Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Høytider
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 29-11-2008, 17:31   #31
Isa
VIP-Medlem

Isa sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Sted: Tr.heim
Meldinger: 6,998
Blogginnlegg: 36
MP Rating: 0% (0)
Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Julespørrings!

[quote=Krynkel;7454208]Snart jul, og jeg kjeder meg hjemme med sykt barn - så derfor lager jeg en julespørrings

Har barna julekalender? I såfall hva slags?
Ikke noe barn, men jeg har kallender selv. Fyrtikkeskekallender med godteri. Hjemmelaget, kallenderen altså.

Tenner dere adventslys søndagene i advent?
Ja, men her på hybelen gjør vi ikke noe utav det. Hjemme hos mamma og pappa pleier vi å samles med lys og pepperkaker på søndagettermidagen.

Når pynter dere til jul med tre, nisser osv?

Begynner første søndag i advent (dvs, jeg begynte i dag), og tar frem mer og mer etter hver. På hybelen har vi ikke så mye, men hjemme er det mye. Juletreet kommer lille julaften. Når vi var små, til sånn ca 2 år siden hadde vi barne-juletre på loftsstua, og det kom opp i midten av desember.

Har dere juletre? Ekte eller "plast"?

Ekte såklart. Edelgran.

Hva er i toppen av treet? Og hvorfor akkurat det?

Stjerne. Hvorfor? Skal da være stjerne.. MED lys

Hvor skal dere være på juleaften? Blir dere mange?

Skal være hjemme hos mamma og pappa. Vi er 4, pluss at bestemor og bestefar kommer. Jeg har invitert onkel, tante og to små kusiner, men jeg tror ikke onkelen min helt skjønte hva det var snakk om Så tror ikke de kommer.

Når spiser dere julemiddagen? Og hva spiser dere?

Når? Når mamma sier "vær så god"
I femtiden eller noe sånt tror jeg.
Ribbe såklart, og medistepølser og kjøttkaker.

Er det noe spesiell desert som hører juleaften til?

Risgrøt er jeg veldig glad i, men jeg vet ikke om det blir i år. De siste årene har jeg blitt så kvalm av risgrøt, både kald og varm, at jeg vet ikke om det er noe særlig poeng i å lage engang

Går dere i kirka juleaften?

Nei, vi har gjort det en gang eller to.
Men det er en tradisjon jeg gjerne vil innføre med egne barn.

Har dere nisse?

Nja. Hadde før, men i år er minste 17,5 år, så jeg tror ikke vi har behov for nisse Hunden er ikke så glad i nissen heller
Men om de to, søte, små kommer, så kanskje det blir nisse...

Hva med gavene? Deles det ut en og en, eller får alle sin haug? Hvordan gjør dere det?

Her deler man ut og en og en pakker opp. Syns det er koselig jeg da.
Ikke så koselig om man sitter med hver sin haug liksom. Også blir julegaveseansen lengre da, og jeg syns den har blitt alt for kort nå som vi er blitt store.

Spesielle tradisjoner 1 dag jul?

Det er middagsbesøk da..

Når fyker julepynten ut igjen?

Når mamma er drittlei nisser og anna julepynt
På hybelen blir en vels stående en god stund, siden alle reiser hjem i desember.

Er det andre ting dere må gjøre eller må ha for at det skal bli jul for dere?

Julemusikk i store mengder i alle fall. Og helst små barn.

Om man begår en feil, trenger ikke den ene feilen å bety noe. Det er hva du gjør med feilen som er viktig

-- Leif Askeland --
Isa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-11-2008, 08:56   #32
Medlem

Miamara sin avatar

Medlem siden: Jan 2003
Sted: vestfold
Meldinger: 417
Miamara er som en lysfontene.Miamara er som en lysfontene.Miamara er som en lysfontene.Miamara er som en lysfontene.Miamara er som en lysfontene.Miamara er som en lysfontene.Miamara er som en lysfontene.Miamara er som en lysfontene.Miamara er som en lysfontene.Miamara er som en lysfontene.Miamara er som en lysfontene.

De har pakkekalender som de åpner annen hver dag seg, samt hver sin sjokoladekalender

Nei

Ca 21-22 desember.

Edelgran.

Stjerne med lys i, slik vi er oppvokst med

I år skal vi være hos svigers. 9 voksne og 5 barn

Kl. 17.00. Ribbe, julepølse og medisterkaker.

Riskrem

Nei, men vi er på kirkegården og tenner lys før middagen

Har dere nisse?
Selvsagt

Hva med gavene? Deles det ut en og en, eller får alle sin haug? Hvordan gjør dere det?
Alle får delt ut sine gaver, så åpner vi en og en på runde

Da har jeg bursdag og årets julefest er hos oss mens barna har en natt hos besteforeldre

2-3 januar

Vi har "den store kake-bake dagen" hele familien
Gammel 30-11-2008, 09:16   #33
Medlem

mamma-til-en-prins sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Sted: Trondheim
Meldinger: 53
mamma-til-en-prins er bare skikkelig grei.mamma-til-en-prins er bare skikkelig grei.mamma-til-en-prins er bare skikkelig grei.mamma-til-en-prins er bare skikkelig grei.mamma-til-en-prins er bare skikkelig grei.mamma-til-en-prins er bare skikkelig grei.mamma-til-en-prins er bare skikkelig grei.mamma-til-en-prins er bare skikkelig grei.mamma-til-en-prins er bare skikkelig grei.mamma-til-en-prins er bare skikkelig grei.mamma-til-en-prins er bare skikkelig grei.

Han er bare 6mnd så har ikke ordna kalender til han Men tidligere om årene kjøpte jeg adventskalender til typen, men i år blir det nok ikke noe kalender.. har en hengende til pynt

Ja vi tenner lys ja ca til kaffe tiden.. eller rundt om kring barnetv

Her har jeg pynta med litt nisser, engler og "pynte" tre, men det orntlige juletreet kommer ikke inn før lillejulaften Jeg ser at jeg har ALT for lite julepynt til jula starter så her må det gjøres innkjøp.. er første jula vi skal feire bare jeg, samboer og lillemann.. har alltid vært hjemme hos min mamma og pappa, men de bor nordafor og vi bor nå i trondheim så vi orker ikke å farte sånn

Ekte

Stjerne, men har tenkt på spyd, men synes det er så koselig med stjerne

Blir bare meg, samboer og lillemann i år Vi starter våre egne tradisjoner nå blir å besøke hans slekt i mellom jula her i byen

Jeg vet bare at vi skal ha pinnekjøtt og det er samboer som skal ordne dette så jeg er spent.. jeg har jo bestandig kommet til dekket bord Men det blir nok bra ja

Jeg er ikke særlig glad i risgrøten og sånn moltekrem å det er ikke samboer heller så jeg regner med at det blir vanilje is og sånn bjørnebær det liker vi begge to

jeg har aldri gjort det.. må se tre nøtter til askepott....

Har dere nisse?

nei, men blir nok nisse når guttongen blir litt større

vi deler ut en og en og ser på at den andre åpner opp er mest koselig

blir nok middagsbesøk ja

3 januar kanskje??

Julemusikk, askepott, pepperkaker, nøtter og yatzi!
Gammel 30-11-2008, 13:21   #34
Seniormedlem

Lenemor sin avatar

Medlem siden: May 2004
Sted: Helgeland
Meldinger: 2,321
MP Rating: 100% (9)
Lenemor har et ubeskrivelig bra rykte.Lenemor har et ubeskrivelig bra rykte.Lenemor har et ubeskrivelig bra rykte.Lenemor har et ubeskrivelig bra rykte.Lenemor har et ubeskrivelig bra rykte.Lenemor har et ubeskrivelig bra rykte.Lenemor har et ubeskrivelig bra rykte.Lenemor har et ubeskrivelig bra rykte.Lenemor har et ubeskrivelig bra rykte.Lenemor har et ubeskrivelig bra rykte.Lenemor har et ubeskrivelig bra rykte.

3 stk Kinder sjokoladekalenderen her i år. Har tidligere hatt selvbrodert gavekalender, med både gaver og aktiviteter, men jeg orket ikke lage til 3 i år...

Ja.

Som oftest lillejuleaften, vil gjerne ta det helga før jul i år.

Jepp, har ekte grantre.

Har stjerne, fordi det er det jeg er vant med og alltid har hatt.

Skal være hjemme hos oss selv, "håper" det blir bare oss 5. På tide med jul for oss selv føler jeg.

Ca 16-17, ribbe med tilbehør.

Riskrem med rødsaus, muligens noe annet til ungene (sjokoladepudding)

Nei, tar muligens en tur på kirkegården å tenne lys. Noen mil å kjøre, får se hva vi rekker.

Har dere nisse?
Har hatt det tidligere, vet ikke hvordan det blir i år.

Hva med gavene? Deles det ut en og en, eller får alle sin haug?
Hvordan gjør dere det?
Ungene deler ut, begynner rolig, og utvikler seg til et kaos etterhvert. Her er det ikke gaver før etter fjøsstell, så det kan bli litt seint om alle skal pakke opp en og en. Ungene pakker som regel opp først, så vi får fulgt litt med, så blir jeg og mannen sittende med våre etterpå.

Lang frokost, slappe av dag.. Kose seg med gavene. Ribberester til middag.

13. dag jul, men det har skjedd at den er ute før fordi vi er lei!

Grevinnen og Hovmesteren lillejulaften, Askepott julaften formiddag, Julegrantenning første søndag i advent, julemusikk hele adventen, Julekonsert i kirka helgen før jul, baking, vasking og kos!

Sist endret av Lenemor; 30-11-2008 kl 13:26. Begrunnelse: skriveleif
Lenemor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-11-2008, 13:30   #35
Seniormedlem

Lykkelig77 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Sted: Harestua
Meldinger: 1,684
Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.

Har barna julekalender? I såfall hva slags? Nei, jeg har ikke laget noen til henne i år siden hun er så liten enda. Men neste år skal jeg brodere en selv.

Tenner dere adventslys søndagene i advent? Ja

Når pynter dere til jul med tre, nisser osv? Nisser og annet julepynt ca 2 uker før jul. Juletre på lille julaften.

Har dere juletre? Ekte eller "plast"? Ekte!

Hva er i toppen av treet? Og hvorfor akkurat det? Har ikke noe i toppen

Hvor skal dere være på juleaften? Blir dere mange? Vi er i Sverige hos min familie og hos svigers her i Norge annethvert år. I år skal vi til svigers. Vi blir ca 11 stk.

Når spiser dere julemiddagen? Og hva spiser dere? Ikke noe fast tidspunkt. Svensk julemat i Sverige og kalkun ++++ hos svigers.

Er det noe spesiell desert som hører juleaften til? Nei

Går dere i kirka juleaften? Nei, men hvis jeg er i Sverige så går jeg å tenner lys hos min mamma

Har dere nisse? Ja, hvis det er små barn med i feiringa

Hva med gavene? Deles det ut en og en, eller får alle sin haug? Hvordan gjør dere det? Deler ut allesammen før vi begynner å åpne.

Spesielle tradisjoner 1 dag jul? Nei

Når fyker julepynten ut igjen? Rett over nyår
Gammel 30-11-2008, 13:48   #36
VIP-Medlem

[Mon|] sin avatar

Medlem siden: Nov 2002
Sted: Tromsø
Meldinger: 5,744
[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.[Mon|] har et ubeskrivelig bra rykte.

De har pakkekalender

Jepp

Juletreet skal opp noen dager før jul, nisser osv har jeg tenkt å ta opp i dag. Hiver ut jula så tidlig så vi gjerne ha litt glede av det

Plæstic fæntæstic som vi har fått av mamma, har liksom aldri fått bytta det ut i noe anna.

Stjerne.. fordi jeg er vant til det...

Vi skal være hjemme, første jula i eget hus Vi blir 8 eller 9 stk totalt.

Ca kl 17. Ribbe, medisterkaker, medisterpølser, sossiser, surkål, potet, grønnsaker, saus..

Riskrem, men regner med at vi skal ha sjokoladepudding eller noe sånt til ungene.

Nei.

Har dere nisse?

Nei, har ingen til å være nisse. Og det nytter ikke at en av oss er det, for det gjennomskuer dem med engang.

Gavene leses opp og folk pakker opp etterhvert som det passer dem.

Slappe av er min plan i allefall, men mulig det er noe familiegreier..vet ikke helt jeg. Jeg er ikke vant til at vi har planer 1 juledag, men gubben sin familie bruker å samles da.

Like etter nyttårsaften.. 2 januar kanskje.

Gammel 30-11-2008, 14:17   #37
Supermedlem

Tash sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Sted: sør/vest
Meldinger: 943
Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.

Selvfølgelig har de julekalender. Her har alle, fra 10 mnd til 15 år gamle, felleskalender. De får gave hver sin dag og det er litt dyre gaver med ting de har brukt for.

Ja faktisk. Det er det eneste vi gjør av "kristen julefeiring".

Vi starter i dag, 1. søndagen i advent. Nå har vi hengt opp lys både ute og i gangen. Jeg har funnet frem noen smånisser og pyntet gangen og litt på kjøkken. Julegardinene er oppe og det står røde lys i de fleste lysestakene. I løpet av dagen vil jeg bytte ut noen duker og pynte litt med litt glitter og stas
- har startet alt altså og huset er vel ferdigpyntet iløpet av uka. Treet blir først pyntet lille-lillle julaften.

Ekte, selvfølgelig. Treet kjøper vi 3. søndagen i advent i et Arboret der vi selger grøt og pynter så flott til jul.

I toppen av treet har vi ingenting. Men vi har en stor sol hengende høyt oppe.

Vi skal være hos min søster. Vi blir 14 stykker.

Vi spiser pinnekjøtt og middagen spises alltid kl 17.00

- går det ann å spise noen annet enn riskrem med mandel på julaften.

Nei. Det vil si at vi nå starter opp med det, da vår sønn spiller i korps og de nå skal spille der julaften.

Har dere nisse?
Ja, det har vi. Vi prøver å alliere oss med naboen for å "bytte gå nisse".

Hva med gavene? Deles det ut en og en, eller får alle sin haug?
Nissen kommer med en til hver. Når han går så deler vi ut en og en - Det tar hele kvelden med innlagt mat og drikke pauser.
Hvordan gjør dere det?

Nissen kommer å fyller julestrømpen som henger på peisen. Vi går i pysjamasen helt til rett før vi skal i selskap eller til gjestene kommer. Vi spiser like stor middag med like mye gjester som julaften. Ellers så leker vi med nye leker, bygger lege og prøve spiller nye spill og ser nye filmer.

Det er litt forskjellig. Noen ganger kommer nyttår veldig fort, men planen er vel at det skal være ute før nyttår. Vi pynter tidlig og er veldig lei jul og ønsker å pynte og gjøre det litt pent til det nye året kommer.

Vi feirer solsnu. I år ønsker vi å gjøre litt mer utav denne tradisjonene enn tidligere. Vi er på kirkegården for å tenne lys på julaften. Vi lager grøt på lillejulaften og koser oss med tv og alle forventningene. Vi lager store frukt fat og ser "3 nøtter til askepott" og "reiser til julestjernen" i pysjamasen jul juledagen.
- og mye mye mer... Desember er absolutt den måneden med mest tradisjoner i vår familie. Vi starter tidlig og holder det gående og hele familien elsker det

God juleforberedelser alle sammen

93, 96, 99 og 08

Sist endret av Tash; 30-11-2008 kl 14:22.
Tash er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-11-2008, 15:34   #38
Seniormedlem

Isse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Sted: Ålesund
Meldinger: 2,564
MP Rating: 100% (1)
Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.

Har barna julekalender? I såfall hva slags? Mini har julekalender. En helt enkel rød en med metallringer for å henge pakker på. Også har han en sjokoladekalender. Vi fikk også en i bokklubben for noen uker siden som mor har klart å rote bort

Tenner dere adventslys søndagene i advent? Ja, lilla lys på den flotte staken vår Tenner nytt lys hver søndag som tradisjonen tilsier..

Som oftest lillejulaften, men i år blir det tidligere siden vi reiser til svigers julaften. Må ha litt jul her i hus også før vi forlater leiligheta.

Har dere juletre? Ekte eller "plast"? Ekte. Vi diskuterte plast, men jeg må ha lukta og det ekte treet for å få stemninga! Så får vi heller bare passe på mini hele tiden og lære han at han ikke skal røre. Bedre å gjøre det nå enn senere når han kanskje er vandt til plastikk.

Hva er i toppen av treet? Og hvorfor akkurat det? En stjerne, fordi det er det vi har hatt fra vi var små. Jeg måtte finne en identisk til mamma og pappa også da vi flyttet for oss selv. Mye fint og fancy ute på markedet, men nei, jeg skulle ha den lille billige hvite plastikkstjerna. Det er jul for meg.

Hvor skal dere være på juleaften? Blir dere mange? Vi skal være hos svigers, og hvis det blir som jeg tror blir vi 10 stykk. Første året det er jul i det huset. Det var nytt i mars.

Når spiser dere julemiddagen? Og hva spiser dere? når sølvguttene synger jula inn kl 17, med pinnekjøtt, kålrabistappe og mår..NAM!!

Er det noe spesiell desert som hører juleaften til? Vi bruker riskrem og rødsaus, men også karamellpudding og krem. Ofte er jeg så mett at jeg hopper rett på After Eighten senere på kvelden

Går dere i kirka juleaften? Nei, ikke vanligvis, men jeg kunne faktisk tenkt meg å gjort det til en tradisjon.

Har dere nisse? Ja, er ikke jul uten nissen på besøk.

Hva med gavene? Deles det ut en og en, eller får alle sin haug? Hvordan gjør dere det? Når vi er hos sambo er det sambos bror som sitter med nisselue og leser opp en og en pakke og man ser på mens vi pakker ut. Hjemme hos meg, med 3 yngre søsken vel og merke, begynner vi først slik. Pappa leser, men otover kvelden går det over stokk og stein og ingen klarer å vente lengre Jeg liker best den at man sitter og ser hva andre får og gir seg god tid

Spesielle tradisjoner 1 dag jul? Julefrokost hos sambos farmor. Vi hadde egentlig ingen tradisjoner hjemme, såklart en god frokost med mye god mat på bordet, også at vi holdt oss inne og kun var sammen med slekt og venner. Altså fikk jeg ikke besøke venninner.

Når fyker julepynten ut igjen? Den skal ut iallefall før Minis bursdag 9.januar. Vanligvis pakker vi den ut rett over nyttår.

Er det andre ting dere må gjøre eller må ha for at det skal bli jul for dere? Jeg MÅÅÅÅ ja fenalår ståenda på benken som lukter(men liker det ikke å spise selv) Jeg spiser kaldgrøt på skiva til frokost og kvelds(dette liker ikke sambo, så jeg får en liten bolle for meg selv når mamma og pappa lager) Det er så innmari mye egentlig..Som f.eks å se all julepynten henge der den skal. Siste pakken på julekalenderen, gamle disney klassikere på julemorgen, reisen til julestjernen og askepott(ikke nødvendigvis se, men det må stå og summe i bakgrunnen slik at jeg hører de gode gamle lydene, spesielt han som dubber askepott Jeg må ja julemarsipan, og gjerne fått med julebukken i julestrømpa mi julemorgen Jeg er og blir barnslig, og i jula vil jeg ALLTID være barn

GOD ADVENT, velger jeg å si tror jeg...
Gammel 30-11-2008, 18:43   #39
Medlem

Bentejenta sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Meldinger: 218
MP Rating: 100% (2)
Bentejenta har en strålende fremtid.Bentejenta har en strålende fremtid.Bentejenta har en strålende fremtid.Bentejenta har en strålende fremtid.Bentejenta har en strålende fremtid.Bentejenta har en strålende fremtid.Bentejenta har en strålende fremtid.Bentejenta har en strålende fremtid.Bentejenta har en strålende fremtid.Bentejenta har en strålende fremtid.Bentejenta har en strålende fremtid.

ja det har de, pakkekalender,sjokoladekalender å blå fjell kalender

ja det gjør vi

Pyntet med litt nisser i dag, juletret kommer opp lillejulaften sammen resten av nissene

plast

Stjerne, har altid hatt det

tante kommer

Full ribbe middag å full pinnekjøtt middag

Riskrem med rødsaus, å så klart mandel

Nei

Har dere nisse?

JA, fjøsnissen kommer

En leser å deler ut gaver. tar det rolig så alle får se hva alle får

Julefrokost

13januar (sparker knut jula ut)

Julemusikk

Og ja... god før-jul alle sammen!!!

JA GOD JUL

Phil&Teds sport
TFK BuggsterS
Bentejenta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-11-2008, 19:11   #40
VIP-Medlem

Tuppesjura sin avatar

Medlem siden: Aug 2004
Sted: I eget hus!
Meldinger: 6,035
MP Rating: 100% (2)
Tuppesjura har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppesjura har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppesjura har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppesjura har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppesjura har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppesjura har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppesjura har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppesjura har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppesjura har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppesjura har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppesjura har et ubeskrivelig bra rykte.

Har barna julekalender? I såfall hva slags? Pakkekalender og jul i blåfjell-kalender

Jepp!

Når pynter dere til jul med tre, nisser osv? Lillejulaften etter at ungene er lagt. Snuppa tror det er nissen som kommer med treet...

Har dere juletre? Ekte eller "plast"? Vi har hatt plast til nå, men jeg forsøker å overtale sambo til å kjøpe et ekte i år.

Hva er i toppen av treet? Og hvorfor akkurat det? Vi har hatt en diger stjerne med lys i, men i år har jeg kjøpt en mindre stjerne med masse glitter. Ingen spesiell grunn til at vi har akkurat det i toppen..

Hvor skal dere være på juleaften? Blir dere mange? Vi er hjemme på julaften, 2 voksne og 2 barn.

Når spiser dere julemiddagen? Og hva spiser dere? Spiser rundt 4 vil jeg tro. Sambo spiser pinnekjøtt og jeg spiser kylling.

Er det noe spesiell desert som hører juleaften til? Iskake

Går dere i kirka juleaften? Nei

Har dere nisse? Så klart!! I år får vi formiddagsnisse. Tror vi sier at det holder med det. Tidligere har vi hatt både formiddag og etteriddag.

Hva med gavene? Deles det ut en og en, eller får alle sin haug? Hvordan gjør dere det? I utgangspunktet en og en, men det har en tendens til å skli ut etterhvert..

Spesielle tradisjoner 1 dag jul? Nei.

Når fyker julepynten ut igjen? Etter nyttår engang.

Er det andre ting dere må gjøre eller må ha for at det skal bli jul for dere? Nei, ikke noe spesielt.

God jul!!
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 08:56.