?
Vi har vært hjemme, hos tanter og onkler og hos besteforeldre. Litt rundt om altså
Og hvordan gjør dere det selv når dere har lagd egen familie???
Vi har vært hos mine foreldre noen år, hos hans mor et år, og hos hans far noen år. I fjor kjøpte vi oss hus, stort nok til julefeiring med familien, så nå blir mine foreldre invitert hvert år, og hans foreldre annet hvert år. De er skilte. De som ikke blir invitert julaften, blir invitert lille lille julaften til middag, og juletrepynting. Lille julaften er vi hos mine foreldre og pynter treet.

Vi har ikke hatt nisse på besøk fysisk, men det fantes alltid gaver fra han. De fant vi på trappen, på loftet, under treet, i garasjen osv..

Vi spiser pinnekjøtt. Nå tåler ikke mannen det, så han har spist litt diverse. Mamma har alltid ment at han må da få skikkelig julemiddag, så hun har laget juleribbe til han. Nå har han oppdaget pinnekjøtt av hjort, så det spiser han nå.
Når spiser dere og når pakker dere opp gaver??

Vi spiser kl 17, og pakker opp gaver når vi er ferdige å spise.

Storesøster 04
Lillebror 08
Klemmen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-10-2008, 18:46   #10
Medlem

Rille sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Meldinger: 86
Rille har mye å være stolt av.Rille har mye å være stolt av.Rille har mye å være stolt av.Rille har mye å være stolt av.Rille har mye å være stolt av.Rille har mye å være stolt av.Rille har mye å være stolt av.Rille har mye å være stolt av.Rille har mye å være stolt av.Rille har mye å være stolt av.Rille har mye å være stolt av.

Vi feirer jul hjemme hos oss selv. Det har vi gjort siden vi fikk barn. Har valgt og lage våre egne tradisjoner. Besteforeldrene er sammen med oss stort sett hver julaften.....

I min barndom så feiret hele familien i lag.....mamma, pappa, søsken, besteforeldre, tanter, onkler og søskenbarn...... Et helsikes liv
Nå til dags er det mye roligere med gubben, meg og ungene pluss besteforeldre.

Vi har nisse hvert år.....enten bestefar, eller så er gubben nisse hos naboene og omvendt......fin ordning

Vi spiser ribbe og pinnekjøtt på julaften
Desserten har som regel vært kromkaker med multekrem.

Vi spiser rundt klokka 17.00 og åpner gavene etter middagen.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 09:41.