Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Høytider
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 12-11-2008, 22:51   #1
Isa
VIP-Medlem

Isa sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Sted: Tr.heim
Meldinger: 6,998
Blogginnlegg: 36
MP Rating: 0% (0)
Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.
Isa´s juleforbredelser

Inspirert av Cissi tenkte jeg at jeg skulle lage en juletråd, litt for å holde oversikt for meg selv, for nå begynner det å bli mye å holde styr på her. Godt vi ikke er nådd midten av november engang

Togbiletter

Togbiletter hjem, og tilbake hit, er i boks, nå må de bare hentes på stasjonen.
Både for jula og julelunsjen nå i november.

Julepynten

Er nesten ferdig med julepynten.
Det som skal være på kjøkkenet blir det samme som i fjor.
Det samme med julestjerna.

I år skal jeg ha litt på rommet mitt og, og der mangler litt.
Har tenkt til å ha et fat med tre kubbelys med slike merker på, en engel, en tekst og en spillende engel. Samt noen kongler med glitter til pynt.
Fatet og kubbelysene mangler, men resten er i boks.

Julekort

Begynte på julekortet fra meg i stad, tror det blir bra.
Var ikke sikker på om jeg skulle lage julekort fra meg i år, men nå har jeg begynt tradisjonen, så da må jeg jo.

Har en mistanke om at det kommer ønske om julekort fra mamma også etter hvert, men hun har vel ikke begynt å tenke på jula i det hele tatt enda

Juleklærne

På julelunsjen blir det skjørtet jeg brukte på julaften for to år siden, og en ny topp. Dette kommer også til å bli brukt i romjula, samt julekjolen fra i fjor.

Til julaften og nyttårsaften har jeg tenkt meg ny kjole, og den gleder jeg meg til å shoppe.

Så hva trengs egentlig?

* Topp(er) til skjørtet
* Strømpebukser
* Julekjole
* Jakke å ha utenfor julekjolen
* Eventuelt nye sko om jeg finner noe som passer

Ønskelista

Den begynner faktisk å bli lang, og det er jo litt morsomt da.

* Ullundertøy, gjerne Kari Traa. Ikke slalåmsokker. Størrelse XS eller S, 32 eller 34.
* Gavekort på sportsbutikker (til ullundertøy og slalåmhjelm)
* MacBook Air

Bøker fra disse forfatterne:

- Stieg Larsson

- Jo Nesbø

- Unni Lindell

- Karin Fossum

- Camilla Läckberg

- Henning Mankell

- Anne Holt

Filmer jeg ønsker meg:

- WallE

- Fatso

- Mamma Mia

- Harry Potter 2-7

- Narniafilmene

- Sannheten om Rødhette

- Polarekspressen

50 mm portrettlinse til kameraet

"Digitalfotografi i praksis" av Magne Fjøroft.

Øredobber fra gullsmed

Matbokser

- Elephant w baby

- Buttefly I
- Cocatoo

- Flower power

- Giraffe

- Peacock

- Princess

- Fairy blue

- Fairy Rose 

Gjerne med matchende drikkeflaske

Gaver til andre
Mamma og pappa: Bildealbum, ferdig pakket inn
Mamma: Vaskenøtter, ikke handlet
Pappa: Freia melkesjokkolade og kanskje noe mer?
Lillebror: Hakke peiling
Bestemor og bestefar: Kallender, ferdig pakket inn
Kusiner: Ullundertøy og spill, mangler en genser og spillet
Venninne1: Bok? Selvlaget altså, med div koselige ting. Må tenke litt mer på denne.
Venninne2: Hobbybok av noe slag? Thilda sin kanskje?
Venninne3: Hakke peiling. Noe såpeopplegg?
Kjæresten: Bok ala Underlig (Hva kan jeg gjøre for å bevare parforholdet?), må også begynnes på snart. Noe mer kanskje? (Han har da også bursdag i romjula)
Era: (hunden), noe godt

Om man begår en feil, trenger ikke den ene feilen å bety noe. Det er hva du gjør med feilen som er viktig

-- Leif Askeland --

Sist endret av Isa; 20-11-2008 kl 22:17.
Isa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-11-2008, 22:55   #2
Isa
VIP-Medlem

Isa sin avatar

Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Isa´s juleforbredelser

Julepynten

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Julekort

Foreløpig julekort

Juleklærne

Julekjolen fra i fjor (ikke så bra bilde)

Julegaver

Til-fra lappene

Hvordan skal jeg få festet merkelappene?
Gullbånd?

Kallenderen

Om man begår en feil, trenger ikke den ene feilen å bety noe. Det er hva du gjør med feilen som er viktig

-- Leif Askeland --

Sist endret av Isa; 12-11-2008 kl 23:11.
Isa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-11-2008, 12:19   #3
Æresmedlem - Moderator

LindaSD sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Sted: Trondheim
Meldinger: 15,592
MP Rating: 100% (6)
LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.

For en koselig tråd vil gjerne følge med her om det er mulig.
Nårtid og hvor lenge er du sørpå i jula?
Og så fiiin julekjole da! Hvor i fjor kjøpte du den?

Mens vi prøver å lære barna våre alt om livet, lærer barna oss om hvorfor det er verd å leve
(Scrappingen min)
LindaSD er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-11-2008, 15:54   #4
Isa
VIP-Medlem

Isa sin avatar

Julekjolen tror jeg ble kjøpt på Vero Moda.
De har jo så mye flotte julekjoler.

Drar hjem 17 også husker jeg ikke når jeg skal hjem
Men vi begynner på skolen igjen første mandagen, så er før det. Lørdag tror jeg.

Samt at jeg skal hjem en tur neste helg!

(Skal forreste jobbe på Moholt bhg i morra
Kjekt med litt ekstra penger før jul)

-- Leif Askeland --
Gammel 15-11-2008, 19:24   #5
Isa
VIP-Medlem

Isa sin avatar

Dro på shopping i dag med tanke om å kjøpe juleklær (som skal brukes førstkommende helg) og julegaver.

Ja, hva fikk jeg egentlig kjøpt?
Et "sølv"fat til julepynten som jeg har vært på jakt etter. På Åhlens for 45 kroner
Ullgenser fra Ullvang.
Gavebånd, og sånn til å dele båndet i mange små med.
Vi Scrapper blad.
Putti Plutti Pott og A Christmas Gift for you CD.
A Cinderella Story og Dirty Dancing 2.

Tror jeg må ta meg en ny bytur om ikke så lenge, med tanke på julegaver, og en bare for juleklær!

Og nå fikk jeg lyst til å lage adventskallender til M, for så en skikkelig fin en i vi scrapper bladet, men det spørs vel.. Får lage en til meg selv først og se hvordan det går..

-- Leif Askeland --
Gammel 15-11-2008, 19:33   #6
Æresmedlem

Niobe sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Rogaland
Meldinger: 19,108
MP Rating: 100% (4)
Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.

Sender du faktisk ut julekort med bilde av deg selv? Jeg hadde antagelig heller valgt en kule i pannen, enn å sende ut julekort med meg selv på da jeg var 20!
Reinhold Niebuhr

Hjertemamma med hjertebarnet'05 Støtt LHL!

Niobe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 15-11-2008, 19:50   #7
Isa
VIP-Medlem

Isa sin avatar

Ja, jeg gjør faktisk det
Syns det er så koselig med julekot med bilde, eller, kjedelig med de uten bilde, og siden jeg ikke har noen andre å ha bilde av, så får det bli meg da

-- Leif Askeland --
Gammel 15-11-2008, 21:10   #8
Veteranmedlem

PlutseligBaby sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Meldinger: 3,558
PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.

Her må jeg følge med

Syns også julekjolen din var snasenfin!!!!
Gammel 15-11-2008, 21:29   #9
Æresmedlem

Niobe sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Rogaland
Meldinger: 19,108
MP Rating: 100% (4)
Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Isa Vis post
Ja, jeg gjør faktisk det
Syns det er så koselig med julekot med bilde, eller, kjedelig med de uten bilde, og siden jeg ikke har noen andre å ha bilde av, så får det bli meg da
Jo, jeg er forsåvidt enig i at julekort med bilder er det kjekkeste. Jeg tror jeg dukket hver gang det dukket opp et kamera da jeg var 20, så det ville blitt lite julekort av det.
Reinhold Niebuhr

Hjertemamma med hjertebarnet'05 Støtt LHL!

Niobe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 15-11-2008, 21:32   #10
VIP-Medlem

Morild sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Sted: The sun
Meldinger: 7,800
Morild har et ubeskrivelig bra rykte.Morild har et ubeskrivelig bra rykte.Morild har et ubeskrivelig bra rykte.Morild har et ubeskrivelig bra rykte.Morild har et ubeskrivelig bra rykte.Morild har et ubeskrivelig bra rykte.Morild har et ubeskrivelig bra rykte.Morild har et ubeskrivelig bra rykte.Morild har et ubeskrivelig bra rykte.Morild har et ubeskrivelig bra rykte.Morild har et ubeskrivelig bra rykte.

Moren min sendte vel heller julekort med kattene sine på da jeg var 20
Nå lager hun julekort av mine barn. Stolt mormor

Morild er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Stikkord
isa, jul, juledagbok, juleforbredelser

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 09:26.