|
 |
|
09-07-2004, 00:50
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Feb 2003
Sted: Ålgård
Meldinger: 1,354
|
I planleggingen til ditt bryllup..........
|
|
Ble det litt "gnisninger", sure miner, små krangler og uenigheter mellom deg og dine foreldre/svigerforeldre?
Det ble det nemlig her  , senest i dag, uten at jeg skal gå nærmere innpå hva det har vært.... Hadde møte med toastmasteren vi skal ha i bryllupet på lørdag, og der satt vi rimelig sure og leie oss (meg og sambo) etter en diskusjon med foreldrene hans
Håper ikke toastmasteren så det..... Det er så surt når det blir sånn...
Jeg er sliten fra før, om ikke de skal begynne med sitt... Kiloene renner av meg.. Har ikke tid til og spise.. Gråter lett også....
Er det bare vi som har det sånn???
|
09-07-2004, 08:15
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Nov 2002
Sted: Nordaførr
Meldinger: 3,206
|
Sv: I planleggingen til ditt bryllup..........
|
|
Nå har jeg enda ikke giftet meg, men jeg har planlagt bryllupet mitt en gang og jeg kan ikke akkurat si at det frister til gjentakelse.
Ja: Det ble gnistninger. Med foreldre (mor) som på død og liv skal ha en finger med overalt så blir det gjerne det. Det du skal huske på, Kwistin er at dette er deres dag. Ikke foreldre, søsken eller toastmasters dag. Kun deres. Gjester og foreldre er med på dagen for å gjøre den mest mulig minnerik for dere. Stå på det dere mener er riktig - for at dagen skal bli så flott som mulig.
Send meg gjerne PM hvis du vil. Kanskje lettere å ta det på den måten?
|
09-07-2004, 08:19
|
|
VIP-Medlem
Medlem siden: Dec 2001
Meldinger: 9,823
|
|
|
Nei, vi planla alt selv og ingen visste om det før samme dag. Men nå hadde ikke vi noe selskap, da.  Vi ville ha bryllupsdagen og dagene etterpå på VÅR måte, og det inkluderte ikke masse gjester. Det blir selvfølgelig annerledes når man har et mer tradisjonelt bryllup som foreldrene kanskje til og med betaler, da er de jo "med" på en annen måte, skjønner at det kan oppstå gnisninger da.
|
|
|
09-07-2004, 08:30
|
|
VIP-Medlem
Sted: Harstad, Troms
Meldinger: 9,564
|
|
|
Nope, alt gikk smertefritt.
Antagelig skyldes dette nettopp at det skulle være VÅR dag og vi skulle få ting sånn som vi ville det. Men vi spurte og grov om hvordan de syntes og ba om råd, og det fikk vi, men det var opp til oss om vi ville følge dem eller ikke. Ingen som ble sure om vi lot være.
Hobbyblogg
|
|
|
09-07-2004, 11:46
|
|
Medlem
Medlem siden: Aug 2002
Sted: Oppegård
Meldinger: 334
|
|
|
Joda, jeg hadde noen småkrangler med moren min ja.
Hun hadde fått det for seg at det var hennes oppgave med og planlegge bordplasseringen. Greit nok tenkte jeg, men hun hadde noen teite meninger om diverse ting angående det. Men hun ga seg tilslutt og gjorde det slik vi ville og så ble alt bra igjen..
|
|
|
09-07-2004, 11:51
|
|
VIP-Medlem
Medlem siden: Nov 2001
Meldinger: 6,704
|
|
|
 Æsj, så dumt at det skal bli slik da, Kwistin.
Mødrene våre holdt seg unna bryllupsplanleggingen, de skjønte nok tidlig at vi visste hvordan vi ville ha det!  (Men det var nok en del yngre slektninger som følte seg snytt for en fylle fest, ja...  )
|
09-07-2004, 12:25
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Dec 2002
Meldinger: 2,574
|
|
|
Jepp, her ble det en del familiekræsj... Ikke så moro, og hadde vi visst på forhånd hvor mye styr det skulle bli, nei, da hadde vi i alle fall vurdert å stikke hemmelig til Las Vegas og tatt et kjapt bryllup der....
Dagen blir nok fantastisk når den bare kommer, og da er små diskusjoner, og detaljhysteri helt glemt! Alle blir så betatt av hvor fin du er, og du kan bare nyte å være prinsesse for en dag
Lykke til i morgen!!!!  
|
09-07-2004, 14:03
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2003
Sted: Bergen
Meldinger: 2,269
|
|
|
Uff, så kjedelig da  Her gikk det veldig fint
|
|
09-07-2004, 14:58
|
|
Veteranmedlem
Sted: Sandefjord
Meldinger: 3,702
|
|
|
Her kunne det fort blitt sånn, jeg har nemlig en svigermor som av og til har litt for mange meninger om hva som skal til til slike anledninger (i og for seg også til barnedåp og bursdagsfeiringer også). Men heldigvis tåler hun også at vi sier i fra, så det gikk bra og vi fikk det slik vi ville. Prat med dem og si i fra hvorfor dere ble sure og triste, det kan hende at de innser at de gikk for langt, det er tross alt din og din kjæres store dag
Lykke til i morgen, håper været blir bra
|
|
|
09-07-2004, 18:04
|
|
VIP-Medlem
Medlem siden: May 2002
Meldinger: 5,144
|
|
|
Det skal jeg love deg! Mannen og jeg hadde planer om å ordne ALT selv, nettopp fordi jeg regnet med innblandinger fra svigermor. Da alt var klart, lurte hun på hvem som "egentlig" kom i bryllupet vårt. Mannen sendte over gjestelisten (det skulle han aldri ha gjort!)
Det endte med at jeg fikk en telefon fra en forbannet svigermor! Tror hun skravlet høl i hue på meg en tims tid uten at jeg kom til ordet om familietradisjoner, god skikk osv. Hun hadde satt opp en NY gjesteliste sa hun! Vi hadde værsågod å invitere de HUN ønsket! På den gjestelisten var det ca. 20 fra "min" side (familig og venner) og 40 fra "hennes" side. Folk vi ikke hadde kontakt med, men som det var så viktig for HENNE at kom i VÅRT bryllup. Det endte med at jeg skjelte ut mannen min for hva slags umulig mor han hadde, han måtte ta en arg telefon til henne, og gjestelisten forble slik vi hadde satt den opp på forhånd.
Det var mange flere episoder i forbindelse med bryllupet også, men hun fikk værsågod å finne seg i at det var VÅR dag.
|
|
 |
|
Diskusjonsverktøy |
|
Visningsmodus |
Linjærmodus
|
Regler for innlegg
|
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine
HTML kode er Av
|
|
|
Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 10:06.
|