Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Høytider
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 06-11-2008, 08:02   #1
Medlem

solsikka sin avatar

Medlem siden: May 2006
Sted: Kristiansand
Meldinger: 67
MP Rating: 0% (0)
solsikka er bare skikkelig grei.solsikka er bare skikkelig grei.solsikka er bare skikkelig grei.solsikka er bare skikkelig grei.solsikka er bare skikkelig grei.solsikka er bare skikkelig grei.solsikka er bare skikkelig grei.solsikka er bare skikkelig grei.solsikka er bare skikkelig grei.solsikka er bare skikkelig grei.solsikka er bare skikkelig grei.
Julevask i heimen

kor mykje vasker dere til Jul? Absolutt alt?

solsikka er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-11-2008, 08:44   #2
Medlem

Givenchy sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Sted: Tromsø
Meldinger: 230
Givenchy har en strålende fremtid.Givenchy har en strålende fremtid.Givenchy har en strålende fremtid.Givenchy har en strålende fremtid.Givenchy har en strålende fremtid.Givenchy har en strålende fremtid.Givenchy har en strålende fremtid.Givenchy har en strålende fremtid.Givenchy har en strålende fremtid.Givenchy har en strålende fremtid.Givenchy har en strålende fremtid.
Sv: Julevask i heimen

Det er litt avhengig av hvor god tid jeg har i desember. I fjor hadde jeg permisjon i hele desember, så da ble det vaska ganske godt til jul. Året før var jeg gravid, jobba ca 120%, reiste en del i jobb + hadde ei frøken på 1,5 år, så da blei det vaska fint lite (snille mamman min vaska kjøkkenet og stua på formiddagen på julaften...).
Året før der igjen hadde jeg også permisjon og vi skulle feire jul hjemme for første gang, så da vaska jeg ned nesten hele huset.

Tror nok ikke at det blir vaska så mye i år. Det er ganske travelt med to små og full jobb, så jeg vil heller prioritere å bake julekaker og kose meg sammen med barna. Så lenge pinnekjøttet og juletreet er i hus, så blir det ei bra jul uansett!
april 2007
Givenchy er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-11-2008, 09:17   #3
Supermedlem

tranquil sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Meldinger: 1,139
MP Rating: 100% (9)
tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.

Lite vask ja, ikke mere enn det jeg gjør til vanlig
Opptatt av at desember skal være hyggelig og avslappa uten at det blir for mye stress.

tranquil er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-11-2008, 09:25   #4
Seniormedlem

sjura83 sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Sted: tromsø
Meldinger: 2,261
sjura83 har et ubeskrivelig bra rykte.sjura83 har et ubeskrivelig bra rykte.sjura83 har et ubeskrivelig bra rykte.sjura83 har et ubeskrivelig bra rykte.sjura83 har et ubeskrivelig bra rykte.sjura83 har et ubeskrivelig bra rykte.sjura83 har et ubeskrivelig bra rykte.sjura83 har et ubeskrivelig bra rykte.sjura83 har et ubeskrivelig bra rykte.sjura83 har et ubeskrivelig bra rykte.sjura83 har et ubeskrivelig bra rykte.

Er oppvokst med nyvasket hus til jul hvert år og har prøvd å "leve opp" til det jeg også, men i år blir det bare vanlig vask siden vi er blitt en storfamilie på hele 4barn fra 6 og ned til to + oss to voksne da I år skal jeg legge inn aksjene på julekos og ikke julestress, bake og lage juleting sammens med ungene
Gammel 06-11-2008, 11:31   #5
VIP-Medlem

Mondeo sin avatar

Medlem siden: Nov 2001
Sted: Rogaland
Meldinger: 5,804
Blogginnlegg: 11
MP Rating: 100% (1)
Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.

Det blir ikke skikkelig jul for meg uten at hele huset er rundvasket. Så jeg tar alt fra gulv til tak før advent, for i adventstiden skal jeg ikke slite med klut og mopp annet enn til vanlig fredagsvask.
Jeg tørrmopper tak og vegger, vasker vinduer, møbler, inni kjøkken- og badeskap osv osv.
Nå er jeg heldig som er i den situasjonen at jeg normalt er hjemme fra jobb i 10-tiden hver formiddag, så jeg har noen timer alene før ungene kommer hjem. Dermed har jeg god tid til å vaske og styre. Hadde jeg vært i full jobb måtte jeg muligens moderert vaskingen, men enn så lenge er jeg glad jeg har den tiden jeg har.

Mondeo er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-11-2008, 12:08   #6
Seniormedlem

Lita sin avatar

Medlem siden: Jan 2002
Sted: Akershus
Meldinger: 2,600
Lita har en strålende fremtid.Lita har en strålende fremtid.Lita har en strålende fremtid.Lita har en strålende fremtid.Lita har en strålende fremtid.Lita har en strålende fremtid.Lita har en strålende fremtid.Lita har en strålende fremtid.Lita har en strålende fremtid.Lita har en strålende fremtid.Lita har en strålende fremtid.

Jeg bruker å tørke over tak og vegger, ellers blir det vanlig husvask.
I år har jeg vaska alle kjøkken skap og kassta masse.
Gammel 06-11-2008, 12:46   #7
Supermedlem

Simba 1 sin avatar

Medlem siden: Oct 2002
Sted: ved fjord og fjell
Meldinger: 1,201
Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.

Har planer om en nedvask av kjøkken, og kanskje tv-stua.
Men utover dette blir det ikke gjort særlig mye mer annet enn vanlig forefallende, vil også prioritere fritid til nødvendige julegaveinnkjøp, samt kos med ungene
Gammel 06-11-2008, 12:58   #8
VIP-Medlem

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Vestlandet
Meldinger: 5,433
millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.

Kommer til å gjøre vanlig rent, jeg, siden vi har en liten baby denne julen. Prioriterer å pynte pent og rydde, legge på litt røde duker og løpere og pynte med røde lys.
millact er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-11-2008, 13:18   #9
Seniormedlem

Kiara_pus sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Meldinger: 2,781
Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg vasker ikke rundt, det er ingen som ser det likevel. Vasker vindua en gang før jul, og så har jeg en grundig gammeldags helgevask noen dager før jul. Tørker støv og drar frem sofaen og sånt.
Ellers så koser vi oss mest, baker, ser på barnetv tenner lys og drikker gløgg. + litt juleverksted.

Kiara_pus er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-11-2008, 15:24   #10
Æresmedlem - Moderator

LindaSD sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Sted: Trondheim
Meldinger: 15,592
MP Rating: 100% (6)
LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.

Vasker faktisk ingenting mer enn vanlig Støvsuger og tørker litt støv. Prøver at alle rommene i leilighetene er både ryddige og rene.
MEN så må det nevnes at vi enda ikke har feiret jul i leiligheten vår I år skal vi f.eks være bortreist 20.-28.desember. At det er ryddig når vi kommer hjem i romjula da er fint, men gjør ikke noe særlig mer ut av dette enn ellers i året når jeg prøver å ordne det rent og ryddig hjemme.

Blir nok noe annet når vi får oss egen bolig som vi ikke minst skal feire jul i... blir nok å vaske og pynte mer enn nå da ja Men kjenner meg så godt da at vet det ikke blir tak, vegger og inni skap uansett da Vasker man virkelig det? Jaja, ikke jeg da.

Mens vi prøver å lære barna våre alt om livet, lærer barna oss om hvorfor det er verd å leve
(Scrappingen min)
LindaSD er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 09:42.