Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Høytider
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 19-11-2002, 13:41   #1
Seniormedlem

Britney sin avatar

Medlem siden: Nov 2001
Meldinger: 2,606
MP Rating: 0% (0)
Britney har en strålende fremtid.Britney har en strålende fremtid.Britney har en strålende fremtid.Britney har en strålende fremtid.Britney har en strålende fremtid.Britney har en strålende fremtid.Britney har en strålende fremtid.Britney har en strålende fremtid.Britney har en strålende fremtid.Britney har en strålende fremtid.Britney har en strålende fremtid.
Jul, tradisjoner og barnslige folk

Jeg elsker jula. Og i år skal jeg feire en spesiell jul sammen med sambo, mamma, pappa, lillesøster, kjæresten hennes, farmor, farfar og mormor. Det er første gang på sikkert 20 år at jeg skal feire jul med mormor (hun bor på vestlandet) og jeg gleder meg som en liten unge! Jeg drar hjem på lille julaften, da skal vi spise ribbe og kosa oss. Og på kvelden skal vi pynte juletreet og etterpå bærer søstra mi og jeg ned pakkene og legger dem under treet og ikke minst KLEMMER ! Og ser på hovmesteren og grevinnen selvfølgelig. På julaften må jeg se Askepott og de tre nøttene, og alle Disney programmene. Hvis det går samtidig på TV3 og NRK på ett av dem tas opp.. Grøt spiser vi ca kl 13 og det skal være mandel i. Så er det i kirka - kjempekoselig å treffe gamle skolevenner som er hjemme til jul. julemiddagen består av pinnekjøtt og resten av kvelden går (selvfølgelig) med til åpning av pakker, ringing og masse godt. Hos oss deler først søstra mi ut alle pakkene så vi sitter med hver vår haug. Så åpner først den yngste èn pakke, og til slutt den eldste. Sånn går runden til det er tomt. 1. juledag er det frokost med resten av familien hos tanta mi, og 2. juledag har svigermor bursdag så da er vi der.

Oi, blei langt dette.. Skulle egentlig bare spørre: Hvilke juletradisjoner har dere?

God jul! Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Nygift 09.05.07
Britney er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-11-2002, 14:30   #2
Veteranmedlem

Medlem siden: Nov 2001
Meldinger: 4,974
Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.

Lillejulaften er det klart for å pynte treet.
Etterpå spiser vi risgrøt. Den som finner mandelen (alltid storesøster) får en liten gave.
Av restene lager vi riskrem dessert som vi har på julaften, med hjemmelaget rødsaus laget avb kirsebær mm.
Selvfølgelig ser vi på hovmesteren.
Dekker bordet til julemiddagen gjør jeg så blir det ikke så mye stress på julaften.
Når alle har gått og lagt seg sitter jeg opp ofte alene eller med mamma og vi hører på nydelig musikk. Av og til har vi et lite glass rødvin også.
Før jeg legger meg henger jeg opp julestrømpene til alle sammen. Voksne også.

På selveste julaften da lager jeg i stand surkål til ribben.
Etter frokost og julenøtter til askepott.( Det må jeg bare se uansett hvor travelt jeg har det.
Drar vi på kirkegården.

Så er det tid for å sette inn ribben, gjøre klart tilbehør mm..
Ofter har det vært pappas jobb å ha ansvaret for Ribben.
vi andre drar til kirken.
I år vet jeg ikke om jeg orker. Dumt av meg kanskje men å se alle så glade med besteforeldre gjør for vondt, for i år er vi ennå engang en mindre. Pappa var et typisk julemenneske.
Jeg gruer meg veldig til denne julen men samtidig så har jeg barn og de skal få jul i år også.

Kl 18 er det tid for å spise julemiddag. Ribbe, surkål/rødkål, hjemmelaget kjøttkaker, julepølser og stekte epler med tyttebær.
til dessert som nevnt riskrem også i dag med mandel opp i.
Etterpå så er det tid for pakker og kaffe med mors hjemmebaksts.

Vi har alltid vært de samme som har feiret julaften sammen. Men i løpet av to år er vi tre mindre.
Defor blir det kun mamma. mannen min , en eldre venn av oss alle, samt barna.

1 juledag er det julefrokost (kl13) med masse god mat. Rester av ribbe. lammerull, silderetter osv

2 juledag er det juletorsk eller annen fisk.

Senere i julen spiser vi pinnekjøtt og på nyttårsaften kalkun.

Jeg er veldig glad i julen og elsker førjulstiden med musikken, luktene og forventningen.
Dessværre starter mange tidlig med å innta julemat og godt og så er det liksom ikke stas mere.

En riktig god førjulstid til dere alle. ikke lenge nå
Nelle er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-11-2002, 14:32   #3
Seniormedlem

LilleVirre sin avatar

Medlem siden: Sep 2002
Sted: Østfold
Meldinger: 2,831
LilleVirre er fantastisk mot andre.LilleVirre er fantastisk mot andre.LilleVirre er fantastisk mot andre.LilleVirre er fantastisk mot andre.LilleVirre er fantastisk mot andre.LilleVirre er fantastisk mot andre.LilleVirre er fantastisk mot andre.LilleVirre er fantastisk mot andre.LilleVirre er fantastisk mot andre.LilleVirre er fantastisk mot andre.LilleVirre er fantastisk mot andre.

I år er det faktisk den første julen jeg og sambo er sammen hele dagen. Men julen blir sånn hos oss;

På lille julaften pynter vi juletre og koser oss med gløgg med no` godt i

På selve julaften spiser vi julefrokost.
Kl. 14.00 går vi i kirka med sambo`s familie(det er da tegnefilmene begynner ) Vi går på barnegudstjenesten siden det er så mange barn i familien til sambo.

Etter kirka drar vi hjem til mamma&pappa der vi skal spise middag litt tidligere enn vanlig. Så er det riskrem med mandel
Etter maten åpner vi pakker hos mamma&pappa.
Rundt 20/21.00 drar vi hjem til foreldrene til sambo for å åpne pakker der.

På førstedag er det julefrokost hos mamma & pappa og middag.

På annendag er det familiemiddag hos svigers.
Gammel 19-11-2002, 15:19   #4
Veteranmedlem

Itherska sin avatar

Medlem siden: May 2002
Sted: Tønsberg
Meldinger: 3,670
Itherska har en strålende fremtid.Itherska har en strålende fremtid.Itherska har en strålende fremtid.Itherska har en strålende fremtid.Itherska har en strålende fremtid.Itherska har en strålende fremtid.Itherska har en strålende fremtid.Itherska har en strålende fremtid.Itherska har en strålende fremtid.Itherska har en strålende fremtid.Itherska har en strålende fremtid.

I år skal vi feire jul hjemme for første gang.Mamma,pappa,bestemor og onkel kommer Gleder meg masse!

Blir spennende å lage julemiddag for første gang også.

Vi må nok lage vår egen tradisjon nå

Sist endret av Itherska; 03-09-2007 kl 20:17.
Itherska er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 09:16.