Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Høytider
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 21-11-2002, 17:53   #1
Supermedlem

anemone sin avatar

Medlem siden: Dec 2001
Sted: Akershus
Meldinger: 833
MP Rating: 0% (0)
anemone er bare skikkelig grei.anemone er bare skikkelig grei.anemone er bare skikkelig grei.anemone er bare skikkelig grei.anemone er bare skikkelig grei.anemone er bare skikkelig grei.anemone er bare skikkelig grei.anemone er bare skikkelig grei.anemone er bare skikkelig grei.anemone er bare skikkelig grei.anemone er bare skikkelig grei.
Question Julestyr

Da var det igang, ja.....hvem skal feire sammen med hvem?

Siden anemonemannen og jeg ble sammen har vi byttet på å være hos mine og hans foreldre (skilte, så det er hos mamma'n)...

I fjor var vi hjemme hos oss (første jul i nytt hus) og da var hans mor og bestemor hos oss + baby'n i magen. + 2 hunder

Vi er nå invitert hjem til hans mor med hans søsken m/ følge.
Det er jo forsåvidt greit nok, og vi hadde vel egentlig tenkt å svare ja (med forbehold om at vi får komme alle sammen) . Vi teller nemlig 2 voksne, 1 baby og 2 hunder. Reiser jo ikke bort på julaften og lar gutta(les:hundene) være hjemme alene, på en sånn dag. Noen vil vel sikkert si at det er jo bare hunder, MEN, det er jo barna våre det også. Vi reiser ikke bort uten dem!

Tror nok egentlig at det skal gå greit, men så får jeg vite en annen ting. Mine foreldre skal være hjemme alene

Egentlig er det jo da meningen at vi skal være med dem, siden vi var med svigers i fjor. Men gubben vil helst være med sine søsken.

Jeg får dårlig samvittighet fordi mine er alene, og hans mor har jo besøk. Da kan jo vi dra til mine.

Ihvertfall kom vi fram til en liten diskusjon på hva som "teller"
Jeg mener det er hvem man er sammen med som skal gå på rundgang, at man bytter på.
Og gubben mener det er hvor man ER som teller.
Det er det dummeste jeg har hørt

Hva mener dere damer (og noen pappa'r)???
anemone er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-11-2002, 18:15   #2
Æresmedlem

Nennemor sin avatar

Medlem siden: Nov 2001
Meldinger: 32,578
Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.

Det spiller vel ingen rolle hvor man er? Skal dere liksom være sammen med hans familie tre år på rad da, fordi dere ikke var hjemme hos moren hans i fjor?

Annet hvert år med familiene må være det eneste riktige, med mindre dere vil være hjemme hos dere selv og invitere alle hjem til dere da.

I år er det jammen dine foreldres tur!

Er man litt munter av sans og sinn, går gjennom livet med søkende trinn,
gleder seg litt over andres hell- da kommer lykken helt av seg selv
Nennemor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-11-2002, 18:24   #3
sid
Medlem

sid sin avatar

Medlem siden: Jul 2002
Sted: Fana
Meldinger: 214
sid vil raskt nok bli berømt.sid vil raskt nok bli berømt.sid vil raskt nok bli berømt.sid vil raskt nok bli berømt.sid vil raskt nok bli berømt.sid vil raskt nok bli berømt.sid vil raskt nok bli berømt.sid vil raskt nok bli berømt.sid vil raskt nok bli berømt.sid vil raskt nok bli berømt.sid vil raskt nok bli berømt.

Mener personlig at det er HVEM man er sammen med som "teller" - i den grad man skal variere etter et visst mønster...

Nå vet jeg ikke hvordan dere, svigers og dine foreldre bor i forhold til hverandre, men følgende varianter kan jo tenkes som en alternative løsninger:

- feire jul hjemme hos dere selv og invitere rubbel og bit til dere (slik blir jo valget ikke lenger deres, kan du si... )

- forklare svigers situasjonen slik at de inviterer dine foreldre til seg også?? (vet ikke om dette er praktisk gjennomførbart, men det har fungert her i gården).
Gammel 21-11-2002, 19:21   #4
Myrtle
Gjest

Meldinger: n/a

Hei på deg

Jeg synes også at det i utgangspunktet er dine foreldres tur til å feire juleaften sammen med dere nå utfra det du forteller! Det er jo ikke noe gøy å vite at noen blir sittende "alene" på juleaften - da blir det jo sikkert ikke så hyggelig for deg uansett...

Men jeg synes som Sid at dere jo også kan vurdere alternative løsninger for å se om det ikke går an å finne et eller annet kompromiss! Det enkleste er vel kanskje hvis dere har plass til å invitere hele hurven til dere, selv om det kanskje kan bli litt voldsomt!

Lykke til!!!
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-11-2002, 00:23   #5
Veteranmedlem

Shanti sin avatar

Sted: Oslo
Meldinger: 3,129
Shanti har en strålende fremtid.Shanti har en strålende fremtid.Shanti har en strålende fremtid.Shanti har en strålende fremtid.Shanti har en strålende fremtid.Shanti har en strålende fremtid.Shanti har en strålende fremtid.Shanti har en strålende fremtid.Shanti har en strålende fremtid.Shanti har en strålende fremtid.Shanti har en strålende fremtid.

Selvfølgelig er det hvem man er sammen med som teller!
Gammel 22-11-2002, 01:56   #6
Supermedlem

Monipen sin avatar

Sted: Østlandet
Meldinger: 747
Monipen har mye å være stolt av.Monipen har mye å være stolt av.Monipen har mye å være stolt av.Monipen har mye å være stolt av.Monipen har mye å være stolt av.Monipen har mye å være stolt av.Monipen har mye å være stolt av.Monipen har mye å være stolt av.Monipen har mye å være stolt av.Monipen har mye å være stolt av.Monipen har mye å være stolt av.

Enig med deg, det er HVEM man er sammen med som teller...om man teller!

Skjønner godt at dette er et dilemma, jeg vet ærlig talt ikke hva jeg ville gjort om jeg kom opp i samme situasjon.

Hos oss er det veldig greit (har i allefall vært det før vi fikk barn...), for mine svigerforeldre er ikke så veldig julete! Så da jeg og min mann ble sammen var det første gangen han virkelig gledet seg til juleaften! Derfor har vi stort sett feiret med min familie, enten mine søsken, foreldre eller en kombinasjon.

I år ville vi be alle til oss, siden det er greiest i forhold til å dra med masse gaver hjem osv. Da fikk vi oss en overraskelse! Mine to yngre brødre + samboeren til den ene ville gjerne komme... Men mor og far ønsket å være hjemme alene!!! De ville gjerne komme neste jul da Amandus var blitt litt større og skjønte mer!

Jeg ble selvfølgelig litt skuffet, men dersom de faktisk ønsker en jul alene bare de to for første gang på 27 år så kan jeg faktisk skjønne det også..kanskje!? (Jeg tror de kommer til å kjede seg litt, men dem om det!)

Så vi skal feire "ungdomsjul" i år, hvor jeg på 27 blir den eldste!!! Spennende å se om vi kommer til å gjøre alt likt som mor og far pleier å gjøre!

Men nå har jeg rota meg helt bort her, men grunnen til at jeg svarte var for å si at du kan jo snakke med dine foreldre og høre hva de mener om saken. Kan jo hende de synes det er greit å være alene for en gangs skyld de også? (Jeg ville aldri ha trodd det om mine foreldre altså!) Kanskje de gjerne venter til neste jul, for da er gulljenta blitt større og skjønner mer av alt styret!?

Lykke til, og la oss få vite hvordan det går da!
Monipen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-11-2002, 09:14   #7
Supermedlem

Berglijot sin avatar

Medlem siden: Apr 2002
Meldinger: 866
Berglijot har mye å være stolt av.Berglijot har mye å være stolt av.Berglijot har mye å være stolt av.Berglijot har mye å være stolt av.Berglijot har mye å være stolt av.Berglijot har mye å være stolt av.Berglijot har mye å være stolt av.Berglijot har mye å være stolt av.Berglijot har mye å være stolt av.Berglijot har mye å være stolt av.Berglijot har mye å være stolt av.

Selvsagt er det HVEM man er sammen med som teller. Hadde ikke gitt meg viss jeg var deg
Berglijot er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-11-2002, 10:08   #8
Veteranmedlem

Itherska sin avatar

Medlem siden: May 2002
Sted: Tønsberg
Meldinger: 3,670
Itherska har en strålende fremtid.Itherska har en strålende fremtid.Itherska har en strålende fremtid.Itherska har en strålende fremtid.Itherska har en strålende fremtid.Itherska har en strålende fremtid.Itherska har en strålende fremtid.Itherska har en strålende fremtid.Itherska har en strålende fremtid.Itherska har en strålende fremtid.Itherska har en strålende fremtid.

Vi skulle egentlig vært sammen med moren til sambo og hennes samboer og sambos brødre,men siden mamma og pappa ble sittende alene ba vi de hit. Jula er lang og vi har nok av tid til å være sammen med familien.
Moren hans ble skuffa,men jeg vil være hjemme hos oss selv og lage jul,siden vi aldri har gjort det før.

Hadde ikke gitt meg hadde jeg vært deg nei!
Gammel 22-11-2002, 10:48   #9
Marieta
Gjest

Meldinger: n/a

Jeg ville reist hjem til dine foreldre
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-11-2002, 11:14   #10
Seniormedlem

Elisa sin avatar

Medlem siden: Jun 2002
Sted: Vestfold
Meldinger: 1,566
Elisa er fantastisk mot andre.Elisa er fantastisk mot andre.Elisa er fantastisk mot andre.Elisa er fantastisk mot andre.Elisa er fantastisk mot andre.Elisa er fantastisk mot andre.Elisa er fantastisk mot andre.Elisa er fantastisk mot andre.Elisa er fantastisk mot andre.Elisa er fantastisk mot andre.Elisa er fantastisk mot andre.

Sitat:
Opprinnelig melding fra anemone
Egentlig er det jo da meningen at vi skal være med dem, siden vi var med svigers i fjor. Men gubben vil helst være med sine søsken.
Ja, og du vil være sammen med din familie!
(Syns at han er litt vel egoistisk, jeg... )

Ida 1993, Truls 2002 og Sondre 16 juni

Bloggen min
Elisa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 10:06.